וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ביידן סיפר כי רעייתו קראה לו "לסיים עכשיו" את המלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 9:14

בניו יורק טיימס ציטטו משתתפת במפגש שקיים נשיא ארה"ב בבית הלבן לרגל הרמדאן, שבו אמר אחד המשתתפים כי אשתו התנגדה לבואו בשל תמיכתו במלחמה של ישראל. לדברי ביידן, ג'יל קראה לו "לעצור, לעצור עכשיו". בבית הלבן הדגישו: שניהם רוצים שישראל תגן יותר על אזרחים

פעילות לוחמי גדוד 202 במרחב חאן יונס/דובר צה"ל

הגברת הראשונה של ארצות הברית ג'יל ביידן לוחצת על הנשיא לפעול לסיום המלחמה בעזה - כך דווח הלילה (חמישי) בניו יורק טיימס, שציטט משתתפת במפגש של חברי הקהילה המוסלמית שבו נכח גם הנשיא ג'ו ביידן.

במהלך המפגש, אחד האורחים אמר לנשיא כי אשתו התנגדה להשתתפותו במפגש, שנערך לרגל הרמדאן, בשל תמיכתו במלחמה של ישראל נגד חמאס. ביידן השיב כי הוא מבין זאת. הוא אמר כי רעייתו קוראת לו "לעצור, לעצור עכשיו" את המלחמה.

המשתתפת, סלימה סוסוול, מייסדת מועצת המנהיגות המוסלמית השחורה, סיפרה לניו יורק טיימס כי דבריו של ביידן נחקקו אצלה משום שהיה זה מדהים לשמוע את תחושותיה של הגברת הראשונה לגבי המלחמה.

"הוא אמר שהיא אמרה 'עצור את זה, עצור את זה עכשיו, ג'ו", סיפרה.

הגברת הראשונה של ארה"ב, ג'יל ביידן, בביית הלבן, 18 במרץ 2024. רויטרס
התסכול בבית הלבן כלפי המלחמה בעזה גובר. ג'יל ביידן/רויטרס

הבית הלבן אמר בתגובה כי הנשיא והגברת הראשונה תמימי דעים לגבי המלחמה וכי הנשיא זועם על הרג האזרחים בעזה כמוה. גורמים בממשל אמרו כי הגברת הראשונה לא קוראת לישראל להפסיק את מלחמתה בחמאס.

"בדיוק כמו הנשיא, הגברת הראשונה שבורת לב מההתקפות על עובדי הסיוע ומהאובדן המתמשך של חיי חפים מפשע בעזה", אמרה אליזבת אלכסנדר, מנהלת התקשורת של הגברת הראשונה. "שניהם רוצים שישראל תעשה יותר כדי להגן על אזרחים".

הלחץ על ביידן לפעול לריסון ישראל הולך וגובר מאז ההרג של שבעת עובדי ארגון הסיוע "המטבח העולמי" מוקדם יותר השבוע, בהם אחד עם אזרחות אמריקנית. הוא צפוי לקיים היום שיחה בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברקע המשבר ביניהם סביב המשך המלחמה ופעולה אפשרית ברפיח.

ביידן, שהתייצב לצד ישראל מאז מתקפת הטרור של חאמס ב-7 באוקטובר, עשוי לשלם על כך מחיר בבחירות הקרובות. דמוקרטים רבים זועמים על המדיניות שלו ביחס לעזה, והתסכול כלפיו ניכר גם במזכרים פנימיים שהעבירו עובדי ממשל בכ-40 סוכנויות ממשל. כמה מבעלי בריתו הקרובים של ביידן קוראים לו לפעול להגברת הסיוע ההומניטרי לעזה ולהפסקת אש.

עוד בוואלה!

דיווח: צה"ל השתמש במערכת בינה מלאכותית כדי לסמן עשרות אלפי מטרות בעזה

לכתבה המלאה
תקיפת צה"ל בדיר אל בלח במרכז רצועת עזה - שהובילה למותם של 7 פעילי סיוע. רויטרס
רכב של ארגון "המטבח העולמי" שהותקף על ידי צה"ל בעזה, השבוע/רויטרס

הגברת הראשונה כבר הביעה בעבר את התנגדותה למלחמות של ארצות הברית מעבר לים, בין היתר משום שבו ביידן, בנו הבכור של הנשיא, שירת בעיראק ב-2008. היא תמכה בהחלטתו של ביידן לסגת מאפגניסטן, אף שהנסיגה הייתה כאוטית וקטלנית.

"אני חושבת שהוא סומך על האינטואיציה שלי כרעייה", היא אמרה בריאיון לניו יורק טיימס ב-2021. "לא כאדם של מדיניות או של יועץ".

ב-2022, אדם שנכח באירוע של הבית הלבן הופתע מתגובתה הנסערת של הגברת הראשונה לאדם ששיבח את המורשת של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש. "הוא שלח את הבן שלי למלחמה", אמרה ג'יל ביידן בהתייחסה לבו, שאותו גידלה מילדות.

התמיכה של הנשיא בישראל זכתה למחאות גם במהלך אירועי קמפיין שערכה הגברת הראשונה לאחרונה. בחודש שעבר, מפגינים התפרצו לאירוע של ג'יל ביידן באריזונה ודרשו לדעת מדוע היא והנשיא תומכים ב"רצח עם" בעזה.

בנאום אחר שנשאה בחודש שעבר, בלוס אנג'לס, קבוצה של אנשים קפצה מהמושבים והחלה לצעוק "הפסקת אש עכשיו". הגברת הראשונה נותרה בשקט בזמן שהמפגינים הוצאו מהמקום לצד קריאות של "עוד ארבע שנים" מצד תומכי ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully