וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיהום בחדר הניתוח באסותא: "יש מי שמנסה שלא להציג את הכשל שהיה בטיפול"

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 12:16

חגית שנדבקה בחיידק אלים באסותא רמת החייל עדיין במצב קשה. כפי שפורסם בוואלה!, חדר הניתוח שב לפעול באישור משרד הבריאות, למרות שמקור הזיהום לא אותר. קרובת משפחתה, שדיווחה ראשונה לצוות הרפואי שמשהו לא תקין, תוקפת בריאיון: "לא השגיחו עליה, אין לנו תשובות"

בווידאו: דרמה בפרשת אסותא: בית המשפט קבע שימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה/מירב כהן

יותר משבועיים חלפו מאז שחגית בת ה-47, אם לשתי ילדות, נכנסה לניתוח שגרתי בבית החולים אסותא רמת החייל ונדבקה בחיידק אלים. "ליוויתי אותה בכל התהליך מהרגע הראשון", סיפרה קרובתה של חגית, משי (שם בדוי) לוואלה בריאיון ראשון מאז האירוע הטרגי.

"חגית ואני היינו כל היום ביחד. אכלנו ובילינו מול הים כדי להירגע ולנשום. אמרו לנו להגיע שלוש שעות לפני הניתוח, היה עיכוב והיא נכנסה רק בשעה תשע וחצי בערב. חיכיתי שהניתוח יעבור בשלום עד השעה שתיים לפנות בוקר. בבוקר, חזרתי לבית החולים וראיתי שמשהו לא בסדר", שיחזרה משי.

לטענתה, לא היה אף רופא שיראה את חגית אחרי הניתוח, והיא זאת שהתריעה שמשהו לא תקין. "הדיבור שלה היה מאוד איטי, לא הבינו אותו. ידעתי שהיא סובלת וכואב לה מאוד. האחיות ביצעו בדיקות דם. רק ביום רביעי, יומיים אחרי הניתוח אמרו לנו שיש לה את החיידק, אבל אף אחד לא סיפר לנו שזה מבית החולים. לאחר מכן הגיעה ההידרדרות ביום שבת. הכניסו אותה לניתוח כי היה לה דימום מוחי ומאז היא לא התעוררה". משי אומרת שרק לאחר הפרסום על כך שבאסותא דיווחו למשרד הבריאות על החיידק, רק אז קראו למשפחה ואמרו להם שהיא נדבקה עם מטופלים נוספים בחדר הניתוח המזוהם. לדברי קרובת המשפחה, עד היום בית החולים לא נותן להם תשובות מספקות.

בי"ח אסותא רמת החייל, 18 במרץ 2024. ניב אהרונסון
ביה"ח אסותא ברמת החייל/ניב אהרונסון

"מאיפה החיידק הזה הגיע ואיך הוא נכנס לחגית? לא השגיחו עליה כמו שצריך, וככל הנראה נוצר לה נזק מוחי בלתי הפיך", ציינה משי. "נאמר לנו שתהיה וועדת חקירה שתבחן את האירוע ואנחנו חוששים שאף אחד לא יישא באחריות. יש גורמים באסותא שאמרו לנו במישרין שהיה פה כשל בטיפול ויש גורמים שמנסים להציג אחרת", המשיכה.

השבוע גם פורסם בוואלה שחדר הניתוח שבו נותחה חגית ומטופלים נוספים חזר לתפקד, זאת לטענת אסותא ומשרד הבריאות לאחר שנוקה וחוטא לפי הנחיות המשרד, שאישר לו לחזור לפעילות. על כך אמרה משי: "אני לא מבינה איך עשו את זה, לא מבינה. יש דברים נשגבים מבינתי. איך חדר הניתוח חזר לפעול לפני שהסתיימה חקירה של משרד הבריאות ועדיין מקור הזיהום לא נמצא, זה לא מובן לי".

עו"ד אבי שמואלי, התייחס גם הוא לרצף האירועים שהובילו להדרדרות של חגית ואמר: "בשלב הזה, שבועיים לאחר הניתוח, המשפחה ציפתה לקבל תשובות ברורות יותר מאסותא לגבי מקור ההדבקה ואיך קרה שמטופלת נכנסה בריאה לניתוח פשוט, נדבקה בחיידק, ומגיעה למצב של פגיעה מוחית אנושה".
בתגובה לדבריהם, גורמים באסותא שדיברו עם וואלה סיפרו שתוצאות ועדת הבדיקה יהיו לפחות בעוד שלושה חודשים. באסותא שומעים את הטענות של המשפחה ומדגישים שהם לא יסתירו דבר מהמשפחה וכלל התוצאות יהיו אשר יהיו, יהיו גלויות לה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"אנחנו המומים וכואבים"

לטענתם, המטרה בוועדת הבדיקה היא לדעת לא רק את מקור הזיהום, אלא גם איך הוא נגרם וכיצד הוא הגיע לחגית ולמטופלים נוספים ובעיקר איך ניתן יהיה ללמוד מהאירוע ולמנוע אותו בעתיד. מדובר על פי דבריהם, בוועדה הכי יסודית שקיימת בישראל הכוללת מומחים גם חיצוניים מתחום הבריאות. חברי הוועדה בוחנים את הטיפולים מהרגע הראשון, שומעים את המשפחות ומגישים את ההמלצות.

לגבי חדר הניתוח שחזר לתפקד, לדבריהם הם קיבלו היתר ממשרד הבריאות ומאז אותם מקרים היו אפס זיהומים בחדר הניתוח. משי מתקשה לתאר את מצבה הנפשי והפיזי לצד הטרגדיה הקשה. "אני יכולה להגיד שאנחנו המומים וכואבים, זה פשוט לא ייאמן שאישה נכנסת לניתוח ויוצאת בקומה. יש לה בנות בנות 11 ו-14 בבית, הן יודעות את המצב הלא פשוט ואנחנו מסביבן מחזקים ותומכים. עברו כבר שבועיים וכל יום אנחנו מתחילים את היום ברכבת הרים ומסיימים אותה ברכבת שדים", סיפרה.

"אנחנו משפחה חזקה ומאוחדת, וכמה שקשה לי כי גם אני אמא לילדים ואשת משפחה, אין לי את הפריבילגיה להישבר ולהתפרק. אני חייבת לטפל בבנות שלה ובכל הדברים מסביב לטיפול של חגית. אנחנו נמצאים לצידה במיטה. כל פעם מישהו אחר מגיע, ההורים שלה בני 83 ו-89 גרים רחוק מבית החולים ואנחנו מביאים אותם כל הזמן, זה מאוד קשה, אבל אנחנו מתפללים באמת לנס".

משי מספרת על הטיפול הנפשי של המשפחה ושלה. "לקחנו פסיכולוגית שמלווה את המשפחה על חשבוננו, אף אחד לא הציע דבר כזה, אנחנו מרגישים לבד. יש אמנם עובדת סוציאלית מטעם בית החולים, אבל זה יותר בגדר זכויות שמגיעות לחגית ולמשפחה - זה לא טיפול".

משי תיארה את הקשיים: "אני מרגישה שכל העולם על הגב שלי. הרכבנו חמ"ל של המשפחה. אני לא עובדת כבר במשך שבועיים, שתי הבנות שאני אחראית עליהם נמצאות איתנו. הן הדבר הכי חשוב לנו. על קרובתה חגית ועל העתיד הלא נודע סיפרה כי: "חגית מהממת עם חוש הומור ייחודי לה וגם ציני. אמא בין המדהימות שראיתי. היא סיפקה לבנות כל מה שאי פעם היו צריכות. היא מדהימה אנחנו מתקדמים יום ביומו, מקווים לנס".

ממשרד הבריאות נמסר: "החזרת חדר הניתוח לפעילות נעשתה בתיאום עם היחידה הארצית למניעת זיהומים ולאחר שבוצעו הנחיות הניקוי והחיטוי הנדרשות. יש לציין כי מאז פתיחת חדר הניתוח לא היו זיהומים בחולים שנותחו בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully