וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפש יהודים כדי לרצוח: מחבל דאעש הואשם ברצח בני הזוג כדורי ואזרח זר ממולדובה

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 14:52

וסים אסעיד, בן 34 מחברון, הואשם בגין רצח וניסיונות רצח בירושלים. בחקירתו של אסעיד עלה כי הוא הוא חיפש את קורבנותיו באופן אקראי ורצה לרצוח יהודים כדי לקדם את השאיפות והאידאולוגיה של דעאש. הוא נכלא במשך שנים - וכעת חוזר למאסר, לאחר שהודה במעשי הרצח

בווידאו: כתב אישום נגד רוצח בני הזוג כדורי ואזרח זר ממולדובה/צילום: שלומי הלר

וסים אסעיד, בן 34 מחברון, הואשם היום (שני) ברצח בני הזוג יהודה ותמר כדורי בינואר 2019 וברצח איוון טירנובסקי לפני כחודש. אסעיד, מחבל דאעש (המדינה האסלאמית) שנאסר ושוחרר כמה פעמים בעבר, הואשם בגין רצח בני הזוג כדורי, ברצח טירנובסקי, אזרח זר ממולדובה ששהה בדירתו בשכונת ארנונה לפני כחודש, ובניסיונות רצח נוספים בשכונת ארמון הנציב בירושלים. זאת, לאחר שהמשטרה ושב"כ פענחו שלושה מקרים שונים שאירעו בירושלים החל משנת 2019.

עו"ד יובל קדר מפרקליטות מחוז ירושלים הציג בפני בית המשפט את הראיות לכאורה נגד אסעיד, בהן נעליים שתביעת נעל זהה נמצאה בזירת הרצח, וכן סכין עם DNA של טירנובסקי. לאור הדברים, השופט עודד שחם האריך את מעצרו של אסעיד עד להחלטה חדשה. בבית המשפט נשאל הנאשם אם הוא מתחרט על מעשיו, והוא נד בראשו לשלילה.

מחקירתו של אסעיד עלה כי הוא חיפש את קורבנותיו באופן אקראי, ושם לעצמו מטרה לרצוח יהודים מתוך אמונה שהדבר יקדם את השאיפות והאידאולוגיה של דעאש ותואר על ידי כוחות הביטחון כ"קר רוח, מסודר וקפדן". הוא נאסר בין השנים 2015 ל-2018 בשל פעילות בתשתית דאעש שתכננה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות. לאחר שחרורו מהכלא בישראל, נעצר ברשות הפלסטינית לכמה חודשים, ובינואר 2019 נעצר שוב בישראל. הוא הועמד לדין בגין הסתה וחברות בארגון עוין. עם סיום תקופת המאסר - הועבר למעצר מנהלי ארוך של כשנתיים וחצי ממנו שוחרר לאחרונה. בחקירתו אמר, "לא סיפרתי לאף אחד, זה היה הסוד שלי. החלטתי לרצוח יהודים בשבילי ובשביל אלוהים".

כתב אישום כגד וסים אסעיד. המחוזי ירושלים 18 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
אסעיד בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
וסים אסעיד, עצור בחשד לרצח יהודה ותמר כדורי ולרצח איוון טרנובסקי בירושלים. דוברות משטרת ישראל
"קר רוח, מסודר וקפדן". אסעיד/דוברות משטרת ישראל

בני הזוג יהודה בן ה-71 ותמר בת ה-68 נרצחו בדקירות בדירתם בשכונת ארמון הנציב. על פי כתב האישום, הוא הגיע למקום יום לאחר שניסה כבר לדקור את הנערה הדר בצלאל בשכונה. החתך בצווארה הגיע לשבעה סנטימטרים, אך בשל צעקותיה הוא נמלט מהמקום וחייה ניצלו. למחרת בשעת ערב הוא הבחין בשכונה ביהודה כדורי, חובש כיפה, נכנס לדירתו. אחרי שזה יצא ממנה בחזרה אל רכבו, הנאשם פרץ לדירה, מצא את תמר כדורי במיטתה ורצח אותה. הוא הסתתר בדירה עד שיהודה כדורי שב אליה, הפתיע אותו בדלת ורצח גם אותו. לפני שעזב את הדירה, גנב הנאשם כמה טבעות וכסף מזומן מהדירה.

לאורך הזמן נעצרו כמה חשודים במעשה אך הם שוחררו לאחר שהתברר כי אינם מעורבים ברצח. מאז התיק נותר פתוח. חוקרי המשטרה ושב"כ שחקרו את הרצח של הזוג כדורי מיד עם פרוץ הפרשה העריכו כי החשוד שהם מחפשים מסתובב חופשי, ולא שיערו בדעתם כי הוא נמצא בכלא - במעצר מנהלי.

לפני כחודש, בלילה של 21 במרץ, התקבל במשטרה דיווח על אירוע אלימות בדירה בשכונת ארנונה בירושלים. במקום נמצאו שני פצועים כתוצאה מדקירות סכין, אזרחים זרים ממולדובה שעובדים בארץ, ובהמשך נקבע מותו של אחד מהם, איוון טרנובסקי. כמה שעות לאחר מקרה הרצח, נעצר באזור צפון העיר אסעיד, ששהה בישראל שלא כחוק זמן קצר לאחר שחרורו מהמעצר המנהלי, וניסה לחצות את גדר ההפרדה באותו הזמן. סכין נתפסה ברשותו.

תמר ויהודה כדורי, שנרצח בדירתם בירושלים. מרדכי אסרף, אתר רשמי
נרצחו בביתם. בני הזוג כדורי/אתר רשמי, מרדכי אסרף

אסעיד הועבר לחקירת שב"כ בשל היותו מזוהה עם ארגון דאעש ובשל חשד למעורבותו בפעילות טרור ובכוונה לביצוע פיגוע. מעצר זה בוצע ארבעה ימים בלבד לאחר ששוחרר ממעצר מנהלי של יותר משנתיים בשל מעורבותו בפעילות טרור, שאינה נגעה למעשי הרצח. במהלך חקירתו במשטרה ובשב"כ, עלה החשד שאסעיד קשור לאירוע הדקירה של בני הזוג כדורי, וכן נאספו ראיות שקשרו את המחבל לביצוע המעשה על רקע לאומני. במהלך חקירת המשטרה ושב"כ אסעיד התוודה גם ברצח הזוג כדורי וגם בדקירת נערה יום קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully