וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של החטוף מתן צנגאוקר: "נתניהו סתם צוחק עלינו. החטופים לא מעניינים אותו"

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 19:19

רגע לפני ההפגנות הגדולות בבירה, תקפה עינב צנגאוקר את ראש הממשלה במילים קשות: "אזיז אותו מתפקידו, והוא יפנה את מקומו למי שיביא לי את מתן שלי". בראיון ל-103FM האשימה אותו בניהול כושל של המו"מ לעסקה: "למה הוא טורח לשלוח צוות לקטאר אם הוא משחק עם המנדט שלו?"

עינב צנגאוקר, אמא של מתן צנגאוקר החטוף בעזה, בהפגנה בקפלן/ניב אהרונסון

"ההצהרה שלי אתמול זה לא משהו חדש, כבר יותר משלושה חודשים, אני חוסמת יום-יום את שער בגין בקריה, כל פעם כשמתכנסת ישיבת קבינט, אני מתעמתת עם חברי הקבינט על מנת לקבל מהם תשובות", אמרה היום (ראשון) עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר בראיון עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM. עינב התייחסה להצהרה החריגה מאתמול של חלק מבני משפחות החטופים, לפיה ראש הממשלה נתניהו מטרפד עסקה, וגם למחאה החריפה שהשתוללה בעקבות כך ברחובות תל אביב.

"לפני שבועיים נפגשתי עם ראש הממשלה יחד עם משפחות נוספות, שאלתי אותו 'אדוני ראש הממשלה, כיצד עליי להיערך לפסח? מתן יקרא הגדה ויחגוג ליל סדר איתי בבית או עם סינוואר במנהרה?'", סיפרה. "ראש הממשלה ממשיך לתת את אותה תשובה לקונית, כל הזמן אותה תשובה, 'אני אעשה הכל להחזיר לך את מתן' והוא לא עושה הכל".

הצהרת משפחות החטופים מחוץ לקריה. נוקי, אתר רשמי
"ראש הממשלה ממשיך לתת את אותה תשובה לקונית, כל הזמן אותה תשובה, 'אני אעשה הכל להחזיר לך את מתן' והוא לא עושה הכל". הצהרת חלק ממשפחות החטופים אמש/אתר רשמי, נוקי

"מתן נמצא כבר 177 ימים בשבי חמאס. אני רואה שאין עסקה, ראש הממשלה כל הזמן משחק עם המנדט שהוא נותן לצוות המקצועי שנשלח לקטאר. למה שישלח? זה מיותר, הוא ממילא הוא לא נותן להם שום כוח החלטה לגבי מתווה או לגבי מסגרת להסכם. הוא סתם צוחק עלינו. החטופים לא מעניינים אותו בכלל".

ביקורת נשמעה אתמול ביחס לקריאת המפגינים 'נשרוף את המדינה'. עינב התייחסה לביקורת ואמרה: "מתן יחזור למדינה שרופה בכל מקרה, גם ככה אנחנו שרופים. אנחנו אבלים, יותר מאלף נרצחים, תושבי העוטף והצפון מפונים, אנחנו סופגים אש על בסיס יומיומי מחיזבאללה, אין שקט בדרום, חיילנו נהרגים, הלב שלנו שרוף ומנופץ לרסיסים. מתן יחזור למדינה שההנהגה תעניק ביטחון לאזרחים ותשא באחריות עליהם. עכשיו, לצערי עם ההנהגה הזו, אין לנו את זה, אין לנו מדינה. הם יוצאים לפגרה".

"אני כן מאמינה שאם 'נשרוף את המדינה' זה יזרז את שובו של מתן", קבעה. "כשנצליח להזיז את ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא יפנה את מקומו למי שיביא לי את מתן. הבא אחריו שייבחר לא יעמוד במשימה ולא יחזיר את החטופים הביתה? ייתקל באותה עינב. פשוט מאוד".

מתן צנגאוקר. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
"כשנצליח להזיז את ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא יפנה את מקומו למי שיביא לי את מתן". החטוף מתן צנגאוקר/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

למרות התנגדותה הנחרצת לראש הממשלה נתניהו, עינב לא חוסכת ביקורת גם מהשרים גנץ ואייזנקוט. "הם נכנסו לקבינט המלחמה כדי להשפיע. אני מרגישה שהם מבושמים מהסקרים בהם הם עומדים על 30 ומשהו מנדטים. מבחינתם המקום שלהם בטוח, אני אערער גם אותם. אם הדעה שלכם לא מתקבלת, ואתם לא מחליטים שום דבר בקבינט, אין לכם השפעה, ראש הממשלה מטרפד עסקה למרות שראש המוסד וראש השב"כ מסכימים שיש התכנות לעסקה. גנץ ואייזנקוט צריכים את הממשלה, ושהיועמ"שית תכריז עליו נבצרות".

"כל השבוע שעבר, ראש הממשלה נפגש עם מפלגות מהזרם הדתי והתעסק בחוק הגיוס - זה זמן יקר בו היה ניתן לשחרר את החטופים. יש 134 חטופים בעזה והוא ממשיך להתעסק בחוקים לא רלוונטים, רק כי חשובה לו שלמות הקואליציה", תקפה.

עינב צנגאוקר, אמא של מתן צנגאוקר החטוף בעזה, בהפגנה בקפלן. ללא, ניב אהרונסון
"יש 134 חטופים בעזה והוא ממשיך להתעסק בחוקים לא רלוונטים, רק כי חשובה לו שלמות הקואליציה". עינב צנגאוקר, אמא של מתן צנגאוקר החטוף בעזה/ניב אהרונסון, ללא

"הוא זה שמטרפד", עינב מתעקשת. "לא רק שהוא מבזבז את זמנם של ראש המוסד והשב"כ בלי לתת להם מנדט לעסקה, לא רק שהוא לא נוסע בעצמו, הוא גם מסתכסך עם הידידה הכי קרובה אלינו, ארה"ב, באופן פומבי. הנזק שהוא עושה ברמה הבינלאומית והשיסוע שהוא גורם לנו פה בפנים הארץ עצומים. אין ספק שלא מעניין אותו להחזיר את החטופים, אז שיתכבד אדוני ויודיע לנו - 'מדינת ישראל החליטה שאנחנו לא מנהלים מו"מ עם ארגון חמאס ואנחנו מוותרים על החטופים', אז בבקשה, אבל לא לשקר".

עינב התייחסה להתנגדות של חלק ממשפחות החטופים למחאה החריפה ולטונים הפוליטים שלקחה. "אני מכבדת כל משפחה בכל דרך שתבחר", אמרה."אני בוחרת את הדרך שהכי מתאימה לי ולדעתי תהיה לי הכי יעילה ואפקטיבית להחזיר את מתן שלי הביתה ואני לא בוחלת בשום אמצעי, ואם ראש הממשלה הוא המכשול להביא את מתן הביתה, הוא לא יעמוד ביני לבין האופציה לקבל את הבן שלי בחזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully