וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה על קוצים - וגם המוחים: ההפגנות מגיעות לשיא

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 10:50

אחרי לילה של עימותים אלימים, 5 עצורים ופריצת המחסומים מול בית רה"מ: כוננות גבוהה מתמיד לקראת ערב ההפגנות הרביעי בירושלים. במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים סביב הכנסת; הבוקר: דיון בחוק שיאפשר הרחקת מפגינים שעוכבו לחקירה למשך שלושה חודשים

בווידאו: מפגין נשכב מתחת למכת"זית במהלך ההפגנה מול מעון רה"מ בירושלים 02.04.24/צילום: סאטוויו, רוני כנפו. עריכת וידאו: שירן גולן.

יומה הרביעי של המחאה נגד הממשלה בירושלים ובמשטרה נערכים היום (רביעי) בכוחות מתוגברים סביב משכן הכנסת. במסגרת ההיערכות יחסמו צירי תנועה באזור קרית הממשלה, בהם רחוב קפלן ורחובות נוספים בהתאם להערכת מצב.

ברקע המחאות הסוערות אמש בקרבת בית ראש הממשלה ברחוב עזה, במשטרה שבים ומזכירים כי "חל איסור מוחלט לקיים מחאות בשטח חסינות הכנסת או לבצע מעשים שישבשו את הפעילות התקינה במשכן. מחאה תתאפשר במתחם ההפגנות הייעודי שהוקצה לשם כך ושבו התקיימו מחאות רבות בעבר".

מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
כוחות משטרנ בהפגנה בירושלים, אתמול/רוני כנפו

כמו כן נמסר מהמשטרה כי חל איסור על הבערת אש ומדורות ללא אישור במרחב הציבורי ועל צירי התנועה. מעשה פסול זה מהווה עבירה פלילית וכי לא תתאפשר חסימת צירים ראשיים שלא תואמה עם המשטרה וכל ניסיון לפגיעה קשה בשגרת החיים בירושלים ובחופש התנועה של אלפי נהגים. ההפגנה והתהלוכה תתאפשר במקומות שהוגדרו לכך בלבד.

בתוך כך, הועדה לביטחון לאומי צפויה לערוך הבוקר דיון בקריאה שלישית ההצעת חוק סדר הדין הפלילי בדבר סמכויות אכיפה - מעצרים, שתעניק סמכויות דרמטיות לקצין משטרה אל מול חשודים שנעצרו ומשוחררים בתנאים מגבילים מתחנת המשטרה. בין היתר, החוק יכלול איסור הכניסה לאיזור או מקום המגודר מראש שאיפשר עד כה להרחיק חשודים עד לתקופה של 15 ימים יוארך לתקופה של עד 90 יום, בהתאם להחלטת קצין משטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
מפגינים מחות לבית ראש הממשלה/רוני כנפו

נוכח העלייה בפשיעה בישראל בשנים האחרונות, ובפרט במעשי אלימות, נחוצים למשטרת ישראל כלים נוספים לטיפול יעיל בתופעה זו. עמדת משטרת ישראל היא כי הארכת פרקי הזמן של ההגבלות המוטלות על חשוד במסגרת תנאי השחרור בערובה תתרום ליכולתה לנהל חקירות, תקל את העומסים בבתי המעצר ותשפר את יכולתה לפקח על המשוחררים במהלך חקירה בלי שאלו ישבשו הליכי חקירה או יבצעו עבירות נוספות.

מפגין מתבצר מתחת למכתזית בהפגנה מול מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
מפגין התבצר מתחת למכתז"ית, אתמול בערב/רוני כנפו

אתמול בערב, התכנסו מפגינים רבים אל מול בית ראש הממשלה בקריאה לקביעת מועד בחירות. במקום התפתחו עימותים קשים בין המפגינים לכוחות המשטרה, זרת לאחר שהמפגינים יצאו מאזור הכנסת לבית הנשיא ומשם לבית ראש הממשלה. כמה מהמפגינים עוכבו לחקירה.

בהמשך הערב, השוטרים החלו לפנות את המפגינים באמצעות מכתז"ית. בשלב מסויים, אחד המוחים נשכב מתחת למכת"זית והקשה עליה להתקדם במשך כחצי שעה. רק כשהמשטרה פתחה את הגישה לכביש, בחר המפגין לשחרר את אחיזתו מהמכתז"ית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully