וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור הזיהום עדיין לא אותר - וחדר הניתוח שבו נדבקה מטופלת בחיידק אלים שב לפעול

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 16:59

מצבה של המטופלת, שנכנסה לניתוח שכיח מוסיף להיות קשה. אלא שלוואלה! נודע כי חדר הניתוח שבו נדבקה חזר לפעילות רגילה באישור משרד הבריאות למרות שמקור הזיהום עדיין בבדיקה. מקורבי המטופלת סיפרו כי הרופא המרדים הושעה ובית החולים זימן ועדת בדיקה מיוחדת

מחדל: ביציות יובאו מגאורגיה עם מחלה גנטית - משרד הבריאות פתח בבדיקה/מערכת וואלה!

מצבה של המטופלת שעברה כריתת רחם ונדבקה בחיידק אלים מוסיף להיות קשה. היום (שני) נודע לוואלה כי חדר הניתוח חזר לפעילות, למרות שמקור הזיהום עדיין בבדיקה.

כשבועיים לאחר הניתוח בו נדבקה, בית חולים אסותא רמת החייל מסר למשפחה שהנהלת בית החולים ביקשה ממשרד הבריאות למנות ועדת בדיקה, כך על פי עו"ד אבי שמואלי. כעת המשפחה ממתינה לשמוע על ההרכב שמונה לוועדת הבדיקה. "מדובר במקרה טרגי של מטופלת צעירה, ואם לשתי ילדות, שנכנסה לניתוח גניקולוגי פשוט, ונדבקה בחיידק אלים", מסר עו"ד שמואלי. "החיידק גרם לדימום ופגיעה מוחית בלתי הפיכה", הדגיש.

לדברי קרובה של המטופלת, המרדים שהיה מעורב בניתוח של המטופלת הושעה מפעילות על מנת לוודא כי הוא לא הגורם המדביק. בנוסף, מנהל בית החולים עדכן את המשפחה כי בחדר הניתוח הנוכחי נדבקו עוד כמה מטופלים.

עו"ד אבי שמואלי המייצג מטופלת שטופלה לכריתת רחם ונדבקה בחיידק אלים בבית החולים אסותא. 18 במרץ 2024. באדיבות המצולמים
החיידק גרם לדימום ופגיעה מוחית בלתי הפיכה". עו"ד אבי שמואלי/באדיבות המצולמים

כזכור, החיידק בו נדבקה המטופלת הוא חיידק הסרציה, הנחשב אלים מאוד, עמיד לאנטיביוטיקה ויכול לגרום לתמותה. על פי המקורבים לה, המטופלת התעוררה מהניתוח כשהיא לא מרגישה טוב, והדבר נודע עוד באותו יום לצוות בית החולים. "היא התעוררה מהניתוח עם זיהום. הם הכניסו אותה במהרה לחדר ניתוח בשנית ופתחו לה את הבטן כדי למצוא את מקור הזיהום".

"אנחנו לא יודעים באיזה שלב החלו לטפל בה באנטיביוטיקה", קרובה למטופלת המשיכה וסיפרה, "ביום השלישי לאשפוזה, החליטו להרדים אותה. מצבה הידרדר והצוות הרפואי גילה שהאישונים שלה מורחבים והבהילו אותה שוב לחדר הניתוח".

עם ניתוחה בשנית של המטופלת, סיפרה המקורבת, נמצא אצלה דימום מוחי באונה המצחית. "לקח זמן עד שהשתלטו על הדימום. כרגע רוצים להכריז עליה כמטופלת שנמצאת במוות מוחי. מי יודע למה לא החליטו לבדוק אותה קודם", היא סיפרה בתסכול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בי"ח אסותא רמת החייל, 18 במרץ 2024. ניב אהרונסון
"מצבה הידרדר והצוות הרפואי גילה שהאישונים שלה מורחבים והבהילו אותה שוב לחדר הניתוח". בית חולים אסותא/ניב אהרונסון

מאסותא רמת החייל נמסר: "בשבוע שעבר, דיווחה אסותא למשרד הבריאות על חשד לזיהום בחדר ניתוח. מאז, אסותא מבצעת חקירה אפידמיולוגית מקיפה עם אנשי מקצוע וזיהומולוגים מומחים מתוך אסותא ומחוצה לה, וכן נמצאת בקשר הדוק עם היחידה למניעת זיהומים במשרד הבריאות".

עוד מסרו: "מקור הזיהום עדיין בבדיקה וחדר הניתוח עבר תהליכי ניקוי וחיטוי מחמירים לפי הנחיות המשרד וחזר לפעילות באישורו. אסותא שומרת על פרטיותם וחסיונם הרפואי של מטופליה, ומעדכנת באופן שוטף ובשקיפות את משפחותיהם".

ממשרד הבריאות נמסר: "האירוע מוכר למשרד הבריאות ומטופל על ידי גורמים האמונים על בטיחות הטיפול ועל ידי היחידה הארצית למניעת זיהומים. החזרת חדר הניתוח לפעילות נעשתה בתיאום עם היחידה הארצית למניעת זיהומים ולאחר שבוצעו הנחיות הניקוי והחיטוי הנדרשות. ועדת הבדיקה לאירוע של בית החולים בשיתוף משרד הבריאות תבדוק את הנושא כנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully