וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ושב"כ ממשיכים לפעול בשיפא: מחבלים בכירים חוסלו במבנה בית היולדות

עודכן לאחרונה: 30.3.2024 / 17:26

בית החולים ממשיך להיות מוקד פעולה מרכזי של חמאס. כוחות צה"ל פועלים במרחב, מחסלים מחבלים ומאתרים אמצעי לחימה רבים. במהלך היתקלות עם חמושים מחוץ לשיפא ובבית היולדות, חוסל בכיר החמאס ראא'ד ת'אבת וכמה נוספים | תיעודים מהקרבות

בווידאו: מחבלים חמושים מחוסלים לאחר שיצאו ממבנה המיון בבית החולים שיפא בעזה/צילום: דו"צ

צה"ל ממשיך בלחימה במרחב בית החולים שיפא שבמרכז הרצועה. צוותים של חטיבה 401 ושייטת 13 ממשיכים לסרוק את האיזור על מנת למצוא מחבלים ואמצעי לחימה.

בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ פשטו כוחות צה"ל על מבנה בית החולים, ובמהלך הפעילות נתקלו במחבלים חמושים שיצאו ממתחם המיון. צה"ל חיסל כמה מהם, בהם בכירי החמאס ראא'ד ת'אבת ומחמוד חליל זקזוק. במהלך הפשיטות צוותים של סיירת נח"ל איתרו וחיסלו בבית היולדות את המחבלים פאדי דויכ - שביצע פיגוע ב-2002 בו נהרגו ארבעה ועוד שבעה נפצו, וזכריה נג'יב - שסייע בחטיפת נחשון וקסמן ב-1994.

פעילות כוחות שייטת 13 בבית החולים שיפא בעזה. דוצ, מערכת וואלה
פעילות כוחות שייטת 13 במרחב בית החולים שיפא/מערכת וואלה, דוצ
פעילות כוחות צה"ל בבית החולים שיפא. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל במרחב שיפא/דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בבית החולים שיפא. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל במרחב שיפא/דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בבית החולים שיפא. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל במרחב שיפא/דובר צה"ל
פאדי דויכ, פעיל בכיר במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס שחוסל. דובר צה"ל
חוסל בפעילות מבצעית בבית החולים שיפא. פאדי דויכ/דובר צה"ל
מחמוד חליל זקזוק, סגן אחראי התמ"ס בעיר עזה שחוסל. דובר צה"ל
חוסל בפעילות מבצעית בבית החולים שיפא. מחמוד חליל זקזוק/דובר צה"ל
זכריה נג'יב, פעיל בכיר בחמאס שחוסל. דובר צה"ל
חוסל בפעילות מבצעית בבית החולים שיפא. זכריה נג׳יב/דובר צה"ל

כוחות צה"ל פועלים בבית החולים שיפא מזה כשבועיים, במה שמוגדר כאחד המבצעים הגדולים ביותר מתחילת המלחמה. עד כה חוסלו יותר מ-200 מחבלים במרחב בית החולים ונעצרו עוד מאות נוספים. לפי צה"ל בין העצורים יש גם מחבלים "בכירים מאוד" - בכלל זאת "שדרת הפיקוד" של הג'יהאד האיסלאמי, אך בצבא הדגישו כי לא ניתן עדיין לחשוף את זהותם, בשל המידע החשוב שבו הם מחזיקים.

גורמים בצבא מעריכים שעשרות מחבלים, בהם גם בכירים בחמאס, עדיין מסתתרים במשרדים ובמחלקות המוסד הרפואי - תוך שהם משתמשים באזרחים כמגן אנושי.

פעילות כוחות צה"ל בבית החולים שיפא. דובר צה"ל
"אחד המבצעים הגדולים ביותר מתחילת המלחמה". פעילות כוחות צה"ל במרחב שיפא/דובר צה"ל

אגף המודיעין של צה"ל חשף השבוע עדויות מתוך חקירות מחבלים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, שבוצעו על ידי חוקרי יחידה 504, שבהן מתוארות כיצד המחבלים מתארגנים במרחב בית החולים. לפי חקירתו של בכר אחמד בכר קניטה, האחראי בחמאס על ההגנה על מרחב עזה, "כ-600 עד 1,000 פעילי חמאס מתחבאים בבית החולים". בחקירתו, פירט קניטה את אמצעי הלחימה שאוחסנו בבית החולים ובמבנים סמוכים לו. הוא אף פירט כיצד הפעילים של ארגוני הטרור מתלבשים כאנשי צוות.

בנוסף, ציינו המחבלים בחקירה את התשתיות המסודרות של ארגון הטרור חמאס בביה"ח, המשמשות את בכירי הארגון לתכנון והכוונת טרור. אחד הנחקרים, פעיל הג'יהאד האסלאמי, נביל רגב עבד אשתיוי, אמר כי "הפעילים נמצאים בכל המבנים, מפוזרים בכל מקום". הוא אף גילה שמחלקת היולדות בשיפא משמשת כמטה של הג'יהאד האסלאמי, וכי גם אנשי חמאס נמצאים שם, ומשתמשים במחלקת המנהלה כמטה.

פעילות כוחות צה"ל בבית החולים שיפא. דובר צה"ל
"כ-600 עד 1,000 פעילי חמאס מתחבאים בבית החולים". פעילות כוחות צה"ל במרחב שיפא/דובר צה"ל

"אין למחבלים מקום בטוח להיות בו חוץ מבתי החולים, ולכן הם נמצאים בבתי ספר או מקומות דומים", אמר הפעיל בחקירה, והודה כי מי שנפגע בסופו של דבר מהנוכחות של פעילי הטרור בבתי החולים הם החולים והפצועים עצמם.

מדוברות צה"ל ושב"כ נמסר: "הכוחות חיסלו מחבלים בקרבות פנים אל פנים ואיתרו אמצעי לחימה רבים. אנו ממשיכים לפעול במרחב תוך המנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully