וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה חשבת על רצח בני הזוג כדורי?": עדותו של מחבל דאע"ש בביהמ"ש בירושלים

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 5:00

וסים אסעיד שהשתייך לדאע"ש הואשם ברצח תמר ויהודה כדורי והאזרח המולדבי איוון טרנובסקי. לפני יומיים העיד בשנית מול שופטי ביהמ"ש המחוזי בירושלים, והכחיש את המיוחס לו בכתב האישום שנתיים לאחר שהוגש. "חוקרי שב"כ הכתיבו לי את ההודאה", אמר בעדותו

בווידאו: 3 נרצחים ו-6 פצועים בפיגוע ירי בירושלים, המחבלים נורו/רוני כנפו

"מה חשבת על רצח בני הזוג כדורי? לא חשבתי כלום, כל יומיים יש רצח". בקור רוח מקפיא העיד שלשום (שלישי) בשנית תוך שבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים, מחבל דעאש, וסים אסעיד, רוצח בני הזוג תמר ויהודה כדורי והאזרח המולדבי איוון טרנובסקי והציג את גרסתו המכחישה מכל וכל את המיוחס לו בכתב האישום. זאת, לאחר שהודה ושחזר תוך אזכור פרטים מוכמנים כשנעצר במרץ 2022 בפני חוקרי שב"כ ומשטרת ירושלים.

המחבל אסעיד, המיוצג על ידי עורכי הדין פארס מוסטפא ומוחמד חלאילה מסר את גרסתו לראשונה בפני הרכב השופטים והתובע עו"ד יובל קדר בפרקליטות מחוז ירושלים, במהלכה הכחיש את מעורבותו ברצח בני הזוג כדורי, רצח האזרח הזר, פציעת שותפו לדירה וכן פציעת נערה בת 15 שהלכה ברחוב בארמון הנציב בעיר.

כשנתיים לאחר הגשת כתב האישום, הליך ההוכחות במשפט הרצח הסתיים אתמול לאחר שמיעת עדויות רבות, בהם של הקורבנות, חוקרי משטרה ושב"כ שחקרו את המחבל ואף בני משפחתו של אסעיד. בשל פערי ייצוג משפטי הורשה המחבל לחקור חלק מהקורבנות.

עדות וסים א-סעיד המואשם ברצח בני הזוג כדורי, בימ"ש מחוזי ירושלים, 31 במאי 2023. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
מה חשבת על רצח בני הזוג כדורי? "לא חשבתי כלום, כל יומיים יש רצח". המחבל וסים אסעיד/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

בפתח עדותו טען אסעיד שחוקרי שב"כ הכתיבו לו את ההודאה במיוחס לו ושהוא למד על פרטי הרצח מכתבות בטלוויזיה, אותם ראה מתאו בכלא בעת ששהה כעצור מנהלי כפעיל דעא"ש. "הייתי בדרך לרמאללה מירושלים, חיפשתי עבודה כרצף ולא מצאתי אז חזרתי ונעצרתי על ידי מג"ב", שטח אסעיד את גרסתו ליום בו נעצר לאחר שרצח עובד זר במיטתו בשכונת ארנונה בירושלים, וניסה לשחוט אדם נוסף ששהה באותה דירה.

על החקירה בשב"כ טען אסעיד, כי מנעו ממנו לישון, קיללו אותו ואיימו עליו שאם לא יודה יהרסו את ביתו ויתקפו את משפחתו. עוד טען אסעיד כי אחת מחוקרות שב"כ חשפה את החזה שלה בפניו. "עשיתי שחזור בדיוק לפי מה שאמרו לי, ממש פחדתי לחזור לחקירה עם נור (חוקרת שב"כ. ש.ה), קודם כל אני בן אדם. אף פעם לא הייתי עם אישה, אני בתול. זה היה משפיל מאוד ומפחיד מאוד".

ביחס לפרטים שידע מראש טען אסעיד כי "ראיתי כמה כתבות, בערוץ 12 וב-13. למדתי על זה וזכרתי משם את כל הפרטים. אני לא עשיתי את זה, שחזרתי כי פחדתי על המשפחה שלי. ראיתי את הכתבה עם הנערה שטוענים שדקרתי אותה והיא אומרת שהייתי עם שפם. מעולם לא גידלתי שפם. בגלל הדת אסור לנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תמר ויהודה כדורי, שנרצח בדירתם בירושלים. מרדכי אסרף, אתר רשמי
תמר ויהודה כדורי שנרצחו בירושלים/אתר רשמי, מרדכי אסרף

בין הסתירות והשקרים שהציג אסעיד בעדותו בבית משפט, הציג התובע עו"ד קדר קטע וידאו מהשחזור בזירת הרצח בארמון הנציב בו אומר אסעיד שלאחר שסיים לאכול תפוח אחרי הרצח, יצא וזרק אותו לפח זבל, מוטמן. החוקר ניסה להטעות את אסעיד ואמר לו, פח על גלגלים. אך אסעיד התעקש ואמר "פח מוטמן, אין לי לזה תשובה יעני", הודה המחבל באולם בית המשפט.

אסעיד, שנחקר שוב בחקירת משטרה, הודה שהייתה נינוחה ולא מאיימת. לשאלת התובע עו"ד קדר מדוע עשה זאת על אף שהייתה שונה מחקירת שב"כ, התקשה לספק הסברים כיצד שחזר שוב בפרוטרוט את הרציחות שביצע והזירות המדוברות.

בתוך כך, אמש (רביעי), הגיש אסעיד עתירה לבית המשפט נגד שב"ס וטען שבמהלך שהייתו בחדר המתנה בבית משפט המחוזי ירושלים, הגיע סוהר מיחידת נחשון ושפך על שטיח התפילה ועל הקוראן שהחזיק כוס קפה. עוד טען אסעיד, שהסוהר הניח את השטיח והקוראן על פח זבל. באירוע אחר טען אסעיד שהסוהר הידק אזיק על ידו באופן שעצר את זרימת הדם "זה זלזול בדת שלי, זה לא פעם ראשונה שהוא עושה את זה. והנה לצערי הוא שוב חוזר על אותו דבר. הגשתי תלונה ליחידה ארצית לחקירות סוהרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully