וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של החטופה דניאלה גלבוע: "לא רוצה להפיל את רה"מ אלא שתהיה עסקה"

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 14:14

אורלי גלבוע ממתינה לאות חיים מבתה התצפיתנית דניאלה, יותר מחודשיים לאחר שנראתה בסרטון שפרסם חמאס. כעת, בראיון ל-103FM, היא מספרת כיצד משפחות החטופים מחריפות את המאבק: "חצי שנה ישבנו בשקט, בלי דחיפה מאיתנו זה לא יקרה"

טלי גוטליב: "המראות אתמול הזכירו לי הפגנות של טרוריסטים"/ערוץ הכנסת

ביום רביעי הקודם ציינה דניאלה גלבוע, חיילת שנחטפה לשטחי רצועת עזה בבוקר השבת השחורה ממוצב נחל עוז, את יום הולדתה ה־20 בשבי חמאס. אורלי גלבוע, אימה של דניאל, שוחחה היום (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM, והתייחסה לזמן הרב שעבר ולהפגנות שנערכו אמש נגד הממשלה.

"די, מספיק, אנחנו רוצים לראות את הילדים שלנו בבית, את בני השמפחה שלנו בבית. כבר עוד רגע אנחנו חצי שנה באירוע הזה. הילדה שלי ציינה שבוע שעבר 20 בשבי, היא נכנסה בת 19.5 והיא 20. חצי שנה שהיא בשבי. ילדה, לגמרי ילדה, שזה פשוט לא הגיוני. חשבנו שזה ייגמר תוך כמה ימים, בטח לא חשבנו שנגיע ליום הולדת שלה שהיא שם ואנחנו פה", אמרה גלבוע.

דניאלה גלבוע. מתוך הכתבה בדיילי מייל, אתר רשמי
177 ימים בשבי בעזה. דניאלה גלבוע/אתר רשמי, מתוך הכתבה בדיילי מייל

עוד אמרה: "אולי בניגוד למה שאתמול נאמר באותה מסיבת עיתונאים (של משפחות חטופים), אני לא חותרת להפלה שלו (של נתניהו), אני חותרת לזה שהוא יעשה עסקה. אם הוא לא יעשה עסקה, אנחנו נחשוב מה זה אומר. אני לא רוצה כרגע הפלה של הממשלה, אני רוצה שהממשלה הזאת הנוכחית, שאחראית לאירוע הזה - זה ברור לכולם, אני לא חושבת שיש מישהו במדינה שחושב שאין לה אחריות ל־7 באוקטובר - אבל אני רוצה שבאותה מידה שיש לה אחריות, היא גם תעשה את מה שצריך ואת מה שמוטל עליה כדי לתקן ולו במעט את מה שקרה ב־7 באוקטובר, וזה אומר להחזיר את החטופים".

"הם כבר היו צריכים להחזיר אותם, אבל אם הם לא החזירו אותם עד היום, שיעשו היום את כל מה שניתן כדי להחזיר אותם, ובזה אני מתרכזת. אני לא מתרכזת עכשיו בלהגיד לו 'אתה אשם' או 'אני אפיל אותך' או 'השלטון הזה ייפסק היום ומייד'. אני מתעסקת בלהגיד לו שעכשיו יש עסקה על הפרק, ואנחנו יודעים בוודאות, אנחנו לא מפרסמים, עד היום לא פרסמנו שום פגישה שהשתתפנו - והשתתפנו בעשרות פגישות עם כל מקבלי ההחלטות, מראש הממשלה מספר פגישות ועד אחרון חברי הכנסת, וכולם, כולל מי שמעורב ויש לו נגיעה ישירה למשא ומתן, אנחנו מבינים שיש היום אפשרות לסגור עסקה. אנחנו מבינים את זה, אז בבקשה תעשה מה שצריך כדי לעשות עסקה ולא עכשיו להיכנס לרפיח או כל הדיבורים האלה שיש כרגע על הפרק", הוסיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
הפגנה לשחרור החטופים והחטופות, 30 במרץ 2024. רויטרס
ההפגנה בתל אביב, אמש/רויטרס

"אנחנו מדברים עם מנהיגי העולם וכולם שולחים אותנו חזרה"

במהלך השיחה אמרה לגבי מצבה של בתה כי "כולנו ראינו את הסרטון שלה ביום ה־107. באותו יום, שזה יותר מחודשיים אחורה, היא הייתה נראית גופנית יחסית בסדר. נפשית לא טוב, לפי בירור שעשו דרך פסיכולוגים של הצבא. היום, יותר מחודשיים אחרי, אני לא יודעת כלום. אני לא יודעת מה קורה איתה, אני לא יודעת מה המצב הפיזי, הנפשי שלה, אני בטוחה שהוא בכי רע".

עוד סיפרה: "אני הייתי בין אלה שאתמול יצאו. אנחנו לא נשב בשקט, אנחנו משנים דיסקט. חצי שנה ישבנו בשקט, חיכינו שהממשלה תעשה את מה שהיא צריכה לעשות ואמורה לעשות, ואנחנו מבינים שאם אנחנו לא נדחוף לעניין הזה, כנראה זה לא יקרה".

אתם חושבים שיש סיכוי להגיע לשחרור ואתם מרגישים שלא נעשים הדברים המתאימים מהצד הישראלי?
"כן, לגמרי. אני השתתפתי ביום המאה, שזה יותר מחודשיים אחורה. השתתפתי במשלחת לארה"ב. הייתי בארה"ב, הייתי באנגליה. אחרי המשלחת הזאת, אני הבנתי לגמרי שזה פה, אצלנו. אנחנו מסתובבים בכל העולם, מדברים עם מנהיגי העולם, וכולם שולחים אותנו חזרה. מאותו יום אני מרכזת את כל המאמצים שלי פה. חשבתי שזה יעזור, אני רואה שכנראה פעלנו בצורה לא נכונה, ולמעשה מאתמול הבנו שאנחנו צריכים לפעול אחרת, ואנחנו מתחילים לפעול אחרת. היינו אתמול בבגין ונצא לרחובות, גם היום נהיה בירושלים".

"כל השבוע אנחנו נהיה גם בתל אביב, גם בירושלים ובכל הארץ. היום אנחנו, חמש המשפחות של החיילות, אנחנו נפגשות עם ביבי ונגיד את זה פנים אל פנים ונדרוש תשובות ונראה איך אנחנו פועלות. על פי התשובות נמשיך לחשוב מה אנחנו עושות", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully