וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב השכול נגד משפחות חטופים: "רוצים לחסום כבישים? על גופתי, שיצרפו אותי לבן שלי"

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 10:57

חגי לובר, אביו של אלישע יהונתן לובר שנפל ברצועה בדצמבר האחרון, פרסם מאמר נגד המשפחות שקוראות להחריף את המאבק בממשלה. בראיון ל-103FM הוא מכנה את הרחבת המחאה "בושה וחרפה" ואומר: "אתם לא נלחמים בנתניהו אלא בי, מצביע ימין שהבן שלו נפל בגלל אוסלו וההתנתקות"

טלי גוטליב: "המראות אתמול הזכירו לי הפגנות של טרוריסטים"/ערוץ הכנסת

חגי לובר, אביו של סמ"ר (במיל') אלישע יהונתן לובר שנפל בקרב בדרום רצועת עזה בחודש דצמבר האחרון, העביר הבוקר (ראשון) מסר למשפחות חטופים שקראו להגביר את המאבק בממשלה. במאמר שפרסם באתר 'ערוץ 7', הבהיר: "אתם לא תשרפו את המדינה. אם צריך להיאבק בכם, אני איאבק. מיליוני אנשים מסתכלים בכם בזעזוע, ורק מפני כבודכם, הם שותקים".

בשיחתו עם ינון מגל וברק סרי ברדיו 103FM, הגיב לדברים: "כשעמדתי מול הקבר הפתוח של יהונתן, הבן שלי, נשבעתי על הקבר שלו, שלא אני ולא אנשים כמוך, לא ניתן לחזור ל־6 באוקטובר. נמשיך לחלוק, בוודאי, אני לא מדבר על המהות, הטון והסגנון חייבים להשתנות כי בגללם נחרבנו. פתאום אני פותח במוצ"ש ורואה את הדברים האלה, זה היה כמו דפיקה שנייה בדלת בשבילי. אנשים, בטעות גדולה, חושבים שאם למישהו כואב, מותר לו להחריב את המדינה. אנחנו נקים כוח מוסרי וערכי, הוא כבר קם, והכוח הזה, לא אני הקמתי אותו, הוא קם מהמוני אנשים שמה שהם לא יעשו לעולם זה לנקוט באותן שיטות שאנחנו מדברים נגדן".

סמ"ר (במיל') אלישע יהונתן לובר. 26 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
סמ"ר (במיל') אלישע יהונתן לובר/דובר צה"ל
הפגנה בתל אביב, 30 במרץ 2024. רויטרס
ההפגנה אמש בתל אביב/רויטרס

לדבריו, "אני חושב שהעם הזה הוא מוסרי, ערכי. בהפגנה הבאה שהולכים לחסום, אני אעמוד שם עם שלט גדול של יהונתן ואני אשאל אותם, 'האם יהונתן נפל לשווא?' ואם הם רוצים לרדת ולחסום, שיעשו את זה על גופתי, שידרסו אותי, שיהרגו אותי, שיצרפו אותי יחד ליהונתן. זה לא יקרה פה במדינה הזאת. אתם רוצים להגיד את המילים שלכם? תגידו. דיברתי הבוקר עם החברים הטובים שלי והאהובים שלי והערכיים שלי מ'אחים לנשק', התכתבנו, אמרתי להם 'איך? ישבתם אצלי בבית, אצלי בשבעה ואמרתם לי לעולם לא עוד ואנחנו עדיין חושבים שביבי הוא סכנה לאנושות, לא יודע למה, ליקום כולו, אבל אנחנו לא נחזור לדרך הזאת', ועכשיו הם כותבים לי שבגלל שהם צודקים, הם חייבים. 'הם היו מנומסים חודשיים-שלושה-ארבעה', איזו בושה וחרפה זאת".

"נגד מי אתם לוחמים? נגדי. זה לא ביבי, זה קל נורא להגיד ביבי. זה פשוט להתחמק. אתם לא נגד ביבי, 'אחים לנשק', קפלניסטים, ברקיסטים ואני לא יודע מי עוד, אתם נגדי. נגד אב שכול שהצביע לימין ועדיין חושב שהימין צודק וחושב שיהונתן נהרג, לדעתי, בגלל הסכם אוסלו. יהונתן שהיה ילד קטן בהתנתקות ונגררנו משם כמו שהמפגינים לא נגררו, בגלל זה הוא נהרג, בגלל ההתנתקות, זוהי דעתי, אז מה? אז אני הולך להפגין נגדם? אני צורח להם 'בושה'? מה זה הדבר הזה? התאפקתם שלושה חודשים? ארבעה חודשים? מחיאות כפיים. מול מי התאפקתם? מולי התאפקתם ותמשיכו להתאפק", קרא.

"אני מדבר נגד המשפחות השכולות שעושות כך"

עוד טען: "מחלוקת זה דבר נפלא, הם יכולים לחשוב שצריך לחזור למדינה פלסטינית ולתת לחמאס את המקום ושהחטופים זה הדבר הכי חשוב, אין על זה מחלוקת שחייבת להיות מחלוקת, יש טון, יש סגנון, יש חסימות. חסימות כבישים זו אלימות. 'אחים לנשק' כתבו לי היום ש'זו מחאה לא אלימה', זו אלימות. להשבית את המשק? זו אלימות. עכשיו, בעת הזאת, לדעתי בכל עת, אבל בעת הזאת, זה מפרק, זה שובר. תביעו את דעתכם, אני לא נגד, תגידו, אבל להגיד 'לשרוף את המדינה?'"

"אני מדבר נגד המשפחות השכולות שעושות כך. מותר לי ומותר לכל אדם בישראל, גם אם הוא לא שכל את בנו, גם אם הוא לא שלח את בניו להילחם. אתה אזרח במדינה ומותר לך. הכאב לא יוצר בעלות על השיח. אני אמור לדבר במוצ"ש הזה שוב בכיכר החטופים ואני אדבר בכל מקום שיזמינו אותי וזה בסדר גמור שהם חושבים שצריך להחזיר את אחרון המחבלים ולצאת מעזה, אבל אם משפחות חטופים עומדות ואומרות - 'נשרוף את המדינה', כל אזרח במדינה רשאי, זו זכותו לדבר נגד ולהגיד בקול צלול 'אני נגד המעשה הזה של משפחות החטופים'. הוא אפילו לא חייב באותה נשימה להמשיך ולומר 'ואני בעד לשחרר אותם', זה כל כך ברור, זה כל כך פשוט", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully