וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ דיסטל אטבריאן חושפת: זה הבכיר שהיה מעורב בנעילה שלי במרפסת במצודת זאב

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 21:29

בראיון ל"פגישה עם רוני קובן" בכאן 11, מספרת הח"כית על העימות עם 4 מיועצי נתניהו, וחושפת שם מפתיע של אחד המעורבים: "דחקו אותי החוצה בצרחות. יצאתי ברגליים כושלות. מפחיד ומשפיל". עוד היא מתייחסת לחלקו של רה"מ במחדל 7 באוקטובר: "לא מבינה למה לא לקח אחריות"

תקרית המרפסת ואחריות נתניהו: גלית דיסטל אטבריאן בראיון לרוני קובן/כאן11

מילים רבות נכתבו על "תקרית המרפסת" שנחשפה בוואלה. באותו אירוע, שהפך לאחד מסמלי ההתנהלות הכאוטית והרעילה בסביבתו הקרובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נעל דובר רה"מ יונתן אוריך את ח"כ גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) במרפסת הקומה ה-14 של מטה המפלגה במצודת זאב, בעקבות מחלוקת חריפה ביניהם. כעת, כשנה וחצי אחרי, דיסטל אטבריאן עצמה מדברת בקולה על החוויה הקשה ומגלה פרטים חדשים, ובהם שם מפתיע של אחד המעורבים הבכירים בתקרית.

את הדברים מגלה ח"כ דיסטל אטבריאן, שהתפטרה סמוך לתחילת המלחמה מתפקיד שרת ההסברה, בפרק חדש של התוכנית "פגישה עם רוני קובן", שישודר בכאן 11 במוצאי השבת הקרובה. "נכנסתי לתוך מלכודת שלא ידעתי לזהות", היא מתארת בראיון את התקרית, שהתעוררה בשל ויכוח בינה לבין יועצי ראש הממשלה. הוויכוח נגע לסרטון פייסבוק שיצרה הח"כית באורך תשע דקות, שעסק בנושאים כלכליים וביקש להציג את נתניהו באור נגיש ועממי. "הוא (נתניהו) מאוד אהב את התוצאה, ולא ידעתי כמה מסוכן להצטיין בקרב האנשים האלה, שהיו חברים נורא טובים שלי. לא ידעתי כמה הם טריטוריאליים".

בראיון טוענת דיסטל אטבריאן כי לאחר שהסרטון לא נחל הצלחה כמצופה, היא ביקשה לבדוק מדוע. התברר לה, לדבריה, כי יועצי ראש הממשלה בחרו להשקיע דווקא בסרטון בקידומו ברשתות החברתיות פחות כסף משהוקדש לכל סרטון אחר. "הם באים לנתניהו ואומרים לו: היא נכשלה, כי מביאים לו את התוצאות מהפייסבוק שהונדסו לכדי כך. ואני באה לנתניהו עם הדף כשגיליתי את זה, כדי להראות לו איך הם מתמחרים את כל שאר הסרטונים וכמה הם שמו על הסרטון הזה. ואוריך תופס את זה בזמן, ונועל אותי במרפסת. חושך וצלמוות. דפקתי בדלת עד שבאה המנקה ופתחה לי. זה היה מבהיל ברגע ההוא, אירוע אלים מאוד בעיניי. אני יורדת לקומה למטה, ואז מתחיל הסיפור שאף אחד לא דיבר עליו".

גלית דיסטל אטבריאן בראיון לרוני קובן. כאן 11, צילום מסך
"אירוע אלים מאוד/צילום מסך, כאן 11
יונתן אוריך. ראובן קסטרו
"הוא תפס אותי בזמן - ונעל אותי". יונתן אוריך/ראובן קסטרו

בשלב זה זעה דיסטל אטבריאן באי נוחות, ומספרת כי אוריך לא היה היחיד מסביבת נתניהו שהיה מעורב באותה התקרית. הוא ושלושה נוספים נעמדו סביבה והחלו להטיח בה דברים קשים. בשמו של אחד הבכירים היא מוכנה לנקוב: ראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, לשעבר מזכיר הממשלה. "זה היה מפחיד ומשפיל. דוחקים אותי החוצה בצרחות, כשאני עומדת באמצע. אין לי אומדן כמה זמן זה נמשך, בעיני זה נראה כמו נצח. אני זוכרת שיצאתי משם ברגליים כושלות ורועדות, היה לי ממש התקף חרדה במעלית למטה, זוכרת את עצמי כושלת החוצה מהבניין. לא יכולה לנשום, לא מבינה מה בדיוק קרה פה הרגע".

כשהיא מתבקשת לנסות לשער מדוע ברוורמן, אוריך והאחרים פעלו כפי שפעלו, משערת דיסטל אטבריאן שהם ראו בה "נטע זר שיכול לערער את מקומם מול נתניהו. מי שמגיע ועושה עבודה, ונתניהו אוהב אותו, סופו ברור מראש".

צחי ברוורמן. אורן בן חקון, אתר רשמי
מוכנה לנקוב בשמו כאחד המעורבים. ראש הסגל של נתניהו צחי ברוורמן/אתר רשמי, אורן בן חקון
הפגנות נגד הרפורמה המשפטית 27 ביולי 2023. גיתי פלטי, אתר רשמי
ה"בייס" הימני הכשיל את הרפורמה. הפגנה נגד המהפכה המשפטית ביולי אשתקד/אתר רשמי, גיתי פלטי

במהלך הראיון מדברת דיסטל אטבריאן גם על סוגיית אחריותו של נתניהו למחדל ב-7 באוקטובר. "הוא היה צריך לעמוד מול המצלמות ולהגיד: אני אחראי, אני ראש הממשלה. אני לא מבינה למה הוא לא עשה את זה", היא אומרת. עוד היא מתייחסת לשאלה אם נתניהו צריך להישאר בתפקידו לנוכח המחדל, ומספרת כיצד, לדעתה, ה"בייס" הימני תרם לכישלון הרפורמה המשפטית. הראיון ישודר, כאמור, בכאן 11 במוצאי השבת הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully