וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל באסותא: נכנסה לניתוח ברחם, ונמצאת על סף מוות מוחי

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 16:04

מטופלת בת 47 ביצעה בשבוע שעבר ניתוח לכריתת רחם בבית החולים אסותא רמת החייל. חדר הניתוחים לא היה סטרילי מספיק והמטופלת נדבקה בחיידק אלים במיוחד ועמיד לאנטיביוטיקה. כעת, על פי קרוביה, היא נמצאת על סף מוות מוחי. "רצינו להעביר אותה לאיכילוב אבל הם לא הסכימו"

מחדל: ביציות יובאו מגאורגיה עם מחלה גנטית - משרד הבריאות פתח בבדיקה/מערכת וואלה!

מטופלת בת 47 נדבקה בחיידק אלים במיוחד ועמיד לאנטיביוטיקה בזמן שעברה ניתוח לכריתת רחם בבית החולים אסותא רמת החייל. זאת, לאחר שהתברר כי חדר הניתוחים לא היה סטרילי לחלוטין. כעת, לטענת מקורביה, על על סף קביעת מוות מוחי. המקרה דווח לראשונה בחדשות 12.

המטופלת עברה ביום שני שעבר ניתוח של כריתת רחם, במהלכו נדבקה בחיידק הסרציה, הנחשב אלים מאוד, עמיד לאנטיביוטיקה ויכול לגרום לתמותה. על פי המקורבים לה, המטופלת התעוררה מהניתוח כשהיא לא מרגישה. המקורבים מסרו כי עוד באותו היום הודיעו על כך לצוות בית החולים. "היא התעוררה מהניתוח כבר עם זיהום, הכניסו אותה במהרה לחדר ניתוח בשנית ופתחו לה את הבטן כדי למצוא את מקור הזיהום", סיפרה מקורבת למטופלת.

בי"ח אסותא רמת החייל, 18 במרץ 2024. ניב אהרונסון
"היא התעוררה מהניתוח כבר עם זיהום". אסותא רמת החייל/ניב אהרונסון

"אנחנו לא יודעים באיזה שלב החלו לטפל בה באנטיביוטיקה", היא המשיכה וסיפרה, "רצינו להעביר אותה לאיכילוב ובבית החולים סירבו ואמרו שאין צורך. ביום השלישי לאשפוזה החליטו להרדים אותה. מצבה הדרדר והצוות הרפואי גילה שהאישונים שלה מורחבים והבהילו אותה שוב לחדר הניתוח". עם ניתוחה בשנית של המטופלת, סיפרה המקורבת, נמצא אצלה דימום מוחי באונה המצחית. "לקח זמן עד שהשתלטו על הדימום. כרגע רוצים להכריז עליה כמטופלת שנמצאת במוות מוחי. למה לא בדקו אותה קודם? זה גם מה שאנחנו שואלים", היא סיפרה בתסכול.

עו"ד אבי שמואלי שמייצג את המטופלת והמשפחה מסר כי "מדובר במקרה טרגי של מטופלת צעירה, ואם לשתי ילדות, שנכנסה לאסותא לניתוח גניקולוגי פשוט, נדבקה בחדר הניתוח בחיידק אלים, שגרם תוך מספר ימים לדימום ופגיעה מוחית קשה ולא הפיכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
בי"ח אסותא, רמת החייל תל אביב, 19 במאי 2023. ראובן קסטרו
"רצינו להעביר אותה לאיכילוב ובבית החולים סירבו"/ראובן קסטרו

מבית החולים אסותא נמסר כי "אסותא רמת החייל דיווחה מיידית למשרד הבריאות על חשד לזיהום שמקורו באחד מחדרי הניתוח, או באחד מחברי צוות חדר ניתוח, בעקבות מספר מקרים שאירעו בסמיכות זמנים. אסותא דיווחה כי הפעילות הופסקה לחלוטין בחדר זה וכעת מבוצעת חקירה אפידמיולוגית מקיפה המובלת על ידי אנשי מקצוע מתוך אסותא ומחוצה לה בהובלת זהומולוגים מומחים בשיתוף משרד הבריאות. אסותא פועלת בהתאם להנחיות היחידה הארצית למניעת זיהומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully