וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע חריג: מפגין נשכב מתחת למכת"זית בירושלים - ולא נתן להתקדם

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 0:31

במהלך ההפגנה הסוערת בירושלים החלה המשטרה להשתמש במכת"זית כדי לפזר את המוחים. אחד המפגינים נשכב מתחתיה והקשה עליה להתקדם במשך כחצי שעה. רק כשנפתחה הגישה לכביש, הוא שיחרר את אחיזתו מהמכת"זית - ונעצר. בזמן שהובל לחקירה קראו לעברו המפגינים: "הוא גיבור"

בווידאו: מפגין נשכב מתחת למכת"זית במהלך ההפגנה מול מעון רה"מ בירושלים 02.04.24/צילום: סאטוויו, רוני כנפו. עריכת וידאו: שירן גולן.

אירוע חריג נרשם בהפגנה הערב (שלישי) מול מעון רה"מ בירושלים, כאשר במהלכה אחד המוחים נשכב מתחת למכת"זית במשך כחצי שעה - ולא נתן לה להתקדם.

ההפגנה הערב בירושלים הייתה סוערת מאוד עם עימותים קשים בין המשטרה למפגינים, וכתוצאה מכך המשטרה החלו לפנות את המפגינים באמצעות מכתז"ית. אחד המוחים, כאמור, נשכב מתחתיה והקשה עליה להתקדם במשך כחצי שעה.

רק כשהמשטרה פתחה את הגישה לכביש, בחר המפגין לשחרר את אחיזתו מהמכתז"ית - ואז נעצר על ידי השוטרים והועבר לחקירה. בזמן שהובל לחקירה קראו לעברו המפגינים: "הוא גיבור".

מפגין נכנס מתחת למכתזית הבואש ועצר את התקדמותה, סמוך למעון ראש הממשלה ברח׳ עזה. עכשיו,. גיל לוין Gil levin, אתר רשמי
מפגין נכנס מתחת למכתזית הבואש ועצר את התקדמותה, סמוך למעון ראש הממשלה ברח׳ עזה. עכשיו,/אתר רשמי, גיל לוין Gil levin
מפגין מתבצר מתחת למכתזית בהפגנה מול מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
מפגין מתבצר מתחת למכתזית בהפגנה מול מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024/רוני כנפו

במשטרה מסרו כי "במהלך היום והערב, כמו גם ביומיים האחרונים, פעלה המשטרה בירושלים לאבטחת המוחים הרבים בסמוך לכנסת. הערב אלפי מוחים הפגינו במתחם המחאות באזור הכנסת. בהמשך רובם יצאו לתהלוכה במסלול סדור שתואם עם המשטרה מראש לכיוון רחוב עזה במרחק המותר להפגין מול בתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור בהתאם לפסיקת בית המשפט. המשטרה פועלת גם בשעה זו לאפשר למוחים את חופש הביטוי והמחאה כחוק".

אולם, במשטרה הדגישו כי לצד זאת - "גם הערב חלק מהמוחים החליט לנסות להתפרע ולנסות להגיע בסמוך לבית ראש הממשלה בניגוד לחוק. המשטרה בלמה אותם והרחיקה לאחור את אלו שלא נשמעו להוראות השוטרים למרחק המותר להפגנה במקום. יודגש כי בשום שלב לא נשקפה כל סכנה לבית ראש הממשלה עצמו ואף אדם לא הגיע אליו פיזית".

"כמו כן כמה מפרי סדר הזיזו גדרות משטרתיים במטרה לחסום צירים נוספים ולהפר את הסדר, וחלקם השליכו לפידים לכיוון פרשי המשטרה - מעשה מסוכן, פסול וחסר אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully