וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל על הרג עובדי הסיוע בעזה: "תוצאה של זיהוי שגוי - לא היה צריך לקרות"

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 2:29

הרמטכ"ל הרצי הלוי מסר כי תקיפתם של שבעת הפעילים הייתה "טעות חמורה" והדגיש כי "ישראל נמצאת במלחמה עם חמאס, לא עם תושבי עזה". הלוי הוסיף ומסר כי הוצגו בפניו ממצאי התחקיר הראשוני, ובקרוב יושלם התחקיר המלא. "נלמד מהמסקנות וניישם אותן באופן מיידי".

הרמטכ"ל הרצי הלוי על מותם של 7 פעילי הסיוע בתקיפת צה"ל/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי יצא הלילה (רביעי) בהודעת לילה חריגה לתקשורת הזרה בנושא מותם של שבעת עובדי הסיוע מתקיפה צה"לית ברצועת עזה. "אני רוצה לומר בברור - לא הייתה תקיפה מכוונת", מסר הרמטכ"ל והדגיש כי "האירוע הזה לא היה צריך לקרות".

"אמש נהרגו שבעה מעובדי המטבח המרכזי העולמי (WCK)", אמר הרמטכ"ל בפתח דבריו, "WCK הוא ארגון שאנשיו פועלים בכל רחבי העולם, וגם בישראל, כדי לבצע מעשים טובים במקומות מורכבים.
צה"ל עובד בשיתוף פעולה הדוק עם ארגון המטבח המרכזי העולמי ומעריך מאוד את עבודתם החשובה".

תקיפת צה"ל בדיר אל בלח במרכז רצועת עזה - שהובילה למותם של 7 פעילי סיוע. רויטרס
תקיפת צה"ל שהובילה למותם של הפעילים/רויטרס

הרמטכ"ל מסר כי צה"ל השלים את התחקיר הראשוני לתקיפה בה נהרגו שבעת הפעילים. "אני רוצה לומר בברור - לא הייתה תקיפה מכוונת כנגד עובדי סיוע של ארגון ה-WCK", הדגיש הלוי, "האירוע הקשה הוא תוצאה של זיהוי שגוי בתנאי מורכבים - בלילה במהלך מלחמה. זה לא היה צריך לקרות".

הלוי מסר כי ממצאי התחקיר הוצגו לו קודם לכן בפיקוד הדרום, וכי בין היתר ביקר בחמ"ל ההומניטרי החדש שהוקם בפיקוד, ומטרתו לשפר את תיאום חלוקת הסיוע בעזה. "אנחנו נמשיך לפעול על מנת להגן על ארגונים בינלאומיים המחלקים סיוע הומניטרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תקיפת צה"ל בדיר אל בלח במרכז רצועת עזה - שהובילה למותם של 7 פעילי סיוע. רויטרס
"התקיפה הזו היא טעות חמורה". התקיפה שהביאה למות הפעילים/רויטרס

"התקיפה הזו היא טעות חמורה. ישראל נמצאת במלחמה עם חמאס, לא עם תושבי עזה", מסר הרמטכ"ל. לאחר מכן, מסר כי צה"ל מצטער על הפגיעה שלא באופן מכוון בעובדי WCK, משתתף בצער המשפחות ובצער הארגון כולו.

לבסוף מסר הלוי כי מנגנון התחקור המטכ"לי יתחקר את האירוע ביסודיות, וכי התחקיר יושלם בימים הקרובים. "נלמד מהמסקנות וניישם אותן באופן מיידי. נשתף, בשקיפות מלאה, את ממצאי התחקיר עם המטבח המרכזי העולמי וגופים בינלאומיים נוספים. אנו רואים חשיבות רבה בהמשך מתן הסיוע ההומניטרי ונמשיך לפעול כדי לסייע במאמץ חיוני זה", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully