וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים בהצהרה חריפה נגד נתניהו: מכשיל בכוונה עסקה, נפעל להחלפתו

עודכן לאחרונה: 30.3.2024 / 20:34

בהצהרה דרמטית ליד הקריה, בני משפחות החטופים האשימו את ראש הממשלה בטרפוד מכוון של עסקה שתביא לשחרור יקיריהם משבי חמאס. "בהזדמנות הבאה שיוכל - הוא שוב יתקע מקלות בגלגלים. נרדוף אותו ולא נרפה עד שיפנה את הכיסא"

משפחות החטופים בהצהרה חריפה נגד נתניהו: מכשיל בכוונה עסקה, נפעל להחלפתך/מערכת וואלה!

משפחות החטופים ערכו הערב (שבת) הצהרה דרמטית לתקשורת, ובמהלכה הפנו אצבע מאשימה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וטענו כי הוא מטפרד עסקאות חטופים בשל שיקולים פוליטיים. כ-16 קרובות וקרובי חטופים לקחו חלק בהצהרת החירום שהתקיימה מחוץ לשער בגין בקריה בתל אביב, ובמהלכה הודיעו על שלב חדש במאבק להשבת יקיריהם שתכליתו מאבק והפעלת לחץ ציבורי להחלפה מיידית של נתניהו, המהווה לדבריהם מכשול לביצוע עסקה לשחרור חטופים.

איילה מצגר, כלתו של יורם מצגר בן ה-80, אמרה: "ראש הממשלה לא השאיר לנו ברירה. כולנו ראינו איך נתניהו שוב ושוב מטרפד עסקה להחזרת החטופים. ראינו כיצד האינטרס האישי הפוליטי שלו מניע אותו שוב ושוב בקבלת ההחלטות, וכיצד הדאגה שלו ליציבות הקואליציה גוברת על החובה הברורה שאמורה להיות לו: להחזיר הביתה את אהובינו. אמרו לנו לשבת בשקט, אמרו לנו לנסוע בכל העולם, אבל אחרי חצי שנה החטופים עדיין בעזה. זהו כישלון מוחלט. זהו כישלון מכוון. אמרו לנו לשבת בשקט, לנסוע בכל העולם. אחרי חצי שנה - הם עוד שם. בהזדמנות הבאה שנתניהו יוכל הוא שוב יתקע מקלות בגלגלי המשא ומתן".

עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן פנתה ישירות לראש הממשלה ואמרה: "אחרי שהפקרת את בני משפחתנו בשבעה באוקטובר ואחרי 176 ימים שבהם לא הבאת עסקה, ומכיוון שאתה עוסק כל הזמן בטרפוד עסקה - הבנו שאתה המכשול לעסקה. אתה הוא המכשול שמונע במודע ובכוונת מכוון עסקה. ולכן אנו נאלצים לעשות כל שביכולתנו כדי להסיר את המכשול שהוא אתה, ונאלצים להתחיל שלב חדש במאבק שלנו, מעכשיו אנו נפעל להחלפתך המיידית. נרדוף אותך ציבורית ולא נרפה עד שתפנה את הכיסא".

משפחות החטופים בהצהרה חריפה נגד נתניהו: מכשיל בכוונה עסקה, נפעל להחלפתך/מערכת וואלה!
הצהרת משפחות החטופים מחוץ לקריה. נוקי, אתר רשמי
הצהרת משפחות החטופים מחוץ לקריה/אתר רשמי, נוקי

יעל אור, דודתו של החטוף דרור אור, פנתה לשרים גנץ ואיזנקוט, לחברי הליכוד ולכל חברי הכנסת: "אנו קוראים לחברי הכנסת שמצפונם צועק להם שחייבים להחזיר את החטופים: עזרו לנו להחזיר את אהובינו, עזרו למדינת ישראל לעשות את ההחלטה הכי הדחופה ונכונה כרגע, החליפו את מי שמכשיל את העסקה משיקולים אישיים. גנץ ואיזנקוט, אנחנו מצפים מכם לפעול: הצלת החטופים היא המחויבות המוסרית שלכם, עשו מה שנדרש כדי להחליף מיד את נתניהו. חברי הליכוד, גלו אומץ, הקשיבו למצפונכם ולזעקת החטופים והחטופות, ומלאו את חובתכם למדינה ולאזרחים - פעלו להחלפת נתניהו מייד".

יפעת קלדרון, בת דודתו של החטוף עופר קלדרון, אמרה: "חברי הקואליציה, פעלו מיד כדי שיהיה כאן ראש ממשלה אחר שטובת המדינה והאזרחים לנגד עיניו, שמקבל החלטות ללא שיקולים אישיים ומבין עד כמה הצלת החטופים מיד היא חיונית לביטחון המדינה ולחוסן הלאומי. עזרו לנו להציל את אהובינו, עזרו לכולנו להציל את המדינה. אנו פונים גם לאזרחי ואזרחיות המדינה, כדי להציל את החטופים, חייבים מיידית להחליף את נתניהו.הצטרפו אלינו ועזרו לנו במאבק. זה חייב לקרות עכשיו. אין זמן".

ארגוני מחאה רבים וביניהם אחים לנשק קראו למפגינים להגיע ולתמוך במשפחות החטופים מחוץ לבסיס הקריה. המשטרה בצעד חריג שלחה אתמול לראשי המחאה מכתבים החתומים על ידי מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר ובהם התריעה מפני "סיכון ממש לחיי אדם" בעקבות חסימת נתיבי איילון לתנועה והדלקת מדורות. בשבוע שעבר אירעו במהלך ההפגנה מחוץ לבסיס הקריה עימותים בין מפגינים לשוטרים, נדלקו מדורות על הכביש ובהמשך אף נחסמו נתיבי איילון מספר פעמים.

אביבה סיגל שחזרה מהשבי בעזה אך בעלה קית' עוד בשבי חמאס, אמרה בעצרת: "הייתי מסתכלת סביבי, רואה את המחבלים עם הרובים הארוכים שלהם הייתי רואה את הסדקים בקירות, הייתי מסתכלת על הבנות המפוחדות שלידי ושואלת את עצמי מה אני עושה פה? מה אנחנו עושים פה? איך הימים עוברים ואף אחד לא מוציא אותנו מכאן. הרגשתי כאילו אני כלום. למזלי נחטפתי עם קית בעלי שעזר לי להירגע ונתן לי הרגשה שאני לא לבד. הוא היה שם בשבילי במאה אחוז, ואם כבר להיחטף לעזה אז כבר עם קית, ועכשיו מה אני בשבילו? מה אני בשביל עצמי? מה אני בשביל המשפחה שלי? אין לי מושג.

"אני שואלת אתכם איך אני אמורה לחיות ככה? אני שואלת אתכם הרמטכ"ל רה"מ שר הביטחון, אני מתה פה. אתם מבינים את זה? אנחנו מתים כאן מבפנים. אתם מדברים על ניצחון ו-19 חטופות נאנסות שם. אתם מדברים על מחירים כבדים, ו-100 חטופים מתקשים לנשום במנהרות חשוכות. אתם מדברים על לחכות עד להבשלת התנאים, ושני ילדים מתוקים רק רוצים לראות את אבא שלהם.

"אתם מתעסקים בחוקים לא חשובים ומתנהגים כאילו המו"מ זה משחק ילדים. הלב שלי, של בעלי ושל מדינה שלמה שבורים לרסיסים. משפחות שלמות, מעגלים שלמים נחנקים כאן מפחד, ואיפה הלב שלכם? איפה הערכים שלכם? תעשו את העבודה שלכם, תקחו אחריות. אתה שומע אותי ביבי? אני לא יודעת אם בעלי בחיים, אל תדבר על ניצחון או על לחץ צבאי, שום דבר לא יעבוד. אסור לך להחזיר את המשלחת מקטאר בלי עסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully