וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות ההפגנה בירושלים: "תמונות קשות"

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 0:07

שרים וחברי הכנסת לא נשארו אדישים לאירועים שהתרחשו הערב בירושלים. המחאה מול מעון ראש הממשלה הסלימה עד לכדי עימותים בין המפגינים לשוטרים. בן גביר: "דורש מהשב"כ להתעורר באופן מיידי". אלקין: "אין מקום להפרת חוק". כהנא: "אסור לחזור לימים שלפני ה-7 באוקטובר"

בווידאו: מפגין משליך לפיד בוער לעבר פרש בהפגנה בירושלים 02.04.24/דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב הלילה (שלישי) למאורעות מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים. "רק בשבוע שעבר התרעתי בפני ראש השב"כ על הזלזול באבטחת ראש הממשלה ונענתי בביטול. אני דורש מהשב"כ להתעורר באופן מיידי ולקחת ברצינות את אבטחתו ומשפחתו. סיטואציה שבה אלפי אנשים פורצים לאזור בית ראש הממשלה ושב"כ עוצם עיניים היא בלתי מתקבלת על הדעת", אמר השר בן גביר.

גם יו"ר סיעת הימין הממלכתי, ח"כ זאב אלקין, התייחס לההפגנה שהובילה לעימותים בין המפגינים לשוטרים. "תמונות קשות בירושלים. אין מקום להפרת חוק ולפגיעה בשוטרים", אמר כתב אלקין. "‏אין מקום לאלימות משטרתית ולשימוש מופרז בכח. אנחנו לא אויבים אחד של השני. חמאס, חיזבאללה ואיראן הם האויבים. אנו בעיצומה של מלחמה מול אויב רצחני שרוצה להשמיד את כולנו, תומכי הממשלה ומתנגדיה. את האויב הזה צריך לנצח", הוסיף.

בווידאו: שוטרים גוררים את כלתו של החטוף יותם מצגר/צילום: גיל לוין, רוני כנפו. עריכת וידאו: שירן גולן.
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024/רוני כנפו
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
"שב"כ עוצם עיניים". בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל
זאב אלקין, 1 במאי 2023. ראובן קסטרו
"אנחנו לא אויבים אחד של השני". אלקין/ראובן קסטרו

ח"כ מתן כהנא, המחנה הממלכתי, הגיב "רואה בדאגה את ההפגנה בירושלים וקורא לכולנו - אסור לחזור לימים שלפני ה-7 באוקטובר. כעת נדרשת אחדות רחבה ותאריך מוסכם לבחירות עוד השנה".

יו"ר מפלגת נעם, סגן השר ח"כ אבי מעוז, גינה את המפגינים לעומת זאת וכתב "מחאה? זכותכם. אנרכיה? לא ולא. אני מגנה את האנרכיה השוררת ברחבי ירושלים תוך סיכון חיי אדם וביניהם כוחות הביטחון וקורא למשטרה לאכוף את החוק ללא מורא ופחד מערוצי התבהלה וחבריהם של הפורעים בתקשורת", תקף מעוז. "אני מחזק את ידיו של ראש הממשלה, שנבחר על יד רוב העם, שלא יירתע ולא ייחלש מהמתקפות הפראיות, וימשיך בעמידתו האיתנה להוביל את ישראל במערכה הקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully