וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגייסים - את התרומות: המנהיג החרדי קרא "לעזור מול הרשעים והרעים"

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 20:24

נערכים ליום שאחרי: מנהיג הציבור הליטאי, הרב לנדאו, נפגש עם בעלי הון חרדים מארה"ב וביקש מהם לתרום למוסדות החרדיים שתקציביהם יוקפאו. "צריך רחמי שמיים בכוח אחינו באמריקה, הם יכולים לעזור מול מי שרוצים למוטט אותנו עד הסוף"

הרב לנדאו מבקש תרומות למגזר החרדי: "עזרה מפני הרשעים שימוטטו אותנו"/מערכת וואלה!

שלושה ימים אחרי החלטת בג"ץ להפסיק את תקצוב הישיבות - במגזר החרדי נערכים ליום שאחרי: המנהיג הליטאי-חרדי, הרב דב לנדאו, פגש היום בביתו בבני ברק בעלי הון חרדים מארה"ב וביקש מהם להתגייס יותר בתרומותיהם לטובת מוסדות חינוך חרדים שייכנסו לתקופה כלכלית קשה בעקבות הפסקת התקצוב, ברקע אי גיוס החרדים.

בקטע וידאו, שהגיע לידי וואלה!, נראה הרב אומר להם: "צריך רחמי שמיים בכוח אחינו בני ישראל באמריקה, אפשר לעבור הכל, הם יכולים לעזור לנו עד הסוף. הם יכולים לעזור מפני הרעים והרשעים שרוצים למוטט אותנו עד הסוף - הם יכולים לעזור".

גורמים חרדים אמרו כי הרב עסוק בימים האחרונים בסוגיית הגיוס. מחד, במאמצים של חברי הכנסת של סיעת דגל התורה שהרב נחשב לפטרונה הרוחני לגבש חקיקה שתסדיר את מעמדם החוקי של תלמידי הישיבות ומאידך למצוא פתרונות כלכליים לטובת מאות מוסדות חינוך חרדים שייקלעו כעת למצוקה כלכלית בשל הפסקת התקצוב.

הרב לנדאו מבקש תרומות למגזר החרדי: "עזרה מפני הרשעים שימוטטו אותנו". ללא, מערכת וואלה!
"צריך רחמי שמיים בכוח אחינו בני ישראל באמריקה, אפשר לעבור הכל". הרב לנדאו/מערכת וואלה!, ללא

לפני כמה ימים, בית המשפט העליון הודיע כי הוא מקפיא את כספי התמיכות לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס החל מה-1 לאפריל, כלומר, החל ממחר. זאת, לאחר בקשת נתניהו לקבל ארכה של 30 ימים לגיבוש ההסכמות בנוגע למתווה הגיוס.

בית המשפט העליון הוציא צו ביניים האוסר על הממשלה לבצע העברות כספים לצורך תמיכה במוסדות תורניים, עבור תלמידי מוסדות תורניים שלא קיבלו פטור או דחייה משירות צבאי ולא התייצבו לגיוס החל מה-1 באפריל 2024. עוד מסר בג"ץ כי אותם מוסדות ימשיכו לקבל כסף עבור תלמידים שאינם באים בגדרי הצו. העתירות נגד החלטת בית המשפט ייקבעו לדיון במהלך חודש מאי, וישמעו לפני הכרב של תשעה שופטים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל. דוברות משטרת ישראל
בית המשפט העליון הוציא צו ביניים האוסר על הממשלה לבצע העברות כספים לצורך תמיכה במוסדות שתלמידיהם לא התייצבו לגיוס כחוק. חרדים במחאה נגד גיוס/דוברות משטרת ישראל

הערב, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שיגרה מכתב ליועצים המשפטיים של משרדי הביטחון והחינוך, בו הבהירה כי החל ממחר מערכת הביטחון צריכה לפעול לגייס חרדים. זאת, בהתאם לפקיעת תוקף החלטת הממשלה הפוטרת חרדים ש"שתורתם אמונתם" מגיוס לצבא.

במכתב, ששיגר המשנה ליועמ"שית גיל לימון, הובהר כי כל "התחכמות או הגדלה" של תקציבים אחרים יהוו הפרה של צו הביניים של בג"ץ, שקבע לא לתקצב את מוסדות החינוך שבהם לומדים כ-56,000 תלמידים. לכן, נאסר על המשרדים "לפצות" את הישיבות החרדיות.

התקציבים שעומדים להישלל הינם כ-400-500 שקלים מידי חודש עבור תלמיד ישיבה או 600-800 שקלים עבור אברך. מדובר בשליש מכל תלמידי הישיבות בישראל, והתקציבים ימשיכו להינתן לחרדים שיש להם פטור מגיוס לצה"ל, או קיבלו דחיית שירות בשנה שעברה עוד קודם פקיעת החלטת הממשלה בעניינם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לראשי המפלגות החרדיות לפצות אותם על התקציבים האלה, אך טרם ברור כיצד זה יקרה. מהלך כזה דורש חקיקה בכנסת, וספק אם יושג לו רוב ברקע ביקורת ציבורית חריפה נגד אי-גיוס החרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully