וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפות מיניות במלונות המפונים: 93% מהמקרים - כלפי קטינים

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 23:05

נתונים שהציגה הוועדה לקידום מעמד האישה מראים כי מתוך 75 מקרים שדווחו על תקיפות מיניות, רק 12 מתוכם הועברו לחקירת המשטרה - ו-6 מתוך החשודים משוחררים בתנאים מגבילים: "ילדים בני 7 מסתובבים לבד בלילות". תמנו שטה: "מה זה ישראבלוף? אנחנו 5 חודשים אחרי האירוע"

עדויות קשות על אונס ואלימות מינית במלונות המפונים/ערוץ הכנסת

הוועדה לקידום מעמד האישה קיימה היום (שלישי) דיון בנושא מוגנות המפונים בבתי המלון, במטרה למנוע אלימות מינית במקומות ריכוז של מפונים, והציגה נתונים מדאיגים בכל הקשור לטיפול בתיקי עבירות המין כלפי מפונים ומפונות.

נתונים שהוצגו בדיון גילו כי סך הכל נפתחו 12 תיקי עבירות מין, כאשר 6 חשודים משוחררים כרגע בתנאים מגבילים. במשרד הרווחה דיווחו על 80 מקרי אלימות, מתוכם 75 מקרי פגיעות מיניות, וסה"כ, 93% מהמקרים של אלימות מינית כלפי מפונים הם כלפי קטינים. יו"ר הוועדה, ח"כ פנינה תמנו-שטה שאלה: "נחשפנו לנתונים מורכבים. אנחנו רוצים לראות שהתקדמנו מהפעם הקודמת". "האם יש מאבטח בכל בית מלון?".

נציג משרד ראש הממשלה, איתמר בן ישראל השיב כי "ממליצים על רכז מוגנות אזורי, זה מחכה לאישורים פנימיים במשרד לביטחון לאומי". עוד הוסיף כי במקומות בהם אין דמות האחראית על מוגנות הילדים המפונים "מומלץ להביא רכז או רכזת מוגנות, ושמשרד התיירות יוודא שיהיו צמצומי מפונים לתוך סביבה מוגנת, ושלא יהיו מפונים במלונות מועדים לפורענות". לכך השיבה תמנו שטה: "אתם לא מהאו"ם ואני לא מבינה למה אתם רק ממליצים".

פנינה תמנו שטה, הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, 17 במרץ 2024. ללא, דוברות הכנסת
"מה זה ישראבלוף?", יו"ר הוועדה, ח"כ תמנו-שטה/דוברות הכנסת, ללא

עו"ד נועם וילדר, מנהלת תחום מוגנות במועצה לשלום הילד, דיווחה על כשלים שגילתה באבטחת מלונות המפונים: "יש התקדמות ואנחנו רואים אותה אבל בשטח הדברים לא הגיעו עד הסוף. כשאני נכנסת למלון ואף אחד לא שואל אותי לאן הגעתי? זאת בעיה".

יעקב סלע, מהשדולה למניעת פגיעות מיניות בכנסת, סיפר: "ביקרנו ב-10 בתי מלון ובכולם היו פגיעות. בהתחלה טענו שבאף אחד אין פגיעות וכשנכנסנו ובדקנו, גילינו שבכולם היו פגיעות. יש הרבה יותר פגיעות בילדים ויש שם תופעות של ילדים בני 7 שמסתובבים לבד בלילות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

93% ממקרי התקיפה המינית במלונות המפונים כלפי קטינים. גבר בן 64 החשוד בעבירות מין בילדים מפונים

הצהרת תובע נגד גבר בן 64 החשוד בעבירות מין בילדים מפונים/דוברות המשטרה
מפונים במלון יערות הכרמל, 6 בפברואר 2024. ללא, מערכת וואלה
"טענו שאין פגיעות. נכנסנו, בדקנו - והיו פגיעות בכולם". ילדים מפונים במלון/מערכת וואלה, ללא

תמנו שטה סיכמה את הדיון ופנתה לנציג משרד רה"מ: "תעשו פעולות פשוטות שמקדמות ביטחון למפונות. מתי ירדתם לסיור בשעות הקטנות של הלילה ובדקתם מה המצב? תרכזו תוכנית אחת שאתם מסוגלים להציג לנו כדי לשמור על המפונים ועל ביטחונם הפיזי והנפשי. גילינו שאין תוכנית אחת לאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully