וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מנסה להרוויח זמן, וביקשה ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 18:19

היועמ"שית בהירה כי יש להגיש לבג"ץ יעדים מדידים בנוגע לגיוס חרדים עד סוף החודש. מנגד, רבנים ספרדים בכירים מתעקשים שאסור לגייס אפילו בחור חרדי שאינו לומד. הממשלה לא מסוגלת לנווט בין שתי העמדות הללו, וכנראה מבקשת ייצוג נפרד כדי למשוך זמן

חרדים הגיעו לבקום לקבל פטור - רגע לפני פקיעת חוק הגיוס/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הממשלה ביקשה היום (ראשון) ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס. המשמעות היא שהממשלה תשכור עו"ד פרטי במקום פרקליטות המדינה שתייצג אותה בבג"ץ. נזכיר כי עד ה-30 באפריל המדינה צריכה להשיב לבג"ץ בתצהיר תשובה מה היא עושה אופרטיבית על מנת לקדם את גיוסם של החרדים.

המהלך הזה נועד ככל הנראה על מנת לקנות עוד זמן להתכונן לעתירה בבג"ץ. היועמ"שית מאד ברורה בעמדתה שצריך להציג עד סוף החודש יעדים מדידים, ועמדה עם תוכן שנוגעת למתגייסים חרדים. המכתב שיצא היום מאת הרבנים הספרדים שתומכים בש"ס, לפיו גם בחור שלא לומד אסור לו להתגייס, מראה כי כרגע הממשלה לא מסוגלת לנוווט בין עמדת היועמ"שית לעמדות הסיעות החרדיות ולכן עליה לקנות זמן.

חרדים בלשכת הגיוס תל השומר 31 במרץ 2024. ראובן קסטרו
מאת רבנים ספרדים שתומכים בש"ס, טוענים שגם בחור שלא לומד אסור לו להתגייס. אדם חרדי סמוך ללשכת הגיוס/ראובן קסטרו

ממכתב ששלח היום מזכיר הממשלה פוקס אל המשנה ליועמ"שית גיל לימון עולה כי שר המשפטים יריב לוין ביקש כבר לפני שבוע ייצוג נפרד אך נענה מטעם היועמ"שית שזה לא הזמן לעסוק בזה. עתה הממשלה מעלה את הנושא בשנית.

יש עתיד הגיבה לבקשת הממשלה לקבל ייצוג נפרד ומסרה, "קשה לגשר על הפער המהותי בין האמת הפשוטה שכולם צריכים להתגייס ולשרת את המדינה, לבין ממשלה שנותנת פטור גורף לציבור שלם כדי לפתור בעיות פוליטיות. שום ייצוג משפטי לא יגשר על החרפה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully