וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר לנתניהו: זמן את גלנט לבירור, הוא מסכן את חיי החיילים

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 16:44

השר לביטחון לאומי שלח מכתב חריף לרה"מ, זאת בעקבות מכתבם של הורים ללוחמים בחטיבת הקומנדו, שהעידו כי בניהם מסתכנים בפעולה קרקעית בשכונה הקטארית בעזה - כפי שפורסם בוואלה!. "מיטב בנינו לא נשלחו למות בקרבות כדי שתומכי החמאס בקטאר לא יחששו לנכסיהם"

פעילות כוחות צוות הקרב של עוצבת הקומנדו בשכונת 'חמד'/דובר צה"ל

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגר היום (שני) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו קרא לו לזמן בדחיפות את שר הביטחון יואב גלנט לבירור, זאת בעקבות מכתבם של ההורים ללוחמים בחטיבת הקומנדו, שהעידו כי בניהם התקוממו על כך שהם מסתכנים יתר על המידה בפעולה קרקעית לטיהור המגדלים בשכונה הקטארית "מדינת חאמד" - במקום "להפציץ אותם מהאוויר". כפי שפורסם בוואלה!, הביקורת התגלעה כבר בתדריך לפני הפשיטה בשכונה, שבאזור חאן יונס.

בן גביר מציין במכתבו כי גם אליו הגיעו עדויות זהות מפי לוחמים ומפקדים בשטח. "מיטב בנינו לא נשלחו למות בקרבות כדי שתומכי החמאס בקטאר לא יחששו לנכסיהם, או כדי שמדינת ישראל תזכה ליחס מעט פחות שלילי מהתקשורת הבינלאומית - אלא כדי להכריע את חמאס ולהשיב את החטופים. אין שום סיבה לסכן את לוחמינו הגיבורים לשם מטרות של יחסי ציבור וחנופה לקטארים".

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה, אנדרטת עירון, 18 במרץ 2024. שלומי גבאי
"אין שום סיבה לסכן את לוחמינו". בן גביר/שלומי גבאי

לאור הדברים, קרא בן גביר לזמן את שר הביטחון גלנט לבירור: "אבקשך לזמן באופן מיידי את שר הביטחון לבירור, ולהורות לו להנחות את הצבא באופן מיידי לאפשר יד חופשית ללוחמינו לחסל את האויב והמבנים בהם הוא מסתתר, ללא סיכון מיותר של חייהם, לצד הפסקת עיסוקם בפעולות מופרכות שאינן פועלות להשגת מטרות המלחמה: חיסול החמאס והשבת החטופים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. 16 בדצמבר 2023. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
"זמן את שר הביטחון לבירור". גלנט ונתניהו/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

כפי שפורסם בוואלה!, הורים של לוחמים מחטיבת הקומנדו חשפו כי בניהם התקוממו על כך שהם מסתכנים יתר על המידה בפעולה קרקעית בשכונת חאמד. לדברי ההורים, המפקדים השיבו להם שהסיבה שלא מפציצים מהאוויר את המבנים הגבוהים נובעת מהרצון למנוע סכסוך עם הקטארים. כזכור, אחרי מבצע צוק איתן, האמיר הקטארי תרם תקציב עצום לבנות שכונה חדשה ומודרנית עבור הפלסטינים - ומי שהשתלט עליה בפועל היו בכירי חמאס ואנשיהם.

הקטארים היום מוגדרים כמתווכים בולטים בעסקה לשחרור החטופים, ובהתאם לכך, ככל הנראה בפקודה מהדרגים הגבוהים בצבא, הוחלט שלוחמי חטיבת הקומנדו יטהרו את הדירות בזו אחר זו. בכך, החיילים נאלצים להניח מטען חבלה לפריצת דלתות בכניסה לכל אחד מהדירות במבנים - חרף האיום המתגבר של בתים שמולכדו על ידי פעילי חמאס, המנצלים את פעילות צה"ל בשטח הבנוי למארבים והפעלת מטעני חבלה מרחוק.

פעילות כוחות צוות הקרב של עוצבת הקומנדו בשכונת 'חמד'. דובר צה"ל
פעילות עוצבת הקומדו בשכונת "חאמד"/דובר צה"ל

"התשובה חסרת היגיון. ביטחון הבנים שלנו צריך להיות מעל הכל. ואני כבר לא מדבר על כך שנדמה שאין תהליך למידה בנושא הבתים הממולכדים. גם באיו"ש למדו", אמר אחד ההורים לוואלה!. "איפה שאין צורך לסכן לוחמים תוקפים ומשמידים מהאוויר. אנחנו דרושים את התערבות הדרג הצבאי הבכיר בשיקול הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully