וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל בשיפא: המבצע השיג את המטרה שלו, אך הוא לא הסתיים

עודכן לאחרונה: 30.3.2024 / 19:55

רב אלוף הרצי הלוי ערך הערכת מצב במתחם בית החולים, שבו צה"ל פועל קרוב לשבועיים. "אנחנו עושים הכל כדי לא לפגוע בחולים ובצוותים הרפואיים". על הישגי המבצע: "אף אחד לא יכול לגלגל אחורה כמות כזו גדולה של מחבלים עצורים והרוגים"

הרמטכ״ל בשיפא: המבצע הזה השיג את המטרה שלו/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי הגיע אתמול (שישי) לבית החולים שיפא ברצועת עזה, שבו עדיין פועלים כוחות צה"ל למעצר מחבלים. הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקד שייטת 13, אלוף-משנה א' ומפקדים נוספים.

"ההישגים הם הישגים מאוד גבוהים, יש כאן מימוש של רעיון תחבולני שהוא מאוד מרשים, יש כאן מסר מאוד מאוד חשוב, בית חולים הוא לא מקום בטוח", אמר הרמטכ"ל בהערכת המצב. "אנחנו עושים הכל לא לפגוע בחולים, לא לפגוע בצוותים הרפואיים, אגב, זה שהמבצע הזה, אין בו איש צוות רפואי אחד שנפגע, אין בו חולים שנפגעו ויש הרבה מאוד מחבלים שנהרגו, הרבה מאוד מחבלים שנשבו, זה רמת לחימה מאוד מאוד גבוהה".

הרמטכ״ל בשיפא: המבצע הזה השיג את המטרה שלו. דובר צה"ל
הרמטכ״ל בשיפא: המבצע הזה השיג את המטרה שלו/דובר צה"ל
הרמטכ״ל בשיפא: המבצע הזה השיג את המטרה שלו. דובר צה"ל
הרמטכ״ל בשיפא: המבצע הזה השיג את המטרה שלו/דובר צה"ל

לדבריו, "עד עכשיו הישגים מאוד גבוהים ואני אומר לכם, אף אחד לא יכול לגלגל אחורה כמות כזו גדולה של מחבלים עצורים, כמות כזו גדולה של מחבלים הרוגים, בכירים כל כך הרבה, ומיטוט של רעיון שאנחנו יכולים להיות במקום ופה לא יגעו בנו. המבצע הזה לא הסתיים, המבצע הזה השיג את המטרה שלו ברמה מאוד גבוהה ואת המבצע הזה ממשיכים לעשות ביסודיות עד שמודיעים שסיימנו".

פעילות כוחות צה"ל בבית החולים שיפא. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בבית החולים שיפא/דובר צה"ל

כוחות צה"ל פועלים בבית החולים שיפא מזה כשבועיים, במה שמוגדר כאחד המבצעים הגדולים ביותר מתחילת המלחמה. עד כה חוסלו יותר מ-200 מחבלים במרחב בית החולים ונעצרו עוד מאות נוספים. לפי צה"ל בין העצורים יש גם מחבלים "בכירים מאוד" - בכלל זאת "שדרת הפיקוד" של הג'יהאד האיסלאמי, אך בצבא הדגישו כי לא ניתן עדיין לחשוף את זהותם, בשל המידע החשוב שבו הם מחזיקים.

גורמים בצבא מעריכים שעשרות מחבלים, בהם גם בכירים בחמאס, עדיין מסתתרים במשרדים ובמחלקות המוסד הרפואי - תוך שהם משתמשים באזרחים כמגן אנושי.

בווידאו: פעילות כוחות שייטת 13 בבית החולים שיפא בעזה/צילום: דו"צ

מוקדם יותר היום פורסם כי בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ פשטו כוחות צה"ל על מבנה בית החולים, ובמהלך הפעילות נתקלו במחבלים חמושים שיצאו ממתחם המיון. צה"ל חיסל כמה מהם, בהם בכירי החמאס ראא'ד ת'אבת ומחמוד חליל זקזוק. במהלך הפשיטות צוותים של סיירת נח"ל איתרו וחיסלו בבית היולדות את המחבלים פאדי דויכ - שביצע פיגוע ב-2002 בו נהרגו ארבעה ועוד שבעה נפצו, וזכריה נג'יב - שסייע בחטיפת נחשון וקסמן ב-1994.

פאדי דויכ, פעיל בכיר במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס שחוסל. דובר צה"ל
פאדי דויכ, פעיל בכיר במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס שחוסל/דובר צה"ל
מחמוד חליל זקזוק, סגן אחראי התמ"ס בעיר עזה שחוסל. דובר צה"ל
מחמוד חליל זקזוק, סגן אחראי התמ"ס בעיר עזה שחוסל/דובר צה"ל
זכריה נג'יב, פעיל בכיר בחמאס שחוסל. דובר צה"ל
זכריה נג'יב, פעיל בכיר בחמאס שחוסל/דובר צה"ל

אגף המודיעין של צה"ל חשף השבוע עדויות מתוך חקירות מחבלים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, שבוצעו על ידי חוקרי יחידה 504, שבהן מתוארות כיצד המחבלים מתארגנים במרחב בית החולים. לפי חקירתו של בכר אחמד בכר קניטה, האחראי בחמאס על ההגנה על מרחב עזה, "כ-600 עד 1,000 פעילי חמאס מתחבאים בבית החולים". בחקירתו, פירט קניטה את אמצעי הלחימה שאוחסנו בבית החולים ובמבנים סמוכים לו. הוא אף פירט כיצד הפעילים של ארגוני הטרור מתלבשים כאנשי צוות.

בנוסף, ציינו המחבלים בחקירה את התשתיות המסודרות של ארגון הטרור חמאס בביה"ח, המשמשות את בכירי הארגון לתכנון והכוונת טרור. אחד הנחקרים, פעיל הג'יהאד האסלאמי, נביל רגב עבד אשתיוי, אמר כי "הפעילים נמצאים בכל המבנים, מפוזרים בכל מקום". הוא אף גילה שמחלקת היולדות בשיפא משמשת כמטה של הג'יהאד האסלאמי, וכי גם אנשי חמאס נמצאים שם, ומשתמשים במחלקת המנהלה כמטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully