וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת על המחטף: סבב המינויים במשטרה יידחה לכהונת המפכ"ל הבא

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 0:09

הזיגזג הסתיים בהכרעה: מינויי הקצינים שתכנן שבתאי לקיים דווקא רגע לפני סיום כהונתו נדחו למועד לא ידוע, ויוטלו לפתחו של המפכ"ל הבא. המשטרה: "מועד חדש ייקבע בהמשך". בינתיים יש מי שמברך על הצעד: "החלטה מתבקשת, חבל שרק עכשיו נפל האסימון"

בווידאו: המפכ"ל בזירת הפיגוע במחסום המנהרות: המחבלים תכננו לבצע טבח גדול יותר/רוני כנפו

הזיגזג של מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי מסתיים בהכרעה: אחרי הביקורת על מחטף מינויי קצינים דווקא רגע לפני סיום כהונתו, שנחשפה בוואלה - היום (שלישי) הודיעו במשטרה לקצינים המועמדים לקידום כי סבב המינויים נדחה למועד לא ידוע. המשמעות היא שחילופי הגברי בצמרת המשטרה, וגם בדרגי הביניים שלה, ייערך במהלך כהונתו של המפכ"ל הבא.

מדובר בסיום של פרשה שגרמה טלטלה משמעותית במשטרה, לאחר שרבים בה תיארו את סבב המינויים כחשוב ביותר לקיום הארגון. עורך דין פיני פישלר, חבר ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, הגיב על החלטת המפכ"ל. "זו החלטה מתבקשת", אמר והוסיף: "חבל שנפל האסימון רק כעת. מדובר בשדרת פיקוד חשובה ביותר בדרגי הביניים, וחובה להותיר את הבחירה בידי המפכ"ל הנכנס".

ממשטרת ישראל נמסר כי "הסבב שצוין נדחה ולא הוקפא. מועד חדש ייקבע בהמשך, עם השלמת סבבים אחרים שעדיין מתנהלים".

קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה, אנדרטת עירון, 18 במרץ 2024. שלומי גבאי
"חשוב להותיר את ההחלטה למפכ"ל הבא". רנ"צ שבתאי/שלומי גבאי
פיגוע דקירה סמוך לירושלים. דוברות משטרת ישראל
"דרגי הביניים הם עמוד השדרה של המשטרה, אלה מינויים חשובים מאוד". שוטרים בזירת פיגוע דקירה בבירה/דוברות משטרת ישראל

מדובר בסבב מינויים שהחל מעט לאחר פרסום מסקנות דו"ח ועדת החקירה על אסון מירון. בדו"ח זה, כזכור, נכתב במפורש כי הוועדה היתה ממליצה להדיח את המפכ"ל אלמלא המלחמה. המינויים המדוברים הם לתפקידי סגן ניצב, ולא היו אמורים להצריך את אישור השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בדצמבר האחרון יצאו בפיקוד המשטרה בסבב מינויים דומה. שני הסבבים עוררו ביקורת קשה על המפכ"ל וצמרת המשטרה, על כך שלא המתינו למינוי מפכ"ל חדש וסגל פיקוד בכיר. "רפ"קים זה דרג ביניים של תחנות משטרה, זה עמוד השדרה של משטרת ישראל", אמר אז עו"ד פישלר, "אלה תפקידי מפתח מאוד חשובים, ליבת העבודה של הארגון, ואת המינויים האלה אסור לעשות ולא לקדם שום קצין עד למינוי המפכ"ל הבא. אסור לשבתאי לגעת בזה. חד וחלק".

בהמשך הורתה למפכ"ל היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, להקפיא את סבב המינויים לתפקידי מפתח במשטרה שתכנן לקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully