וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענק החזרה למפונים: מאמץ להעביר את הכסף עד לערב הפסח

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 11:07

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ישראל אייכלר קרא לאוצר ולביטוח הלאומי להעביר את הכסף עד ערב החג, והם התחייבו לעשות מאמץ לאפשר זאת. סכום המענק יעמוד על 200 שקל ליום למבוגר ו-100 שקל לילד. נציג התארגנות התושבים: "מבקש לשקול שוב את הסכומים"

בווידאו: מפוני עוטף עזה במלון ג'ו, ת"א, 10 באוקטובר 2023/מערכת וואלה!

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר דנה אתמול (ראשון) בפרטי ההסכם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי בדבר מענק חזרה ומענק חד-פעמי לתושבים מפונים ששבו לבתיהם. על פי ההסכם, שהגיע לוועדה במסגרת חובת היוועצות טרם חתימתו, מענק חזרה יינתן למפונים ששבו לביתם, ביישובים שהוגדר כי אין מניעה ביטחונית לשוב אליהם. המענקים יינתנו בעבור כל יום החל מ-1 בינואר או מיום חזרת התושבים לביתם, המאוחר מבין השניים, ועד תום תקופת הזכאות ב-29 בפברואר.

אייכלר קרא לצדדים להסכם לעשות מאמץ ולהעביר את המענקים למפונים עד ערב חג הפסח: "הביטוח הלאומי הוכיח את עצמו בחודשים האחרונים כמי שיודיע לתת מענה מהיר ויעיל להחלטות הממשלה ולצרכי האזרחים. אני סמוך ובטוח שתעשו זאת גם הפעם למען רווחת התושבים שחוזרים הביתה ערב החג". נציגי האוצר והביטוח הלאומי התחייבו לעשות מאמץ להעביר את המענק החד פעמי לפני החג ואמרו שבמידה שהדבר לא יתאפשר, יועברו לתושבים מקדמות על בסיס מידע הקיים בביטוח הלאומי.

תושבי קיבוץ עין השלושה הגיעו למגורים הזמניים, נתיבות, 19 במרץ 2024. אבי רוקח
תושבי קיבוץ עין השלושה הגיעו למגורים הזמניים, נתיבות, 19 במרץ 2024/אבי רוקח

סכום המענק יעמוד על 200 שקל ליום למבוגר ו-100 שקל ביום לילד, זאת בדומה למענקי האכלוס העצמאי שניתנו למפונים שלא שהו במלונות במימון המדינה בתקופת הפינוי. בנוסף, מגדיר ההסכם מענק חד פעמי למפונים ששבו או ישובו לביתם בתקופת הזכאות, שסכומו ייקבע על פי מועד החזרה: מפונים ששהייתם במתקני לינה במימון המדינה הופסקה עד ל-17 במרץ, או לחילופין שהיו זכאים למענק חזרה או למענק אכלוס עצמאי עד 29 בפברואר, יקבלו מענק על סך 15,360 ש"ח למבוגר ו- 7,680 שקל לילד.

מפונים ששהייתם הופסקה בין 18 במרץ ו-1 באפריל יקבלו מענק של 7,680 ש"ח למבוגר ו-3,840 שקל לילד. למפונים ששהייתם הופסקה בין 2 באפריל ל-1 במאי יוענקו 3,840 שקל למבוגר ו-1,920 שקל לילד ולמפונים ששהייתם הופסקה בין 2 במאי עד 1 ביוני 2024 יוענקו 1,920 שקל למבוגר ו-960 שקל לילד.

דניאל פדון ממשרד האוצר הבהיר כי תושבי יישובים שלא הוכרז שהחזרה אליהם בטוחה יוכלו להמשיך לשהות במלונות או לקבל מענקי אכלוס עצמי עד חודש יולי. תושבי יישובים שהוכרזו כבטוחים לחזרה יורשו גם הם להישאר במלונות, אולם סכום המענק יפחת כאמור ככל שיעבור הזמן. עוד הבהיר דדון כי מענקי האכלוס העצמי לתושבי יישובים שהוגדרו כבטוחים לחזרה יסתיימו אולם המפונים לא יהיו חייבים לשוב לביתם כדי להיות זכאים למענק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משרד הביטחון וצה"ל מרחיבים את פרויקט הגנת הישובים בעוטף עזה: יוקמו עשרות מתחמים לכוחות האבטחה של צה"ל בתוך הישובים. אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון
משרד הביטחון וצה"ל מרחיבים את פרויקט הגנת הישובים בעוטף עזה: יוקמו עשרות מתחמים לכוחות האבטחה של צה"ל בתוך הישובים/משרד הביטחון, אגף דוברות וקשרי ציבור

אליקו שליין, מייסד התארגנות נפגעי תאונות עבודה למיצוי זכויות ותושב הדרום הלין על הסכומים של ההסדר החדש שלדבריו פוגעים בתושבים: "המדינה אומרת כאן שכשאנחנו חוזרים לביתנו אנחנו שווים פחות, אבל הטראומה עדיין נשארה. אני מבקש לשקול שוב את הסכומים. המלחמה הזאת נכפתה עלינו. מגיע לנו לקבל את הכספים בזכות ולא בחסד".

דניאל פדון ממשרד האוצר אישר כי המענקים אכן מפחיתים את המענה הכלכלי שניתן לתושבים שפונו ואמר שעל פי הערכות הם יעמדו על כ-60% מהסכום שהיו מקבלים המפונים אל מול מענקי האכלוס העצמי. בתגובה לדברים אמר שליין: "ביתרה תתנו לנו לפחות טיפולים נפשיים. אל תיקחו את הכסף לכיס".

בתום הדיון אישרה הוועדה את קיום חובת ההיוועצות עם הוועדה, מה שמאפשר לצדדים לחתום סופית על ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully