וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הכריע: הבריכה הציבורית בהר חומה תיפתח בשבת

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 20:08

שנתיים אחרי שהחל ההליך המשפטי בנוגע לפתיחת בריכה ציבורית בשכונה מעורבת בשבת, העליון הכריע כי הבריכה בהר חומה, שהפכה לסמל עירוני של מאבק על סטטוס קוו, תיפתח בשבתות לתקופה של שנתיים "לשם שחייה בלבד" (ללא חוגים, מוזיקה, מערכות הגברה או דוכני מזון).

בפסק הדין שהתקבל, הרכב השופטים ביקר את התנהלות עיריית ירושלים וראש העיר בנושא שנמנע מלקבל החלטה בנושא וכתב: "הערעור הוגש בשם המינהל הקהילתי ונציגו, ולא על ידי עיריית ירושלים שלא הייתה צד להליך מתחילתו, לאחר שבחרה להימנע מקבלת החלטה בנושא זה".

כזכור, בתחילת 2022 החליטה עיריית ירושלים לפתוח את הבריכה בשבתות לשמירת הסטטוס-קוו בעיר. אלא שאז, בעת שההחלטה הועברה למינהל הקהילתי בשכונה, התקבל סירוב בטענה כי הדבר הורס את הציביון הדתי של השכונה ופוגע ברגשות התושבים. עקב כך, תושבים בשכונה הגישו תביעה נגד החלטת המינהל - על התביעה חתמו כאלף מתושבי השכונה. כשהדיון הגיע לבית המשפט המחוזי, הוא הורה על פתיחת הבריכה בשבת. אך לאחר ערעור של המינהל הקהילתי לעליון, נקבע כאמור, כי תיפתח בשבתות לפיילוט של שנתיים.

בתגובה לפסיקה, מגיש הערעור יו"ר המנהל הקהילתי בשכונת חומת שמואל (הר חומה) שלמה גולברי אומר: "פסק הדין שנתן בית המשפט, הוא אירוע מצער ביותר של פגיעה ביהדותה של ירושלים, אבל בראש ובראשונה הוא פגיעה בדמוקרטיה וברצון התושבים בשכונה. תושבי חומת שמואל בחרו בבחירות דמוקרטיות את המנהל הקהילתי כדי שישמור על אופי השכונה ואורח החיים של התושבים. השופטים, בחרו לבטל את בחירתם ורצונם של תושבי השכונה ולדרוס שוב את היהדות בחוצות ירושלים. תושבים המעוניינים בשירותים מסוג זה יכולים לקבל מענה בשכונות אחרות בירושלים שבהן יש בריכות פתוחות בשבת, ואין צורך לפגוע במרקם הייחודי של חומת שמואל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully