וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח בני הזוג כדורי: מחבל דאעש שכבר היה בכלא - ושוחרר

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 13:19

וסים אסעיד, פלסטיני תושב חברון, נאסר בין 2018-2015 בגין פעילות דאעש. חודשים אחדים לאחר שחרורו נעצר שוב בשל הסתה וחברות בארגון, ונשלח למאסר לשנתיים וחצי. הוא שוחרר לפני כחודש ומיד ביצע רצח נוסף. "החלטתי לרצוח יהודים בשבילי ובשביל אלוהים", אמר בחקירתו

פוענח רצח בני הזוג כדורי: מחבל דאעש הסתנן לדירתם ורצח את השניים בדקירות סכין/צילום: דוברות המשטרה

החשוד במספר מקרי רצח וניסיון לרצח בירושלים הוא וסים אסעיד, מחבל דאעש שנאסר ושוחרר מספר פעמים, ופעל ממניעים לאומניים. מחקירתו עלה כי חיפש את קורבנותיו באופן אקראי, ושם לעצמו מטרה לרצוח יהודים מתוך אמונה שהדבר יקדם את השאיפות והאידואולוגיה של דעאש.

אסעיד, פלסטיני תושב חברון בן 34, תואר כקר רוח, מסודן וקפדן. בחקירתו אמר, "לא סיפרתי לאף אחד, זה היה הסוד שלי. החלטתי לרצוח יהודים בשבילי ובשביל אלוהים. שתי זירות הרצח בהן פעל מאופיינות באכזריות ושיסוף גרונות של הקורבנות. "שחיטת גמל", כפי שהגדיר אותה אסעיד ומוכרת מהרציחות המזוהות עם דעאש.

אסעיד נאסר בין השנים 2015 ל-2018 בשל פעילות בתשתית דאעש שתכננה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות. לאחר שחרורו מהכלא בישראל, נעצר ברשות הפלסטינית למספר חודשים, ובינואר 2019 נעצר שוב בישראל. הוא הועמד לדין בגין הסתה וחברות בארגון עוין. עם סיום תקופת המאסר - הועבר למעצר מנהלי ארוך של כשנתיים וחצי ממנו שוחרר לאחרונה.

וסים אסעיד, עצור בחשד לרצח יהודה ותמר כדורי ולרצח איוון טרנובסקי בירושלים. דוברות משטרת ישראל
וסים אסעיד/דוברות משטרת ישראל

המחבל יואשם ברצח בני הזוג כדורי בדירתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים לפני כשנתיים, וברצח איוון טרנובסקי, אזרח זר ממולדובה ששהה בדירתו בשכונת ארנונה לפני כחודש. זאת, לאחר שהמשטרה ושב"כ פיענחו את שלושה מקרים שונים שאירעו בירושלים החל משנת 2019.

המקרה הראשון שפוענח אירע לפני כשלוש שנים בו נרצחו בני זוג תמר ויהודה כדורי בדירתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים. כמו כן, יום קודם לכן התרחש באזור מקרה נוסף של ניסיון לרצח נערה צעירה באמצעות סכין שהוביל לפציעתה, ובעקבותיו נפתחה גם חקירה.

לפני כחודש, בלילה של ה-21 במרץ, התקבל במשטרה דיווח על אירוע אלימות בדירה בשכונת ארנונה בירושלים. במקום נמצאו שני פצועים כתוצאה מדקירות סכין, אזרחים זרים ממולדובה שעובדים בארץ, ובהמשך נקבע מותו של אחד מהם, איוון טרנובסקי. מספר שעות לאחר מקרה הרצח, נעצר באזור צפון העיר אסעיד, ששהה בישראל שלא כחוק, וניסה לחצות את גדר ההפרדה באותו הזמן. סכין נתפסה ברשותו.

אסעיד הועבר לחקירת שב"כ בשל היותו מזוהה עם ארגון דאעש ובשל חשד למעורבותו בפעילות טרור ובכוונה לביצוע פיגוע. מעצר זה בוצע ארבעה ימים בלבד לאחר ששוחרר ממעצר מנהלי של יותר משנתיים בשל מעורבותו בפעילות טרור, שאינה נגעה למעשים הרצח שפוענחו עתה.

עוד בוואלה!

החשוד היחיד השתחרר, הרוצח עדיין חופשי: תעלומת רצח הזוג בי-ם

לכתבה המלאה
אחד המחבלים של דאעש ביצע את פיגוע ההתאבדות בקאבול. הטלגרם של דאעש, צילום מסך
אחד המחבלים של דאעש ביצע את פיגוע ההתאבדות בקאבול/צילום מסך, הטלגרם של דאעש

במהלך חקירתו במשטרה ובשב"כ, עלה החשד שאסעיד קשור לאירוע הדקירה של השניים בשכונת ארנונה, וכן נאספו ראיות שקשרו את המחבל לביצוע המעשה על רקע לאומני. בהמשך החקירה נמצא כי אסעיד קשור למקרה הרצח של בני הזוג שאירע ב-2019 ולניסיון הרצח הנערה יום קודם. בכל המקרים פעל אסעיד ממניעים לאומניים.

החקירה שהושלמה בימים אלו בסיוע של מערך הזיהוי הפלילי במשטרה והמכון לרפואה משפטית, נוהלה בליווי פרקליטות מחוז ירושלים שהגישה היום בבבית המשפט הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו בימים הקרובים כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully