וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יערער את ביטחון השכונה": בניגוד לפסיקת העליון - הבריכה בהר חומה רחוקה מלהיפתח

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 13:32

במנהל הקהילתי של שכונת הר חומה בירושלים מסרבים להיענות לפסיקת בג"ץ בטענה שהפעלת הבריכה בשבת היא "פגיעה בצביון הייחודי בשכונתנו". בנוסף, רמזו שפתיחת המתחם עלולה להזמין את תושבי מזרח העיר. לפי שעה, גלגלו את ההחלטה לעיריית ירושלים - שכבר סירבה להכריע בסוגיה

תאונת קורקינט חשמלי בציר הרכבת הקלה ברחוב יפו/משטרת ישראל

המנהל הקהילתי של שכונת הר חומה בירושלים - שאמון על הבריכה הקהילתית במקום, הודיע הבוקר (שישי) שהוא מסרב לפתוח את הבריכה בשבת - זאת חרף הפסיקה המפורשת של בית המשפט העליון שהורה לו לעשות כך. במנהל המקומי החליטו להחזיר את מתחם הבריכה לידי עיריית ירושלים והעומד בראשה - משה ליאון, ובכך הם מגלגלים את התפוח האדמה הלוהט בחזרה לעירייה - שכבר סירבה להכריע בסוגיה ופתחה בהליך המשפטי.

המנהל הקהילתי סרב לפתוח את הבריכה בחודשים האחרונים למרות פסיקת בית המשפט העליון - כך פורסם בוואלה!. אולם אז, נתנו כמה סיבות המצדיקות לכאורה את אי-פתיחתו. אלא שכעת מתברר שסיבות אלו היו לא יותר מגרירת רגליים בלבד - שכן במנהל הודיעו כאמור שאינם מתכוונים לפתוח את הבריכה כלל.

הבריכה הציבורית בהר חומה. 24 בינואר 2023. ניר לוי, אתר רשמי
לא נפתחה, בניגוד לפסיקת בג"ץ. הבריכה בהר חומה/אתר רשמי, ניר לוי

"הנהלת השכונה החליטה בישיבתה האחרונה, להחזיר את המתקן לאחריותה של עיריית ירושלים מהסיבות הבאות: כנציגי הציבור, אנו מחויבים לכם - תושבי השכונה בלבד. לא נוכל להפעיל מתקן ציבורי תוך פגיעה ברורה בצביון הייחודי של שכונתנו", מסרו בהודעה לתושבים.

לדבריהם, "מכאן אנו קוראים לראש העיר הנבחר, מר משה ליאון ולחברי מועצת העיר: 'בית המשפט העליון נתן לכם את המנדט להחליט. אנא הקשיבו לרצונם של תושבי השכונה. היופי בירושלים הוא שיש מגוון רחב של שכונות. כבדו את רצוננו לשמור על הצביון הייחודי של שכונתנו'".

בנוסף, במנהל הקהילתי ככל הנראה רמזו לכך שאם הבריכה תיפתח בשבת - יגיעו גם מתרחצים ממזרח ירושלים - מה שלטענתם יערער את ביטחון השכונה. "אנו חוששים מאוד שפתיחת מרכז הספורט במתכונת מנוגדת לרצון ההנהלה והתושבים, תערער את המצב הביטחוני בשכונה, כפי שקרה בשכונות אחרות. לכן איננו מוכנים לקחת אחריות על כך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
משה ליאון, יוסי חביליו. חיים גולדברג, יונתן זינדל - פלאש 90, סיעת "מצילים את ירושלים", עיבוד תמונה
יוסי חביליו: "דורש מהעירייה לפתוח את הבריכה; יידרש לסוגיה? משה ליאון/עיבוד תמונה, חיים גולדברג, יונתן זינדל - פלאש 90, סיעת "מצילים את ירושלים"

מטעם סיעת "האיחוד הירושלמי" בראשות יוסי חביליו, נמסר: "במשך שנתיים וחצי הובלנו יחד עם תושבי השכונה את המאבק לפתיחת הבריכה הציבורית בשבתות. במשך כל הזמן הזה, אנשי הר-המור והמינהל הקהילתי ניהלו מלחמה נגד תושבי השכונה, תוך ביזוי החלטת ביהמ"ש המחוזי ופסיקת ביהמ"ש העליון, ותוך גרירת העיר כולה למלחמת שבת מיותרת".

לדבריהם, "שליש מתושבי הר-חומה אינם דתיים. דתיים רבים בהר-חומה הצהירו שהם רוצים בפתיחת הבריכה בשבתות - מטעמי שכנוּת טובה. אבל אנשי הר המור העדיפו לפגוע בכל התושבים בשם הקיצוניות הדתית. כך נראית כפייה - בדרכי 'נעם'. פסק הדין של בית המשפט העליון מחייב גם את עיריית ירושלים, הגם שלא הייתה צד להליך ,זו גם הייתה עמדת היועץ המשפטי לעירייה".

"אנחנו סמוכים ובטוחים שעיריית ירושלים תכבד את החוק ואת פסיקת בית המשפט, ומצפים שהבריכה תפתח גם בשבתות בקרוב לטובת תושבי שכונת הר חומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully