וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ קורא להקדים את הבחירות: "עלינו להגיע לתאריך מוסכם בספטמבר"

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 20:33

השר וחבר קבינט ביקש לקבוע תאריך לבחירות - שלדבריו יאפשרו את המשך הלחימה וישמרו על האחדות בעם: "הציבור חייב לדעת שבקרוב נחזור ונבקש את אמונו". הליכוד: "בחירות עכשיו יביאו לשיתוק, פילוג ופגיעה בלחימה ברפיח". לפיד: "הממשלה צריכה ללכת הביתה מוקדם ככל האפשר"

בני גנץ קורא לקיים בחירות בספטמבר/מערכת וואלה!

השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ הצהיר כי יש להגיע לבחירות במהלך חודש ספטמבר הקרוב. "כדי שנשמור על האחדות ונצליח במשימות שניצבות בפנינו, הציבור חייב לדעת - שבקרוב, נחזור ונבקש את אמונו, שלא נתעלם מאסון השבעה באוקטובר ומה שקדם לו", אמר גנץ. "לכן, עלינו להגיע לתאריך בחירות מוסכם במהלך חודש ספטמבר - לקראת שנה למלחמה".

בני גנץ קורא לקיים בחירות בספטמבר. ללא, מערכת וואלה!
"מהלך כזה יגביר את האמון והאחדות בעם". גנץ בהצהרתו הערב/מערכת וואלה!, ללא

גנץ אמר ששוחח עם נתניהו בנושא, והבהיר כי הבחירות חשובות להחזרת אמון העם בממשלה. "שוחחתי בשבועות האחרונים עם מנהיגים פוליטיים בנושא, כמו גם עדכנתי את ראש הממשלה, שאני מאחל לו בריאות והחלמה מהירה, ואמשיך איתו את הדיאלוג בנושא", הצהיר גנץ.

"מועד בחירות מוסכם כזה ישאיר לנו זמן כדי להמשיך במאמץ הביטחוני, וזה יאפשר לאזרחי ישראל גם לדעת שנחדש בקרוב את האמון ביננו. זה ימנע את הקרע בעם. אני מקווה, שאם נסכים על כך, כל מנהיגי הציבור הציוניים והאחראים יאפשרו ויצטרפו לממשלת החירום. מהלך כזה יגביר את האמון והאחדות בעם ובקרב לוחמינו, וגם ייתן לנו גיבוי בינלאומי עצום שכל כך נדרש".

בליכוד הגיבו להצהרת גנץ, ומסרו כי "ברגע גורלי למדינת ישראל ובעיצומה של מלחמה, בני גנץ חייב להפסיק לעסוק בפוליטיקה קטנה רק בגלל התפרקות מפלגתו. בחירות עכשיו יביאו בהכרח לשיתוק, פילוג, פגיעה בלחימה ברפיח ופגיעה אנושה בסיכויים לעסקת חטופים. הממשלה תמשיך עד השגת כל מטרות המלחמה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "מדינת ישראל לא יכולה לחכות עוד חצי שנה עד שהממשלה הגרועה, המסוכנת והכושלת בתולדות המדינה תלך הביתה. הממשלה הזו צריכה ללכת הביתה מוקדם ככל האפשר כדי שנוכל להחזיר את החטופים, להחזיר לביתם את המפונים, לנצח את החמאס ולוודא שמישהו מטפל במעמד הביניים הישראלי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

לפי גורמים פוליטיים, גנץ ידע כבר שאין הסכמה בקואליציה לקביעת מועד בחירות בספטמבר כשנשא את ההצהרה הערב. בשבועות האחרונים התקיימו שיחות בינו ובין יו"ר ש"ס אריה דרעי על חוק הגיוס, במסגרתו אף נידונה אפשרות לקביעת בחירות מוקדמות בנובמבר בתמורה לתמיכה של המחנה הממלכתי בחוק גיוס של הקואליציה, אך בליכוד סירבו לכל הצעה להקדמת הבחירות.

יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער הגיב גם הוא לדבריו של גנץ "השר גנץ הוא שותף לקבינט המלחמה הכושל וחסר הרעיונות שקלע את ישראל למבוי סתום במלחמה", כתב סער, שהתפצל ממפלגתו של גנץ, בציוץ בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר).

סער הוסיף: "בדבריו הערב לא נאמר דבר לגבי הדרך לפתור את האתגרים: איך מכריעים את המלחמה בחמאס ואיך מחזירים את החטופים? מה חייב להשתנות בטיפול בסיוע ההומניטרי? מתי תשתנה המציאות בגבול הצפון ומתי יחזרו המפונים לבתיהם? בשביל סיסמאות חלולות אין צורך לכנס הצהרה חגיגית לתקשורת. שמענו כאלה מספיק".

"אסור לנהוג באלימות"

בנוסף, במהלך הצהרתו התייחס גנץ לאירועי המחאה בימים האחרונים של משפחות החטופים. "אסור לנהוג בחוסר רגישות כלפי המשפחות ונכון היה להיענות לבקשתן ולבטל את פגרת הכנסת", אמר. הוא הדגיש כי "אסור לערוך השוואות בין מפגינים לשונאינו, אותם צריך להשמיד. אסור לנהוג באלימות ולא להישמע להנחיות המשטרה שגם היא צריכה לנהוג באחריות ובאיפוק מירבי".

שוטרים גוררים את כלתו של החטוף יותם מצגר בהפגנת לפידים סמוך למעון ראש הממשלה 02 באפריל 2024. גיל לוין, אתר רשמי
שוטרים גוררים את כלתו של החטוף יותם מצגר בהפגנת לפידים סמוך למעון ראש הממשלה 02 באפריל 2024/אתר רשמי, גיל לוין
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024/רוני כנפו

גנץ פנה למשפחות, ואמר כי הוא "מרכין ראש על כך שלא החזרנו אותם עדיין הביתה. רה"מ חייב להתבטא בנושא באופן ברור, לחזק אותן ולדאוג שכל חברי הקואליציה מתייחסים אליהן באופן הולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully