וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע אחרי ועדת מירון: סבב מינויים לתפקידי מפתח במשטרה

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 23:26

השבוע תצא לדרך סדרת מינויי בכירים בארגון, שאינה דורשת את אישורו של השר בן גביר. אלא שהמהלך מעורר סערה בקרב השוטרים: "מדובר בתפקידים קריטיים, שצריך להוציא לפועל רק כשימונה המפכ"ל הבא. אסור לרנ"צ שבתאי לגעת בהם, מה בוער לו לאשר אותם שנייה לפני סוף הכהונה?"

המפכ"ל קובי שבתאי בזירת הפיגוע/מעריב אונליין

יממה לאחר פרסום מסקנות ועדת החקירה לאסון מירון וההמלצה המפורשת על סיום תפקידו של המפכ"ל, קובי שבתאי, אילולא פרצה מלחמת חרבות ברזל - לוואלה! נודע היום (ראשון) כי במשטרה יצאו ביום רביעי האחרון לסבב נוסף, רחב היקף, לתפקידים בכירים בארגון.

מדובר בסבב מינויים לתפקידי סגן ניצב כאשר המתמודדים למשרות בדרגה זו - רפ"קים, התבקשו ביממה האחרונה להירשם ולהגיש מועמדות. סבב מינויים זה, בניגוד לקודמיו, אינו מצריך את אישור השר לביטחון לאומי ובכוונת המשטרה לבחון בימים הקרובים את הבקשות לקידום ובהתאם לאשררם.

כזכור, במהלך חודש דצמבר האחרון, רגע לפני הארכת כהונת המפכ"ל שבתאי במספר חודשים נוספים, בצל מלחמת חרבות ברזל, בפיקוד המשטרה יצאו בסבב מינויים דומה בו קודמו רפ"קים לתפקידי סנ"צ. החלטה זו גררה בשעתו ביקורת קשה על התנהלות המפכ"ל וספ"כ הארגון שלא השהו את הסבב עד למינוי מפכ"ל וספ"כ הבאים אחריהם.

אירוע הוקרה לימ"מ בכנסת. ללא, אתר רשמי
"מי שחיכה כ"כ הרבה זמן - לא יקרה כלום אם יחכה חודש וחצי". המפכ"ל שבתאי/אתר רשמי, ללא

על ההשלכות הדרמטיות בסבב המינויים הנוכחי, מסביר עורך דין פיני פישלר, יו"ר משותף בוועדת המשטרה בלשכת עו"ד בישראל: "רפ"קים זה דרג ביניים של תחנות משטרה, זה עמוד השדרה של משטרת ישראל. תפקידי מפתח מאוד חשובים, ליבת העבודה של הארגון, ואת המינויים האלה אסור לעשות ולא לקדם שום קצין עד למינוי המפכ"ל הבא, אסור לו לגעת בזה. חד וחלק".

לדבריו, "החיסרון במהלך הזה שהמפכ"ל לא זקוק לאישור השר שחותם על מינויים רק מדרגת סנ"צ ומעלה. ובכל זאת, על השר להבהיר למפכ"ל, 'אדוני, אתה לא ממנה ולא מקדם, אתה ממילא בתוך חודש חודשיים בבית, אנחנו נמתין עם המינויים האלה למפכ"ל הבא'. מי שחיכה כ"כ הרבה זמן לא יקרה כלום אם הוא יחכה חודש חודש וחצי" מבהיר עו"ד פישלר.

מהמשטרה לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully