וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוענח רצח בני הזוג כדורי: מחבל דאעש הסתנן לדירתם ורצח את השניים בדקירות סכין

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 16:52

ערב פיגוע דאעש בב"ש לפני כחודש, הפלסטיני וסים אסעיד נעצר בחשד לרצח צעיר בי-ם - כמה ימים אחרי ששוחרר ממעצר. הדמיון בין הרצה לזה של הזוג ב-2019 העלה את חשדות החוקרים, ולאחר מכן הוא הודה במעשים, ובניסיון לדקור נערה למוות. "כל הגוף רועד לי", אמרה ביתם של הזוג

פוענח רצח בני הזוג כדורי: מחבל דאעש הסתנן לדירתם ורצח את השניים בדקירות סכין/צילום: דוברות המשטרה

וסים אסעיד, פלסטיני בן 34 מחברון, הוא החשוד ברצח בני הזוג כדורי בשכונת ארמון הנציב בירושלים לפני כשלוש שנים - כך פרסמה היום (חמישי) המשטרה. בחקירתו עלה כי פעילותו נבעה מתמיכתו בארגון דאעש, אליו נשבע אמונים בעבר. היום הגישה פרקליטות מחוז ירושלים הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בימים הקרובים.

לאסעיד מיוחסים שלושה פיגועים: ניסיון רצח של נערה בירושלים ב-2019, רצח בני הזוג כדורי יום לאחר מכן ורצח איוון טרנובסקי, אזרח מולדובי בן 37, לפני כחודש. "אנחנו מבקשים לעכל את האבל שלנו, כל הגוף רועד לי", אמרה היום שרי, ביתם של הזוג כדורי, "הלב שלי מתפוצץ וכרגע חושבת רק על ההורים שלי".

תמר ויהודה כדורי, שנרצח בדירתם בירושלים. מרדכי אסרף, אתר רשמי
בני הזוג כדורי/אתר רשמי, מרדכי אסרף

בני הזוג יהודה בן ה-71 ותמר בת ה-68 נרצחו בדקירות בדירתם בשכונת ארמון הנציב. לאורך הזמן נעצרו כמה חשודים אך הם שוחררו לאחר שהתברר כי אינם מעורבים ברצח. מאז התיק נותר פתוח.

בין 2015 ל-2018 נאסר אסעיד בשל פעילות בתשתית המדינה האיסלמית אשר תכננה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות. הוא רצח את הזוג כדורי לאחר שחרורו, הצליח להימלט - וכמה ימים לאחר מכן נעצר שוב בידי כוחות הביטחון בישראל, והועמד לדין בגין הסתה וחברות בארגון עוין - ללא קשר לרצח. עם סיום תקופת המאסר הועבר למעצר מנהלי ארוך של כשנתיים וחצי ממנו שוחרר רק לאחרונה.

חוקרי המשטרה ושב"כ שחקרו את הרצח של הזוג כדורי מיד עם פרוץ הפרשה העריכו כי החשוד שהם מחפשים מסתובב חופשי, ולא שיערו בדעתם כי הוא נמצא בכלא - במעצר מנהלי.

עוד בוואלה!

החשוד היחיד השתחרר, הרוצח עדיין חופשי: תעלומת רצח הזוג בי-ם

לכתבה המלאה
וסים אסעיד, עצור בחשד לרצח יהודה ותמר כדורי ולרצח איוון טרנובסקי בירושלים. דוברות משטרת ישראל
אסעיד, החשוד ברצח בני הזוג כדורי/דוברות משטרת ישראל

לפני כחודש, תקופה קצרה לאחר שחרורו, החשוד נתפס במקרה כשנעצר לצד שלושה בני אדם נוספים בחשד לרצח איוון טרנובסקי, אזרח מולדובי בן 37, בירושלים. כוחות משטרה החלו באיסוף ממצאים וראיות, והחקירה שנוהלה תחילה בידי היחידה ללחימה בפשיעה במרחב קדם, הועברה ליחידה המרכזית של מחוז ירושלים. במקביל, חוקרי היחידה המרכזית בירושלים זיהו קווי דימיון בין זירת הרצח של הזוג כדורי ושל טרנובסקי.

בפשיטה הראשונה על החדר בבית הוריו בחברון חוקרי הימ"ר החרימו ציוד, אך שבו בחזרה לבית פעם נוספת - ורק אז בהכוונת אימו של המחבל, הם מצאו את התיק ובו ספרי דת ונעליים שלבש בזירת הרצח של בני הזוג כדורי - מגף מסוג נביל במידה 42. אסעיד לא נעל את הנעליים מאז הרצח, אך המשיך להחזיק אותם ברשותו.

הוא הועבר לחקירת שב"כ בשל היותו מזוהה עם דאעש ובשל חשד למעורבותו בפעילות טרור ובכוונה לביצוע פיגוע. אסעיד נעצר ארבעה ימים לאחר ששוחרר ממעצר מנהלי בן יותר משנתיים בשל מעורבותו בפעילות טרור - שאינה נוגעת לרצח בני הזוג כדורי.

רצח בירושלים. עיבוד תמונה, אתר רשמי
הזירות בהן פעל אסעיד/אתר רשמי, עיבוד תמונה
זירת הרצח בירושלים, 21 במרץ, 2022. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח בה נלכד החשוד, בחודש שעבר/דוברות משטרת ישראל

כך, במסגרת פעולות חקירה נוספות שבוצעו, עלה בחקירתו בשב"כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים כי במהלך ינואר 2019 רצח אסעיד את בני הזוג כדורי. עוד עלה כי יממה לפני הרצח, ב-9 בינואר 2019, דקר החשוד נערה בת 15 בצווארה ברחוב מרדכי אלקחי בשכונת ארמון הנציב. הוא נכשל במשימה, לאחר שהסכין נתקעה בצווארון של החולצה והיא נפצעת באורח קל.

יממה לאחר מכן, אסעיד החליט לחזור שוב לשכונה, אותה הכיר במסגרת פעילותו כגנב רדיו מרכבים, ולהרוג יהודים. הוא הגיע בשעות אחר הצהריים והחל לסייר ברחובות. הוא ראה את יהודה כדורי פורק שקיות ממרכבו לעבר ביתו. הוא עוקב אחריו ומצליח להיכנס לבית מבלי שיהודה שם לב.

הוא הסתובב בבית, פגש בתמר כדורי באחד החדרים ודקר אותה למוות. לאחר מכן הוא הסתתר באחד מהחדרים האחרים וארב ליהודה, שטרם הספיק להבחין בגופת אשתו. יהודה הכניס את המוצרים למקרר וישב לאכול בסלון פסטה שהכין לעצמו. או אז, אסעיד הסתער עליו ורצח אותו באכזריות. יהודה נאבק באסעיד, אך נפל ומת. אסעיד, שעטה כפפות על ידיו, נשאר בדירה עד הבוקר ולן על השטיח בסלון. בשעות הבוקר יצא אסיעד מהדירה של בני הזוג, נעל את הדלת והשילך את המפתחות בבור ביוב באזור. לאחר מכן יצא לעבר דירתו בא-ראם, במזרח ירושלים.

זירת הרצח בירושלים, 21 במרץ, 2022. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח בה נלכד החשוד, בחודש שעבר/דוברות משטרת ישראל

בתם של בני הזוג ניסתה ליצור איתם קשר במשך שלושה ימים קודם ליום הרצח, ופנתה למשטרה לאחר שלא הצליחה להיכנס לביתם. כוחות הכיבוי פרצו לדירה דרך המרפסת ואיתרו את הזוג, בטרם קבע צוות מד"א שהגיע למקום את מותם.

במהלך חקירת המשטרה ושב"כ אסעיד התוודה גם ברצח הזוג כדורי וגם בדקירת הנערה יום קודם לכן. בהמשך ביצע שחזורים בכל אחת מהזירות, במהלכם הצביע על פרטים חסויים שהיו ידועים רק לו. בין קווי הדמיון של שתי זירות הרצח זה האכזריות ושיסוף הגרונות של הקורבנות. "שחיטת גמל", כפי שהגדיר אותה אסעיד ומוכרת מהרציחות המזוהות עם דעאש. מחומר החקירה עולה כי אסעיד חיפש את קורבנותיו באופן אקראי, ושם לעצמו מטרה לרצוח יהודים. במשטרה הסבירו כי הקושי לעלות על עקבותיו נבע בין השאר בשל עצמאות פעולותיו - הוא חיפש דירות פתוחות וכך ביצע הרציחות ושב על עקבותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully