וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אם נתגייס לצה"ל תמשיכו לשנוא אותנו. וברור לכולם למה

יעקב גרודקה

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 19:49

כפי שטרנד "לשנוא את היהודי" מתפשט בעולם, כך טרנד "לשנוא את החרדי" תופס אחיזה במדינת ישראל. אחיי החרדים, אל תנסו לשכנע בעמדתכם, כי אין את מי. ההסברה היחידה צריכה להתמקד פנימה, במגזר עצמו. ומשם כבר יתברר שההבדלים בינינו לא כל כך גדולים

במחאה נגד חוק הגיוס: מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את כביש 4/מערכת וואלה!

תסלחו לי מראש על ההשוואה המקוממת - אבל בדיוק כפי שהטרנד "לשנוא את היהודי" כבש את העולם, כך הטרנד "לשנוא את החרדי" כבש את מדינת ישראל.
בכל בוקר אנחנו מביטים בכותרות הבינלאומיות, והלב שלנו משתומם. העולם כולו נגדנו - רוב אזרחי העולם ורוב מנהיגי העולם. למרות הטבח הבלתי נתפס שעברנו בשמחת תורה, למרות סרטוני הזוועות, למרות החטופים והחטופות, למרות הכל - בעיני כמעט כולם אנחנו התוקפים, הכובשים, הרוצחים.

אין צורך להסתכן ולהגיע למדינות אויב. תסתובבו ברחובותיה של אמריקה הליברלית, בשדרה החמישית בתפוח הגדול; רוב מי שתפגשו יביעו בפניכם חמלה לפלסטינים - כן, לאלו שחגגו רצח של תינוקות וקשישים יהודים.

גם אותם בעלי בריתות אסטרטגיות עם מדינת ישראל הפנו לנו גב ברגע האמת ונעצו לנו סכין בלב. התחושה היא שביידן מוטרד מהפלסטינים ברפיח יותר מאשר מהילדים היהודים שנשחטו בבוקר שמחת תורה.

ההסברה הישראלית הפכה ללא רלוונטית, והיא בקושי מצליחה לשכנע את המשוכנעים. מדוע? כי שונאים אותנו. זאת עובדה. העולם ה"נאור" תמיד שנא את היהודים, כך היה וכנראה כך יהיה. גם אם נסביר ונסביר ונסביר.

חרדים מפגינים לגבי חוק הגיוס וחוסמים את כביש 4 לכיוון דרום סמוך לצומת קוקה קולה. המשטרה מנסה לפנות אותם.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חרדים מפגינים לגבי חוק הגיוס וחוסמים את כביש 4 לכיוון דרום סמוך לצומת קוקה קולה. המשטרה מנסה לפנות אותם./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ועכשיו להשוואה המקוממת; גם אצלנו פנימה, כאן בישראל, במדינת היהודים - אוהבים לשנוא את החרדים. ואל תשקרו את עצמכם. כי זו האמת. ושום הסברה מצידם של החרדים לא תועיל, כי אין למי להסביר ואין את מי לשכנע.

כי גם אם אלפי תלמידי ישיבות יתגייסו בהמוניהם השנאה לא תחלוף - לא כל עוד החרדים ישמרו על זהותם. וגם כאן, ה"נאורים" ובעלי הברית הכמעט נצחיים של החרדים, ברגע האמת הפנו להם עורף ונעצו בלבם סכין. ביידן, הליכוד, הציונות הדתית וקנצלר גרמניה, כולם אותו דבר כשהם ניצבים מול היהודי או החרדי.

נכון, אני בטוח שחלקכם מתקוממים ברגע זה על ההשוואה המקוממת הזו שלי, והתרעתי על כך מראש. אך 'השוואה' בין תופעות - היא כלי מדעי לגיטימי, ודפוס הפעולה ביחסי ישראל - העולם, דומה אחד לאחד לדפוס הפעולה ביחסי אזרחי ישראל והחרדים. ובשני דפוסי הפעולה - אין הגיון אמיתי שיסביר את השנאה. אלא אם כן נאלץ לערב תובנות רוחניות - תורניות שנדרשת להן סבלנות, פתיחות והעמקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חרדים בלשכת הגיוס תל השומר 31 במרץ 2024. ראובן קסטרו
חרדים בלשכת הגיוס תל השומר 31 במרץ 2024/ראובן קסטרו

•••

בהזדמנות זו, אפנה אל אחיי החרדים; אל תעסקו בהסברת עמדתכם, אל תנסו לשכנע. כי אין את מי. המשיכו בדרככם האמונית, תשקדו על התורה והחזיקו את העולם.

ההסברה החרדית היחידה הרלוונטית - צריכה להתמקד פנימה, אל תוך המגזר. לחזק, להוקיר כדי שהדרך תמשיך בכל העוצמה.

ואם כבר העמקה פנימה; כשנעשה זאת בוודאי נגלה את החיבור האמיתי בין כל רבדי העם; חילונים, חרדים, דתיים ומסורתיים. כי באמת אין ביננו שום הבדל וכולנו בני אב אחד אנחנו.

ואולי, כשאנחנו נאהב האחד את השני, גם העולם יפסיק לשנוא אותנו.

הכותב הוא מגיש המהדורה המרכזית ברדיו החרדי קול ברמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully