וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלף, יוצאי יחידות מיוחדות ומתנדבים: מה באמת ידוע על עובדי הסיוע שנהרגו בעזה

התחקיר הצה"לי טרם פורסם, ורק כעת מתגלים פרטים על שבעת העובדים של ארגון הסיוע, שנהרגו בתקיפת הצבא בעזה. ג'יימס הנדרסון שירת בחיל הנחתים המלכותי, ג'ון צ'פמן שירת ביחידת קומנדו מיוחדת בצבא הבריטי, זומי פרנקום ביקרה במקומות רבים בעולם בהם פקיסטן ובנגלדש

ג'יימס הנדרסון, ג'ון צ'פמן, ג'יימס קירבי, זומי פרנקום, סייפ-א-דין עיסאם עיאד אבוטהה, דמיאן סובול וג'ייקוב פליקינגר. אלו שמותיהם של שבעת עובדי המטבח המרכזי העולמי (WCK), אשר נהרגו בתקיפה ישראלית בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. ההרוגים הם עובדי סיוע, אזרחים מארצות הברית, פולין, אוסטרליה ובריטניה.

עובדי הסיוע שנהרגו בתקיפת צה"ל בעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עובדי הסיוע שנהרגו בתקיפת צה"ל בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

זה מה שידוע עליהם:

ג'יימס הנדרסון

בן 33, תושב קורנוול, אנגליה. היה אמור לעזוב את עזה השבוע, אך מת בתקיפה הישראלית בדיר אל-בלח. הנדרסון שירת בחיל הנחתים המלכותי בבריטניה. לפי עמוד הלינקדין שלו הוא מתאר את עצמו כ"כשיר ביותר ובעל משמעת צבאית", וכמי שלוקח את "בריאותם וביטחונם של אחרים ברצינות רבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'יימס הנדרסון, פעיל ארגון המטבח העולמי. רויטרס
ג'יימס הנדרסון/רויטרס

עוד כתוב בעמוד כי הנדרסון הוא "אדם ממושמע ואדיב ופרואקטיבי, שמוכן לקחת על עצמו כל הכשרה נוספת שדרושה כדי להציע את השירות הטוב ביותר שניתן". הנדרסון השתחרר מהצבא הבריטי ב-2016 כדי לעסוק בעבודות ביטחוניות, כמו זו ששירת בעזה. חבר קרוב שלו אמר לדיילי מייל: "כולם מבולבלים, הוא היה בחור מקסים. הוא לא היה שם הרבה זמן, רק כמה שבועות".

ג'ון צ'פמן

בן 57, תושב העיר פול שבמחוז דורסט בדרום מערב אנגליה. היה בעזה רק כמה שבועות לפני שנהרג בתקיפה הישראלית. התגייס לצבא הבריטי כשסיים בית ספר, ושירת ביחידת קומנדו מיוחדת.

ג'ון צ'פמן, פעיל ארגון המטבח העולמי. רויטרס
ג'ון צ'פמן/רויטרס

משפחתו ספדה לו בהודעה שפרסם משרד החוץ הבריטי: "היית אבא, בעל, בן ואח מדהים. אנחנו הרוסים. הוא מת בניסיון לעזור לאנשים והיה נתון למעשה לא אנושי. הוא היה אהוב על ידי רבים ולנצח יהיה גיבור. הוא יחסר מאוד". צ'פמן תואר כ"בחור מבריק" על ידי חברו לשעבר, שאמר: "הוא היה מאוד אהוד ופופולרי. זה אבדה עצומה למשפחתו ולחבריו".

ג'יימס קירבי

בן 47, תושב בריסטול, אנגליה. קירבי גם כן היה יוצא צבא ושירת כצלף בצבא הבריטי. לפי פרופיל הלינקדין שלו, הוא המשיך לפתח מיומנויות של תעשיית האבטחה במגזר הפרטי. משפחתו תיארה אותו כ"ג'נטלמן אמיתי", והוסיפה כי הוא ייזכר כ"גיבור" יחד עם שאר עובדי הסיוע שנהרגו בתקיפה האווירית.

ג'יימס קירבי, פעיל ארגון המטבח העולמי. רויטרס
ג'יימס קירבי/רויטרס

"ג'יימס הבין את הסכנות שביציאה לעזה, בהסתמך על חוויותיו בכוחות הביטחון הבריטיים, שם שירת בין היתר בבוסניה ובאפגניסטן. למרות הסיכונים, אופיו החומל דחף אותו להציע סיוע לנזקקים", אמרו.

זומי פרנקום

בת 43, ילידת מלבורן, אוסטרליה. לפי חבריה, פרנקום הייתה אישה אמיצה וחסרת אנוכיות, שעבדה בחמש השנים האחרונות עבור ארגון המטבח המרכזי העולמי. קרובי משפחה תיארו אותה כ"אישה מצטיינת" ש"נהרגה בביצוע העבודה שהיא אוהבת - לספק אוכל לתושבי עזה".

זומי פרנקום, פעילת ארגון המטבח העולמי. רויטרס
זומי פרנקום/רויטרס
זומי פרנקום, פעילת ארגון המטבח העולמי. רויטרס
זומי פרנקום/רויטרס

במסגרת עבודתה בארגון היא ביקרה במקומות רבים בעולם בהם: ארה"ב, מולדתה אוסטרליה, תאילנד ואף ביקרה נזקקים בפקיסטן, בנגלדש, רומניה והאיטי. חברתה לעבודה, שפגשה אותה בזמן שהתנדבו בסיוע באיי בהאמה ב-2019 אחרי הנזק הגדול מהוריקן דוריאן, תיארה אותה כ"גדולה מהחיים". לדבריה, "היא עבדה כל השעות, נתנה הכל, והאמינה בעזרה לאנשים שפחות ברי מזל".

סייפ-א-דין עיסאם עיאד אבוטהה

בן 27, פלסטיני. עבד מתחילת השנה כנהג בארגון הסיוע. אחיו אמר כי אבוטהה היה "נרגש לחלק את האוכל לתושבי עזה, והרגיש שזה כאילו הם הולכים לחתונה".

דמיאן סובול

בן 36, תושב שהגיע מהעיר פשמישל בפולין. העביר את החצי השנה האחרונה בעזה, לאחר שעבד ברחבי העולם במשימות סיוע. מרתה וילצ'ינסקה, מקרן Free Place, נפגשה ועבדה איתו לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה. לדבריה, הוא ידע אנגלית היטב והיה מתרגם, והיה מנהל מיומן.

דמיאן סובול, פעיל ארגון המטבח העולמי. רויטרס
דמיאן סובול/רויטרס

"תמיד מחייך, תמיד כל כך מועיל, הוא אהב את העבודה הזו. הרגשתי שהוא כמו אח בשבילי", הוסיפה. נשיא הקרן, מיקולאי ריקובסקי, אמר שסובול היה "האיש לכל משימה - הוא יכול להתגבר על כל קושי".

ג'ייקוב פליקינגר

בן 33, אזרח אמריקאי וקנדי. היה חלק מצוות הסיוע שפעל כדי להביא סיוע לעזתים הנזקקים. שרת החוץ של קנדה, מלאני ג'ולי, אמרה כי "האחראים למוות שלו ושל עמיתו חייבים לתת דין וחשבון".

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן תיאר את עובדי הסיוע כ"גיבורים" ש"פשוט מנסים לעזור לבני אדם אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully