וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הגיוס עוד איתנו: נתניהו נפגש עם ח"כים חרדים במאמץ להגיע לפשרה

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 17:07

ברקע סערת חוק הגיוס, ראש הממשלה נפגש עם כמה חברי כנסת מיהדות התורה, על מנת למצוא פשרה מוסכמת . בפגישה נדונה הסדרת תקציבי הישיבות, שהוקפאו לאחר החלטת בג"ץ. בינתיים ראשי ישיבות חרדים מזרחיים פרסמו מכתב תקיף: "לא נירתע ממאסר, פשרה היא חורבן לדורות"

במחאה נגד חוק הגיוס: מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את כביש 4/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (ראשון) עם חלק מחברי הכנסת ביהדות התורה במשרדו בירושלים. הפגישה נערכת כחלק מהמאמץ להוביל פתרון לסוגיית הפטור לחרדים ש"תורתם אומנותם" מגיוס לצה"ל, וכן להסדרת תקציבי הישיבות שהוקפאו בעקבות החלטת בג"ץ.

כמה מראשי ישיבות חרדים מזרחיים, בהם גם חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, שלחו מכתב חריף נגד חוק הגיוס. "רשויות המדינה החליטו לבולל את הציבור החרדי בתוך תרבות החיים החילונית. כל פשרה תביא חורבן לדורות, לא נירתע מהליכה לבתי מאסר ומכל סוגי הסנקציות השונות. מוכנים אנו למסור את הנפש".

פגישה שנערכה במעון ראש הממשלה.חתימות של ראשי ישיבות. ללא, צילום מסך
"לא נירתע מהליכה לבתי מאסר". המכתב של ראשי הישיבות/צילום מסך, ללא

הרבנים קבעו גם כי בחור חרדי שלא לומד תורה, אסור לו להתגייס, גישה מחמירה שגם אם ננקטה עד כה, לא נאמרה בגלוי בנוסח כה בוטה. הרבנים אף תוקפים אפשרות לקדם חוק שבו יעדים ומכסות כפי שחלק מהסיעות החרדיות כבר הסכימו.

בחודש שעבר, בג"ץ הורה כי החל מ-1 באפריל, תוקף החלטת הממשלה הפוטרת חרדים ש"תורתם אומנותם" מגיוס לצבא יפקע. בנוסף לכך, תקציבי הישיבות עבור מוסדות חינוך שבהם לומדים כ-56,000 תלמידים יפסיקו לקבל תקצוב ממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully