וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוטלים תרופות נגד דיכאון, ישנים פחות וחוזרים לעשן: התדרדרות במצבם הרפואי של המפונים

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 12:41

בסקר שנערך בקרב מפונים עולה כי שליש מהם חווה התדרדרות במצבם הבריאותי, ושיעור המפונים שחווה מצוקה נפשית - גדל פי שלושה. המפונים גם נטו להפסיק להתעמל ולוותר על ביקורים אצל הרופא. "מתמודדים עם קשיים בלתי רגילים המלווים בחוסר וודאות, מצוקה וחרדה"

בווידאו: התושבים האחרונים מפונים משדרות/יניר יגנה

נתונים מדאיגים: בסקר שנערך על ידי מכבי שירותי בריאות, ובו נסקרו מפונים מיישובי עוטף עזה וקו העימות בצפון עולה כי שליש מהם דיווחו על שינוי לרעה במצבם הבריאותי. 59% מהם תופסים אותו כבינוני או גרוע כיום, לעומת 42% בלבד טרם פרוץ המלחמה. 76% מהמפונים גם ויתרו על תור לרופא או בדיקה רפואית שנקבעו מראש.

נתוני הסקר מעידים גם על הידרדרות מדאיגה בבריאות הנפשית של המפונים. 38% מעידים כי מצבם הרפואי בינוני או גרוע, גידול כ-300% מהתקופה שקדמה למלחמה. כשליש מהמפונים דיווחו שהם מוטרדים בבעיות רגשיות כל הזמן או לעיתים קרובות, 45% מהם מרגישים שהם צריכים סיוע נפשי מאיש מקצוע, חמישית מהם עוד לא פנו לקבלו. מפרוץ המלחמה, חלה עלייה של 45% במפונים שמעידים שנוטלים תרופות לטיפול במצבי דיכאון וחרדה, אם במרשם או בלעדיו. וכן 67% מהמפונים דיווחו כי חלה ירידה באיכות השינה שלהם.

תושבי קיבוץ עין השלושה הגיעו למגורים הזמניים, נתיבות, 19 במרץ 2024. אבי רוקח
45% מהמפונים מרגישים שהם צריכים סיוע נפשי מאיש מקצוע, חמישית מהם עוד לא פנו לקבלו. מפונים מעין השלושה/אבי רוקח

בקרב מפונים שביצעו פעילות גופנית סדירה טרם המלחמה, כ-50% מהם העידו שמבצעים פחות ממנה ו-20% העידו שהפסיקו להתעמל לחלוטין. בקרב המעשנים או המעשנים לשעבר - 43% דיווחו שבעקבות המלחמה הגבירו את תדירות העישון, או חזרו לעשן לאחר שכבר הפסיקו.

"כבר כמעט שישה חודשים שעשרות אלפי תושבים מפונים מבתיהם ומתמודדים עם קשיים בלתי רגילים המלווים בחוסר וודאות, מצוקה וחרדה", אמר ראש חטיבת הבריאות במכבי שירותי בריאות ד"ר ערן רוטמן. "מהסקר עולים ממצאים מדאיגים במיוחד וניכרת ההידרדרות בבריאותם הפיזית והנפשית של המפונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תושבי קיבוץ עין השלושה הגיעו למגורים הזמניים, נתיבות, 19 במרץ 2024. אבי רוקח
בקרב מפונים שביצעו פעילות גופנית סדירה טרם המלחמה, 20% העידו שהפסיקו להתעמל לחלוטין. מפונים מקיבוץ עין השלושה/אבי רוקח

אוכלוסיית המחקר כללה אנשים שנאלצו להתפנות מבתיהם לתקופה של שבועיים לפחות, כאשר 90% מהם פונו לתקופה של יותר מחודש ימים. הסקר שנערך בחודש פברואר 2024, כלל יותר מ-300 מרואיינים שפונו מבתיהם בדרום הארץ ובצפונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully