וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצאנו את המקום בו משה רבנו ובני ישראל חצו את ים סוף"

28.4.2024 / 0:02

היסטוריונים וארכאולוגים ממשיכים בחיפושים אחר כל ראייה שתוכיח את אמיתות סיפור יציאת מצרים המקראי - ועל פי מחקר חדש נראה שנמצאה אחת מאוד מעניינת המצביעה (ככל הנראה) על המיקום המדויק בו חצו בני ישראל את ים סוף

האם נמצא המקום בו נחצה ים סוף?/The Ryan Mauro Show

בספר "שמות" מתואר כיצד משה רבנו הוביל את בני ישראל כשברחו מעבדות אצל פרעה המצרי, ולאחר עשרת המכות פרעה נכנע ומשלח את עם ישראל אל המדבר. לאחר מכן, שומע פרעה שבני ישראל לא מתכננים לחזור, ומתחרט על ששלח אותם. הוא מארגן את צבא מצרים, שכולל 600 מרכבות ועוד יחידות רבות, יוצא לרדוף אחר עם ישראל, ולוכד אותם אל מול ים סוף.

כאשר התקרבו המצרים, אלוהים מורה למשה להטות את מטהו על ים סוף ואז החלה רוח מזרחית עזה לנשב במשך כל הלילה. הרוח הדפה את מי הים לשתי חומות מים שביניהן מעבר, ובנוסף לכך ייבשה את קרקעית הים. עם ישראל עברו בתוך הים, בין חומות המים, במשך כל הלילה. ואחריהם נכנסו גם המצרים אל תוך הים, אולם אלוהים עיכב את התקדמותם וכשבני ישראל יצאו מים סוף פסקה הרוח המזרחית שהדפה את המים, והמים נפלו על המצרים והטביעו את כולם ללא יוצא מן הכלל.

לסיפור הזה אין כל הוכחה ארכיאולוגית או מדעית, אולם מחקר חדש ממשיך לנסות ולגבש ראיות שיאשרו את סיפור יציאת מצרים המקראי - ולמצוא היכן היא התרחשה. על פי ממצאי המחקר של עמותת Doubting Thomas Research, בני ישראל חצו את ים סוף מנואיבה דרך מפרץ אילת אל ג'בל אל-לווז שבערב הסעודית, שכבר נטען בעבר שזהו הר סיני המקראי בו קיבל משה את לוחות הברית.

האם נמצא המקום בו נחצה ים סוף?. Doubting Thomas Research Foundation, צילום מסך
האם זה המקום בו נחצה ים סוף?/צילום מסך, Doubting Thomas Research Foundation

ב"דיילי סטאר" הבריטי דווח כי חוקרים, ובראשם האנליסט ריאן מאורו, פירטו את ממצאיהם בסרט התיעודי "למצוא את הר סיני: הר סיני האמיתי בערב הסעודית". מאורו והצוות שלו סבורים שהר ג'בל אל-לווז שבערב הסעודית הוא הר סיני וכי בני ישראל עשו את הדרך אליו מנואיבה, השוכנת בצדו המזרחי של חצי האי סיני. הם מאמינים בסיפור חציית ים סוף וטוענים שבני ישראל חצו דרך "גשר ארץ" הנמצא בעומק של כ-33 מטרים ורוחבו כ-13 ק"מ.

מאורו ציין: "בנקודה הזאת בני ישראל נתקעו, עם הרים משני הצדדים, הים האדום מולם וצבאו של פרעה מאחוריהם. באופן מדהים, קיים נתיב מעבר מתחת למים ממצרים לערב הסעודית שרוחבו כ-13 ק"מ, מה שיכול לאפשר ל-3 מיליון הנפשות לעבור דרכו בבטחה. הדרך אינה תלולה מדי ובני ישראל יכלו לעבור דרכה בקלות אם הים נחצה לשניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בני ישראל חצו את ים סוף בנואייבה?. DOUBTINGTHOMAS, צילום מסך
בני ישראל חצו את ים סוף בנואייבה?/צילום מסך, DOUBTINGTHOMAS

החוקרים מאמינים גם כי תצורות האלמוגים באזור הנן יוצאות דופן ומזכירות מרכבות ששקעו כשהים הכה בצבא פרעה. בסרט התיעודי טענו כי נואיבה תואמת במדויק לסיפור יציאת מצרים וכך גם המרחק (120 ק"מ) מהיבשה אליה הגיעו אחרי חציית ים סוף ועד הר סיני לכאורה. הם מאמינים שג'בל אל-לווז הוא הר סיני המקראי גם בזכות ציורי מערות של עגלים שנמצאו במקום ומתאימים לסיפור המקראי על עגל הזהב.

עוד בנושא
זה נס! יש הסבר מדעי איך משה רבנו קרע את ים סוף עבור בני ישראל - והוכחות איפה זה קרה

10 ממצאים ארכיאולוגים שמוכיחים שיציאת מצרים היא היסטוריה אמיתית

צפו בסרט המלא "למצוא את הר סיני"

לעומת זאת, היסטוריונים רבים נותרו בלתי משוכנעים מהראיות שהוצגו בפניהם עד כה, כולל זו החדשה, ואינם מאמינים לא בתיאוריה החדשה ולא בסיפור יציאת מצרים כולו. הם מאמינים שהסיכוי שהר סיני נמצא באזור זה הוא קלוש כי המרחק בין ארץ גושן לג'בל אל-לווז אינו תואם למעשה את הכתוב במקרא בדבר קרבתו של הר סיני לארץ מצרים ואת תיאור מסעו של עם ישראל בחצי האי סיני. חוסר הראיות גרם לרבים לפקפק בסיפור יציאת מצרים או בכלל בשעבודם של בני ישראל במצרים העתיקה וקיומו של משה רבנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully