וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשוואה שצה"ל מנסה לכפות נכשלה - וחיזבאללה ממשיך לשגר כלי טיס מתאבדים לישראל

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 6:00

במטה הכללי מנסים להעביר מסר לפיו שיגור כטב"מים מתאבדים ומדויקים למטרות בעורף - לא מקובל ומוגדר "חציית קו אדום". בתגובה, הוחלט לתקוף מטרות איכות של חיזבאללה באזור בעלבכ - שכוללות תשתיות מיוחדות. נסראללה, שמנסה לשמר חופש פעולה, משגר בתגובה מטחי רקטות רחבים

בוידאו:תקיפת עמדת התצפית של חיזבאללה במרחב מרון א ראס/דובר צה"ל

צה"ל מנסה בתקופה האחרונה להעביר מסר לחיזבאללה שהשימוש בכלי טיס מתאבדים ומדויקים לעבר מטרות נבחרות בעורף הישראלי לא מקובלות ומוגדרות כ"חציית קו אדום". בתגובה לכך, הוחלט לראשונה מאז מלחמת לבנון ה-2 לתקוף מטרות איכות באזור בעלבכ - שכוללות תשתיות מיוחדות של חיזבאללה, באישור מיוחד של הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ובעדכון הדרג המדיני. לאחרונה צה"ל השמיד כטב"מים של חיזבאללה בתקיפות נוספות במרחב בעלבכ.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מנסה מנגד לשמר לעצמו חופש פעולה בשימוש בכלי טיס מתאבדים ולכן בתגובה לכך, אישר לשגר 50 רקטות לעבר העורף הישראלי.

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. ShutterStock
המשוואה שמנסה לכפות צה״ל חיזבאללה - לא מרתיעה אותו. נסראללה/ShutterStock

צה"ל תקף היום בפעם החמישית מטרת עומק איכותית של חיזבאללה בבקעא, שבמזרח לבנון - בטווח של כ-120 ק"מ מהגבול הישראלי, המוגדר כמעוז של כוח רדואן. ושוב, חיזבאללה שיגר בתגובה, בפעם החמישית, מטח של כ-50 רקטות לעבר רמת הגולן הישראלית.

המשוואה שמנסה לכפות המטה הכללי של צה"ל על חיזבאללה כדי להפסיק את השימוש בכלי טיס מתאבדים לא מצליחה להרתיע ולייצר מציאות חדשה. מטחי הרקטות שרובם משוגרים לעבר שטחים פתוחים לא גורמים להרוגים ולפצועים - אך מטילים אימה, מפעילים אזעקות שיוצרות בהלה ופוגעות בתחושת הביטחון של האזרחים באזור. חיזבאללה מנסה לפגוע באתרי צבא במרחב הגולן אך לא מצליח בגלל יירוטים של כיפת ברזל, נפילה בשטחים פתוחים ומשמעת של הכוחות - אבל הרגע שבו יהרגו חיילים או אזרחים מהמטחים הולך ומתקרב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הרמטכ״ל בגבול לבנון עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין. דובר צה"ל
גורם ביטחוני: ״פעילי חיזבאללה חוששים להרים ראש בכפרים בדרום לבנון״/דובר צה"ל

במערכת הביטחון דוחים את הביקורת על המשוואה שמתפתחת מול חיזבאללה. גורם ביטחוני אמר לוואלה! כי "חיזבאללה כבר סופר יותר מ-350 פעילים הרוגים. ב-48 השעות האחרונות 5 פעילי חיזבאללה נהרגו. המטרות שמושמדות בבקעא הן כואבות לארגון השיעי. הוא משקיע בהן משאבים רבים וזה מגדיל לו את תחושת החדירות בארגון".

לדברי הגורם הביטחוני, "פעילים שלו חוששים מאוד להסתובב ולהרים את הראש בכפרים והעיירות בדרום לבנון שצה"ל לא יתקוף אותם כי אין לאזרחים מה לחפש שם. למרות שכואב לו והוא משלם מחירים הוא לא מעז לשגר לטווח של 100 ק"מ וגם לזה צה"ל ערוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully