וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושש להגיע לקו האדום: הצצה לכלכלת החימושים של נסראללה

25.3.2024 / 6:00

צה"ל תקף אתר לייצור אמל"ח ומחסן אמצעים בבעלבכ - כך לפי גורמי ביטחון שהעריכו שמדובר במטרה כואבת לחיזבאללה. עומק התקיפה, החשיפה של אתרים נוספים ושלילת יכולות הייצור - פגעו ביכולות הארגון השיעי להגדיל את ארסנל הנשק שלו. האם נסראללה משדר מצוקה? | כל הפרטים

כוחות צה"ל תקפו מעוז חיזבאללה באזור בעלבכ שבלבנון/דובר צה"ל

חיל האוויר תקף אמש (ראשון), זו הפעם הרביעית, יעדי טרור בבעלבכ שבעומק לבנון - במרחק של כ-100 קילומטרים מהגבול הישראלי. התקיפה באה כתגובה לשימוש שעשה חיזבאללה בכלי טיס מתאבדים נגד העורף הישראלי - שימוש שנתפס בישראל כ"קו אדום" שאין לחצות אותו. גורמי ביטחון אמרו היום לוואלה! כי היעד שהותקף בעומק לבנון היה אתר לייצור אמצעי לחימה ומחסן אמצעים עמוס - ולכן לאחר התקיפה עוד המשיך לבעור זמן ממושך.

לפי גורמי ביטחון, מדובר במטרה כואבת מאוד לחיזבאללה מכמה סיבות. ראשית, טווח הפעולה מהגבול הישראלי שמבחינת הארגון השיעי נתפס מחוץ לכללי המשחק עם ישראל. שנית, מדובר בהשפלה במונחים של חיזבאללה מאחר והם מקפידים מאוד על מידור - התקיפה הלילה הופכת את שאר אתרי הייצור במרחב לחשופים לתקיפות ישראליות ומחייבת אותם לשנע את האמצעים למקומות אחרים או להתנהל אחרת בתקיפות על העורף הישראלי. ולא פחות חשוב: התקיפה שללה מחיזבאללה יכולות ייצור אמצעי לחימה בתקופה שהוא משווע להגדיל את ארסנל הנשק שלו.

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. ShutterStock
מנהל כלכלת חימושים? חסן נסראללה/ShutterStock

בתגובה לתקיפות בבעלבכ, הגיב חיזבאללה בשיגור 50 רקטות לעבר רמת הגולן. תגובה שנתפסת כמסוכנת מאוד וחסרת פרופורציה.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מתחיל לשדר מצוקה בכל מה שקשור להיקף אמצעי הלחימה שברשותו. באחד מנאומיו האחרונים, הצהיר נסראללה כי מדינות הציר צריכות לסייע לו בכסף כדי לרכוש או לייצר אמצעי לחימה. לפי הערכות בישראל, חיזבאללה פועלים נגד ישראל כדי להימנע מלהגיע לקווים אדומים בכל מה קשור להיקף התחמושת ואמצעי הלחימה כדי להיערך למלחמה הגדולה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הלוויית לוחמי חיזבאללה שנהרגו במזרח לבנון, בעלבכ, לבנון, מאי 2015. רויטרס
חיזבאללה ספג יעד כה יותר מ-350 מחבלים הרוגים/רויטרס

ברקע שיגורי הרקטות מלבנון והשימוש הנרחב שעשה חיזבאללה בטילי נ"ט נגד צה"ל, היקף ארסנל הנשק שלו נפגע - זאת כי לפי פרסומים זרים צה"ל תוקף מחסני נשק ותחמושת בלבנון, פוגע במחסנים של הארגון גם בסוריה, פוגע יכולות הייצור שלו ומסכל בנוסף ניסיונות להבריח אמצעי לחימה מאיראן ללבנון.

לכן, לפי גורמי ביטחון, "נסראללה מנהל כלכלת חימושים". לא ברור האם חיזבאללה רק חושש מלהגיע לקווים אדומים במחסני הנשק שלו או שהוא כבר שם ולכן החליט בשבוע האחרון לצמצם את רמת העצימות בלחימה מול צה"ל. הערכה במערכת הביטחון היא שנסראללה שומר את רוב הנשק והתחמושת למלחמה בישראל ומעוניין להתחמש מחדש.

נפילות בשטח פתוח, ירי חיזבאללה לצפון, קיבוץ מנרה, 12 במרץ 2024. שמעון בן גידה, אתר רשמי
בתגובה לתקיפות בבעלבכ, הגיב חיזבאללה בשיגור 50 רקטות לרמת הגולן/אתר רשמי, שמעון בן גידה

כבר עכשיו ברור שאיראן לא מעוניינת לדרבן את חיזבאללה למלחמה רחבה עם ישראל. שר החוץ הלבנוני התבטא בשבוע האחרון לאחר פגישה עם צמרת איראנית ואמר שלבנון לא מעוניינת במלחמה עם ישראל אלא ביישום מלא של הסכם 1701. אך טעות אחת קטנה או קריאה לא נכונה של הפעילות האזורית עלולה להרחיב את מערכת ההתשה בין צה"ל לחיזבאללה - שעד כה ספג יותר מ-350 מחבלים הרוגים.

נקודה מאוד מעניינת היא ההיקף הגובר של הרקטות שמשוגרות מלבנון ונופלות בתוך שטח לבנון, ככל הנראה כתוצאה מהפעלה לא מקצועית וחיפזון של המשגרים. זאת בשל חשש של פעילים שצה"ל יתקוף אותם, איכות נמוכה של משגרים ורקטות ישנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully