וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רוצים להרגיז את קטאר? "שולחים לוחמים לפעול בשכונת היוקרה - במקום להפציץ מהאוויר"

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 11:04

לוחמי הקומנדו פושטים על בנייני שכונת היוקרה "הקטארית" בדרום הרצועה, דירה אחר דירה, ומסתכנים בפגיעה ממטענים ומארבים. החיילים והוריהם מתחו ביקורת, אך המפקדים השיבו: מנסים להימנע מסכסוך עם קטאר, מתווכת השיחות לעסקת חטופים. "ביטחון החיילים צריך להיות מעל הכל"

בווידאו: פעילות עוצבת הקומנדו במערב חאן יונס/דו"צ

שלום הלוחמים בסכנה - כדי לשמור על היחסים עם קטאר? הורי לוחמים בחטיבת הקומנדו של צה"ל חושפים היום (חמישי) כי בניהם התקוממו על כך שהם מסתכנים יתר על המידה בפעולה קרקעית לטיהור המגדלים בשכונה הקטארית "מדינת חאמד" - במקום "להפציץ אותם מהאוויר". הביקורת התגלעה כבר בתדריך לפני הפשיטה בשכונה, שבאזור חאן יונס.

לדברי ההורים, המפקדים השיבו להם שהסיבה שלא מפציצים מהאוויר את המבנים הגבוהים נובעת מהרצון למנוע סכסוך עם הקטארים. כזכור, אחרי מבצע צוק איתן האמיר הקטארי תרם תקציב עצום לבנות שכונה חדשה ומודרנית עבור הפלסטינים - ומי שהשתלט עליה בפועל היו בכירי חמאס ואנשיהם. הקטארים היום מוגדרים כמתווכים בולטים בעסקה לשחרור החטופים.

בהתאם לכך, ככל הנראה בפקודה מהדרגים הגבוהים בצבא, הוחלט שלוחמי חטיבת הקומנדו יטהרו את הדירות בזו אחר זו. בכך, החיילים נאלצים להניח מטען חבלה לפריצת דלתות בכניסה לכל אחד מהדירות במבנים - חרף האיום המתגבר של בתים שמולכדו על ידי פעילי חמאס, המנצלים את פעילות צה"ל בשטח הבנוי למארבים והפעלת מטעני חבלה מרחוק.

לוחמי יחידת אגוז בהיתקלויות במערב חאן יונס. דובר צה"ל
לוחמי יחידת אגוז בהיתקלויות במערב חאן יונס/דובר צה"ל

"התשובה חסרת היגיון. ביטחון הבנים שלנו צריך להיות מעל הכל. ואני כבר לא מדבר על כך שנדמה שאין תהליך למידה בנושא הבתים הממולכדים. גם באיו"ש למדו", אמר אחד ההורים לוואלה!. "איפה שאין צורך לסכן לוחמים תוקפים ומשמידים מהאוויר. אנחנו דרושים את התערבות הדרג הצבאי הבכיר בשיקול הדעת".

אתמול, דיווח דובר צה"ל שכוח מחטיבת הקומנדו מלווה על ידי לוחם עוקץ, נפגע ממטען חבלה במרחב מבנה ממולכד. כתוצאה מכך, נהרג לוחם עוקץ ונפצעו יותר מעשרה לוחמים. רק בשבוע האחרון הרגו לוחמי חטיבת הקומנדו: 220 מחבלים במרחב חאן יונס, ועצרו 300 מחבלים בנוסף ל-1200 מחבלים שנעצרו בחאן יונס מתחילת התמרון של אוגדה 98.

תגובת דובר צה"ל: "בכל אירוע של הסרת איום על הכוח, כלל יכולות התקיפה והאמצעים נתונים למיצוי ולשימוש לכוחות בהתאם להחלטת מפקדים, ללא מגבלות ותנאים, כאשר שמירה על כוחותינו מהווה את העדיפות העליונה בניהול הקרב.

בכניסה ללחימה בשכונה נתקפו 50 מטרות, ולאחר מכן הותקפו עשרות מטרות נוספות. בימים האחרונים הכוחות סורקים ביסודיות את המבנים, שובים מחבלים ומאתרים אמצעי לחימה ומידע מודיעיני וכלל האמצעים עומדים לרשותם בלחימה בשכונה, הן להסרת איום והן להתפתחות הלחימה.

צה"ל מפעיל מגוון אמצעים לתקיפה מהאוויר ומהיבשה על פי הצורך המבצעי והערכת האיום של המפקדים בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully