וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הכריע, אבל הבריכה בהר חומה עדיין סגורה. ומה אומרים לתושבים? לא את האמת

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 19:43

אף שהעליון הכריע שיש לפתוח את הבריכה, שהפכה בינתיים לסמל למאבק בין חילונים לדתיים, היא עדיין סגורה. לתושבים אומרים שהעירייה עדיין לא מסרה את הנכס - אבל מבדיקת וואלה! עלה שזה לא המקרה. האם המאבק יחזור שוב לבית המשפט?

פלסטינים מתפרעים בשכונת הר חומה במזרח ירושלים/לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

בתחילת החודש, היה נדמה כי המאבק הממושך בין המינהל הקהילתי ועיריית ירושלים, לתושבים ולסגן ראש העיר יוסי חביליו הגיע לסיום. אחרי שנתיים של הליכים משפטיים ועתירות, העליון הכריע כי יש לפתוח בשבת את הבריכה בהר חומה - שהספיקה להפוך באחרונה לסמל של מאבק על סטטוס קוו.

אלא שחלפו כבר כמה שבועות מהכרעת הדין, והבריכה, שאמורה להיפתח בכל ימות השבוע - עדיין סגורה. כדי 'לתרץ' את העיכוב, המינהל הקהילתי הפיץ הודעה לתושבים: "השבוע קיימנו סיור עם הקבלן העירוני לתשתיות חשמל לקראת המסירה של מבנה הקאנטרי קלאב, כדי לוודא את סיום העבודות בטרם מסירה סופית של הפרויקט לידי המינהל הקהילתי לצורך הפעלתו", כתבו והוסיפו ביתר שאת: "נדגיש שהמינהל הקהילתי פועל יחד עם עיריית ירושלים לקדם את כלל הצעדים כדי להביא לידי פתיחת המרכז".

אלא שבבדיקת וואלה! מול עיריית ירושלים מתגלה שאלו לא פני הדברים, "הבריכה נמסרה למינהל הקהילתי לפני כשנה וניתנה הדרכה תפעולית לצוות מפעילי הבריכה מטעם המתנ"ס", נמסר מהעירייה. "לאחר שנת בדק נערכו הדרכות נוספות בתחום מערכת מיזוג האוויר ומערכות תפעוליות נוספות".

הבריכה הציבורית בהר חומה. 24 בינואר 2023. ניר לוי, אתר רשמי
הבריכה, שאמורה להיפתח בכל ימות השבוע - עדיין סגורה. הבריכה הציבורית בהר חומה/אתר רשמי, ניר לוי
יוסי חביליו. סיעת "מצילים את ירושלים", אתר רשמי
יוסי חביליו/אתר רשמי, סיעת "מצילים את ירושלים"

משיחה עם גורמים במינהל הקהילתי עולה תמונה שונה - לפיה הפתיחה מתעכבת כי מנסים לגייס מנהל תפעול למקום. ההערכה שלהם: 3 חודשים לפחות עד לסיום העבודות ולפתיחה.

לעומת זאת, בבית המשפט העליון דווקא ראש המינהל הקהילתי הצהיר אחרת. בפרוטוקול שהגיע לידי וואלה! הוא עונה לשאלת השופטת - לגבי הזמן הנדרש להתגבר על הבעיות לפני הפתיחה והוא עונה: "תלוי בעירייה, הם הביאו את הקבלן ואמרו שתוך שבועיים". כשהשופטת מדייקת ומבקשת ממנו להצהיר שהם ערוכים לפתיחת הבריכה הוא משיב: "התחלנו להניע את זה".

מבדיקת וואלה! אף עולה כי לאחר שנמסרה הבריכה למינהל הקהילתי, האחרון לא השלים את הפעולות הנדרשות ונותרו לו עוד עבודות משלימות, בין היתר בעקבות איש בטיחות חיצוני, שבא לבדוק את המתחם מעבר לאישורים של העירייה. ולאחר פנייה לעירייה, אלו הסכימו להשתתף במימון ההוצאות.

מכל מקום, נציגי התושבים בייצוגו של סגן ראש העיר יוסי חביליו לא מוכנים לחכות יותר והגישו מכתב שמורה על פתיחה מיידית של הבריכה בטרם יעתרו בטענה לביזיון בית המשפט.

דירות הר חומה בירושלים. ראובן קסטרו
נציגי התושבים הגישו מכתב שמורה על פתיחה מיידית של הבריכה. שכונת הר חומה/ראובן קסטרו

"בית המשפט העליון אמר את דברו. אלפי תושבי הר חומה, חילונים ודתיים, מצפים לפתיחת הבריכה לאחר שנים של מאבק שהובלנו יחד עם התושבים. הציבור הליברלי והממלכתי הפסיק להרכין ראש בפני נסיונות כפייה", תקף חביליו, "אנחנו לא ניתן למינהל הקהילתי ולעירייה להמשיך ולגרור רגליים, ואם המינהל הקהילתי לא יפתח את הבריכה לאלתר, נפנה בבקשה לביזיון בית משפט ונדרוש להטיל קנס כספי על יו"ר המינהל והמינהל עצמו על כל יום של עיכוב בפתיחת הבריכה".

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים פועלת על פי חוק ומכבדת את פסקי הדין של כל בתי המשפט ובוודאי שתכבד את פסק הדין שניתן בבג"צ בעניין הבריכה בשכונת חומת שמואל. הבריכה נמסרה למינהל הקהילתי לפני כשנה וניתנה הדרכה תפעולית לצוות מפעילי הבריכה מטעם המתנ"ס. לאחר שנת בדק נערכו הדרכות נוספות בתחום מערכת מיזוג האוויר ומערכות תפעוליות נוספות. ככל עסק אחר, גם הבריכה נדרשת לרישיון עסק, אשר יינתן לה בתקופה הקרובה, למרות הקשיים האובייקטיביים הכרוכים בתקופה זו.
אנו משוכנעים כי המינהל הקהילתי יפעל בהתאם להחלטת בית המשפט העליון. העירייה מצידה תעשה את כל הנדרש על מנת שהבריכה תעמוד לרשות הציבור בעת הקרובה ביותר האפשרית, על פי דין".

מהמינהל הקהילתי חומת שמואל טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully