וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אחרי הביקורת של בן גביר על ביידן: "אני לא צריך עזרה בניווט היחסים מול ארה"ב"

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 15:10

ראש הממשלה הגיב בישיבת הממשלה לדבריו של בן גביר שצוטטו בוול סטריט ג'ורנל, לפיהם אם טראמפ היה נשיא ארה"ב, ולא ביידן, הדבר היה מיטיב עם ישראל. עם זאת, תגובתו היתה רפה, ושמו של בן גביר לא הוזכר בה. "החוכמה - לדעת איך לנווט"

נתניהו על המתווה לעסקת חטופים: "לא נשחרר אלפי מחבלים"/לשכת רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) במרומז לריאיון של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ואמר: "אני לא צריך עזרה כדי לדעת איך לנווט את יחסינו מול ארה"ב והקהילה הבינלאומית". בריאיון לוול סטריט ג'ורנל, הביע השר תמיכה בדונלד טראמפ, יריבו של נשיא ארצות הברית המכהן ג'ו ביידן. בעקבות זאת, במערכת הפוליטית תקפו את בן גביר, אולם תגובתו של נתניהו לכך היתה רפה, ושמו של השר לא הוזכר בה.

"אני לא צריך עזרה כדי לדעת איך לנווט את יחסינו מול ארה"ב והקהילה הבינלאומית, תוך עמידה איתנה על האינטרסים הלאומיים שלנו. ברוך ה', אני עושה זאת כמה שנים", אמר נתניהו בישיבת הממשלה, בקריה בתל אביב.

"כמדינה ריבונית שנלחמת על קיומה ועתידה, את ההחלטות שלנו אנחנו מקבלים בעצמנו, גם באותם מקרים שבהם אין הסכמה עם ידידינו האמריקנים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, הקריה, תל אביב. 31 בדצמבר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
נמנע מתגובה ישירה לדבריו של בן גביר על ביידן. נתניהו/פלאש 90, מרים אלסטר

בן גביר אמר היום בראיון שהעניק לוול סטריט ג'ורנל, כי נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, יהיה "טוב יותר לישראל מאשר הנשיא המכהן ג'ו ביידן. "במקום לתת לנו את הגיבוי המלא שלו, ביידן עסוק במתן סיוע הומניטרי ודלק לעזה, שמגיע לחמאס", אמר השר בן גביר בראיון הראשון שהעניק לתקשורת הזרה מאז הקמת הממשלה. "אם טראמפ היה בשלטון, ההתנהלות של ארצות הברית הייתה שונה לחלוטין".

בתגובה לפרסום, כתב יו"ר ש"ס אריה דרעי כי הוא מודה לג'ו ביידן על תמיכתו בישראל, תוך התנערות מדבריו של בן גביר. "‏תודה לך נשיא ארה"ב ג'ו ביידן", כתב חשבון הטוויטר שלו. "עם ישראל יזכור לעולם איך עמדת לימין ישראל באחת מהשעות הקשות ביותר שלנו. אתה ואמריקה מלכות של חסד. גם בין ידידים וחברים יש חילוקי דעות. אתה משלם מחיר אישי ופוליטי כדי לעזור לנו ועל כך נודה לך לעולם. אלוקים ישמור אותך ואת אמריקה".

חברי כנסת נוספים, בהם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר העבודה מרב מיכאלי, מתחו ביקורת חריפה יותר על השר. "הראיון שנתן בן גביר לוול סטריט ג'ורנל הוא פגיעה ישירה במעמדה הבינלאומי של ישראל, פגיעה ישירה במאמץ המלחמה, מזיק לביטחון ישראל ובעיקר מוכיח שהוא לא מבין כלום במדיניות חוץ".

עוד בוואלה!

בן גביר הכניס רוח במשטרה - והיא רעה ומסוכנת

לכתבה המלאה

"היעד הנוכחי - קודם כל חיסול חמאס"

בהמשך דבריו בישיבת הממשלה בקריה בתל אביב, סקר ראש הממשלה את היעדים של המלחמה. "אני רוצה להבהיר את המדיניות שלנו - היעד ההכרחי הוא קודם כל חיסול החמאס. כדי להשיג את היעד הזה דרושים שלושה דברים:

"ראשית, נדרש מיטוט הגדודים של החמאס. עד היום מיטטנו 17 מתוך 24 גדודים. רוב הגדודים שנשארו הם בדרום הרצועה וברפיח, ונטפל גם בהם. שנית, נדרשות פעולות טיהור לאחר מיטוט הגדודים, כפי שכוחותינו עושים בנחישות בפשיטות תקיפות מאוד בצפון הרצועה ובמרכזה. שלישית, נדרש ניטרול התת-קרקע, כפי שכוחותינו עושים בשיטתיות בח'אן יונס, ועושים בכל חלקי הרצועה, וזה דורש עוד זמן".

הוא שב ואמר כי ישראל לא תסיים את המלחמה לפני שתשלים את כל יעדיה: "חיסול החמאס, השבת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

בנוסף התייחס לפרסום על מעורבות אונר"א בטבח של ה-7 באוקטובר. "בימים האחרונים חשפנו לעולם שאונר"א משתפת פעולה עם החמאס, ושחלק מאנשיה אף השתתפו במעשי הטבח והחטיפה של ה-7 באוקטובר. זה רק מחזק את מה שידענו כבר הרבה זמן - שאונר"א היא לא חלק מהפתרון, אונר"א היא חלק מהבעיה. הגיע הזמן להתחיל את תהליך ההחלפה של אונר"א בגופים אחרים שאינם נגועים בתמיכה בטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully