וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "לא אפסיק לתמוך בישראל, אך מבצע ברפיח הוא קו אדום"

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 6:25

הנשיא האמריקני, שעדיין חותר לעסקת חטופים והפסקת אש ברצועה, הדגיש כי נתניהו חייב למנוע פגיעה בחפים מפשע: "אי אפשר שימותו עוד 30 אלף פלסטינים. בגלל הפגיעה הוא מזיק ישראל יותר משהוא מגן עליה. זו טעות". בתוך כך, טען כי ברצונו לשוב לישראל - ולנאום במשכן הכנסת

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

הנשיא ביידן אמר הלילה (ראשון) בראיון לרשת MSNBC כי הרחבת הלחימה לרפיח מהווה "קו אדום" באשר להמשך הלחימה ברצועת עזה, אך הדגיש כי לא ינטוש את ישראל ולא יפסיק את אספקת הנשק כמו כיפת ברזל בצורה בה ישראל לא תוכל להגן על עצמה. זאת, לאחר שנשאל האם יש לו קו אדום בכל הנוגע לפעולת צה"ל בעזה והאם מבצע ברפיח יהיה קו אדום כזה. "אי אפשר שימותו עוד 30 אלף פלסטינים במלחמה. אחרי הפצצות השטיח של מלחמת העולם השניה שיננו את כללי המלחמה. צריך לכבד את כללי המלחמה", טען.

הוא הוסיף כי לישראל יש זכות להגן על עצמה ולרדוף אחרי חמאס אך הדגיש כי נתניהו "חייב, חייב, חייב" להקדיש יותר תשומת לב כדי למנוע פגיעה באזרחים חפים מפשע בעזה. "(בגלל הפגיעה באזרחים - ב.ר.) הוא פוגע בישראל יותר משהוא מגן עליה. זו טעות", אמר ביידן.

כמו כן, ביידן נשאל למה התכוון כאשר נשמע אומר שהוא יקיים עם נתניהו "שיחת יישור קו" (Come to Jesus meeting) והשיב: "זה ביטוי שמשתמשים בו בצורה רצינית. ביבי יודע למה התכוונתי".

הנשיא ביידן בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
הנשיא ביידן בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024/רויטרס

בתוך כך, הצהיר ביידן כי היה רוצה להגיע לישראל שוב כדי לנאום בכנסת ולפנות לתושבים. ביידן סירב לפרט האם מתקיים דיונים בנושא. "אני לא רוצה להתייחס לזה מעבר לכך", ציין הנשיא.

ביידן חזר והדגיש כי הוא רוצה הפסקת אש של 6 שבועות במהלכה ישוחררו חטופים ושעליה ניתן יהיה לבנות משהו להמשך. ביידן אמר כי מנהיגים רבים שהוא משוחח עם איתם כולל מנהיגי סעודיה מוכנים לנורמלזיציה עם ישראל. "מה שקורה אחרי המלחמה זה מה שאנחנו צריכים להתמקד בו", אמר הנשיא האמריקני. ביידן אמר כי הוא עדיין מאמין שניתן להשיג עסקת לשחרור החטופים וכי הוא לא ויתר על כך. "ראש ה-CIA נמצא באזור עכשיו והוא עדיין מדבר על זה", אמר ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully