וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה של מלחמה בעזה: החיילים יוצאים, המשאיות נכנסות - ותושבי העוטף חסרי אונים

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 22:58

דווקא כשהכוחות נסוגים מחאן יונס, בשעה שרבים טרם שבו לבתיהם ו-133 חטופים עודם בשבי חמאס - נרשם שיא במספר משאיות הסיוע לרצועה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים צייץ ב-X: "אין הגבלה על כמות הסיוע שיקל על העזתים". בדרום זועמים: "מסייעים בזמן שאין לחטופים תרופות"

סיוע הומניטרי לרצועת עזה/דובר צה"ל

במלאות חצי שנה לפרוץ המלחמה, בזמן שכוחות צה"ל נסוגים מחאן יונס ואין התקדמות במשא ומתן לשחרור החטופים - נרשם היום (ראשון) שיא בכמות משאיות הסיוע ההומניטרי שנכנסו לשטח הרצועה.

כ-322 משאיות סיוע נכנסו היום לשטח עזה. מורן הילה מדמוני, תושבת שדרות הגיבה בזעם ואמרה כי "לא צריך להכניס סיוע הומנטרי לעזה עד שלא ידאגו לחטופים שלנו שם. התרופות לא מגיעו לחטופים. מבחינתי אין סיוע הומניטרי לחמאס המחבלים - שחטפו, אנסו ורצחו. המדינה עושה טעות. זאת הפקרה של המדינה, סיוע הומניטרי תמורת סיוע לחטופים, פשוט אסור להכניס ציוד לעזה".

מירב כהן מקיבוץ עין השלושה: "אני לא מבינה איך בכלל נכנס סיוע הומנטרי לעזה בזמן שיש חטופים ברצועה, זאת עוד קונספציה שהיו אמורים להבין שהיא כושלת. לא מבינה מי חשב על זה בכלל להכניס עשרות משאיות עם ציוד לרצועה, הזוי".

מפגינים חוסמים את נמל אשדוד ביוזמת  כדי למנוע ממשאיות הסיוע ההומינטרי לצאת לכיוון רצועת עזה. 1 בפברואר 2024. אבי רוקח
"מכניסים סיוע בזמן שהחטופים לא מקבלים תרופות". מפגינים חוסמים משאית סיוע באשדוד בדרכה לעזה./אבי רוקח
סיוע הומניטרי מוצנח אל רצועת עזה. 2 במרץ 2024. רויטרס
סיוע הומניטרי מוצנח אל רצועת עזה. 2 במרץ 2024/רויטרס

רואי, תושב הדרום אמר כי מדובר באינטרס מדיני: "אני בעד הכנסת אוכל עבור אנשים אני בעד, אם האמרקאים השותפים רוצים ומבקשים אז צריך להתפשר".

מעיין שניאור, יו"ר ועד נתיב העשרה התנגדה למהלך ואמרה כי "אסור לנו להכניס ציוד לרצועה בלי שהם ידאגו לחטופים שלנו, הומנטרי תמורת הומנטרי. הרגשות מעורבים, לא יתכן ובלתי נסבל שהחטופים שלנו יהיה בתת תנאים ולנו תהיה חמלה".

עמדת חמאס מול נתיב העשרה. אבי רוקח, מערכת וואלה!
"בלתי נסבל שהחטופים בתת תנאים ולנו יש חמלה". עמדת חמאס מול נתיב העשרה/מערכת וואלה!, אבי רוקח

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, פרסם היום בחשבון ה-X בשפה האנגלית כי "היום נבדקו והועברו כ-322 משאיות סיוע הומניטרי לשטחי רצועת עזה. בתוך כך, מדובר בכמות המשאיות הגדולה ביותר שהועברו לרצועת עזה ביום אחד מאז פרוץ המלחמה. אין כל הגבלה על כמות הסיוע שניתן להקל על האזרחים בעזה".

רסאן עליאן. דובר צה"ל, אתר רשמי
"אין הגבלה על הסיוע". האלוף רסאן עליאן/אתר רשמי, דובר צה"ל

בצה"ל השלימו היום אחרי חודשים של לחימה בדרום רצועת עזה, את יציאתה של אוגדה 98 ממרחב חאן יונס. בצבא הבינו כי התמרון העצים בדרום הרצועה מיצה את עצמו - ובחרו לעבור ללחימה בשיטה ממוקדת יותר - שתתבסס על פשיטות מבחוץ, מבוססות מודיעין, שיפעילו לחץ וייצרו הרתעה.

שיטת הלחימה בתצורה זו נוסתה בתקופה האחרונה במסדרון נצרים, שחוצה את רצועת עזה, וכעת כאמור, גם באוגדה 98 יעברו ללחימה זו בחאן יונס. למרות הנסיגה מדרום הרצועה, יש כוחות שנותרים בעזה, ולמסדרון אפשר להזרים כוחות נוספים כל העת.

מלבד שינוי שיטת הלחימה, בצה"ל הבינו כי לאחר ארבעה חודשי לחימה הכוחות צריכים התרעננות, ובאגף הטכנולוגי הלוגיסטי בצה"ל, שפעל כל העת לאחזקת הכלים בשטח, צריכים לוודא את תקינותם. מכל מקום, צה"ל מחזיק בתוכניות המשך לפעילותו ברצועה - גם ברפיח וגם במקומות נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully