וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הקונגרס האמריקני: "אין שינוי במדיניות ארה"ב, אלא התנגשות בין שני אישים"

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 4:13

המסר המרכזי שעליו התעקש ריצ'י טורס בריאיון לג'רוזלם פוסט הוא ש"ישראל לא לבד" - שכן, לדבריו "רוב האמריקנים תומכים בישראל". מה הוא חושב על ההימנעות האמריקנית מהחלטת מועצת הביטחון? מה הרושם שקיבל בביקורו בעוטף? ואיזה טיפ נתן לשר בכיר בממשלה? | כל התשובות

מועצת הביטחון אישרה: הפסקת אש מיידית בזמן הרמדאן - ושחרור ללא תנאי של כל החטופים/מערכת וואלה!

"מה שאנחנו עדים לו - הוא לא שינוי במדיניות האמריקנית, אלא התנגשות בין שני אישים", אמר חבר בית הנבחרים האמריקני בריאיון לג'רוזלם פוסט כשתיאר את ההימנעות האמריקנית בהצבעה על קריאת מועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש. הפוליטיקאי האמריקני טען כי הדבר "טבעי בכל מערכת יחסים", אולם הדגיש שלטענתו ארה"ב שגתה.

טורס כינה בריאיון את ההימנעות האמריקנית "טעות", משום שלטענתו היא אינה קשרה בין הדרישה להפסקת אש לבין הדרישה לשחרור החטופים. "הניתוק בין שתי הדרישות נותן מינוף לחמאס במלחמה במשא ומתן על החטופים. חשבתי שזו טעות בשיקול הדעת מצד ארה"ב".

בתחילת השבוע, הביא חבר הקונגרס האמריקני, יחד עם הארגון UJA, משלחת של מנהיגים ואנשי דת מקומיים מהמחוז שאותו הוא מייצג - לטענתו, כדי להעביר מסר "שישראל לא לבד".

חבר הקונגרס האמריקני ריצ׳י טורס בביקור בישראל, 2 באפריל 2024. מרק ישראל סלם, The Jerusalem Post, מערכת וואלה
״אם חמאס יישאר בשלטון, לעולם לא יהיה קץ לאלימות ולשפיכות הדמים״. חבר הקונגרס טורס/מערכת וואלה, מרק ישראל סלם, The Jerusalem Post

"הנשיא ביידן נתן לישראל את הזמן שדרוש לה כדי לנצח במלחמה, ואנחנו חייבים להצליח", אמר טורס. "המטרה הסופית של הסרת חמאס מהשלטון חייבת להיות ברורה - כי אם חמאס יישאר בשלטון, לעולם לא יהיה קץ לאלימות ולשפיכות הדמים. חמאס מתכוון לרצוח כל יהודי בישראל עד להשמדת המדינה היהודית עצמה. אין לצפות מאף מדינה להתקיים לצד עם ארגון טרור כמו חמאס. לישראל אין ברירה אלא להסיר את חמאס מהשלטון".

המשלחת שארגן טורס ביקרה ביישובי העוטף ושמעה עדויות של ניצולי פסטיבל הנובה, בתחילת הסיור נפגשו חברי המשלחת עם שר הביטחון, יואב גלנט. "יש לי אמפתיה עצומה למצוקה של שר הביטחון, שמנהל לחימה באזורי המלחמה המורכבים ביותר בהיסטוריה האנושית", אמר טורס לאחר הפגישה. "עזה היא גיהנום של מנהרות טרור, בניינים ממולכדים ולוחמים שמוסווים כאזרחים".

"אמרתי לשר להתעלם מהמסרים ומרעשי הרקע של הפוליטיקה האמריקאית", סיפר טורס. "רוב האמריקנים תומכים בישראל, רוב חברי הקונגרס תומכים בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
חבר הקונגרס האמריקני ריצ׳י טורס בביקור בישראל, 2 באפריל 2024. מרק ישראל סלם, The Jerusalem Post, מערכת וואלה
״ההיסטוריה מספרת לנו שהסיפור של העם היהודי הוא סיפור של חוסן״/מערכת וואלה, מרק ישראל סלם, The Jerusalem Post

"למרות הטבח יש אופטימיות נחרצת", קבע חבר הקונגרס האמריקני לאחר עדויות רבות ששמע מאירוע טבח ה-7 באוקטובר, "אני לא יכול שלא להרגיש השראה מהאופטימיות שטמועה כל כך עמוק ב-DNA הישראלי. ההיסטוריה מספרת לנו שהסיפור של העם היהודי הוא סיפור של חוסן, סיפור של בנייה מחדש".

לדבריו, "ישראל היא הדוגמה הגדולה ביותר לציוויליזציה שנבנתה מחדש בהיסטוריה האנושית. אני עוזב את הדרום מזועזע מהטבח שאירע ב-7 באוקטובר, אבל גם מתרגש מהאופטימיות הבלתי נלאית של העם הישראלי". כשנשאל טורס אם הטיול הזה ישפיע על מדיניותו או על פעולותיו כשיחזור למחוז שלו, אמר שהטיול יניע אותו "להילחם בלבו למען מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל - שכדאי לשמר".

כאמור, את שלחת המנהיגיםם לארץ יזם הארגון UJA. "יש לארגון רקורד ארוך של הובלת מסעות סולידריות חשובים לישראל", אמרה הינדי פופקו, בכירה בארגון. "במיוחד בעקבות ה-7 באוקטובר, הגדלנו את המאמצים שלנו להבטיח שלניו יורקים משפיעים תהיה הזדמנות להעיד על מה שקרה כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully