וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "רבתי עם האמריקנים יותר מנתניהו. בעימותים אמיתיים הוא שפן"

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 19:21

על רקע המתיחות עם ארה"ב, ראש האופוזיציה יאיר לפיד עולה למתקפה: "אין כאן עימות, ראש הממשלה עושה מעשים מגוחכים כדי לשמח את הבייס ולשדר שהוא תקיף". בראיון ל-103FM התייחס למבצע המתקרב ברפיח: "אם צריך, נפעל שם. לפני שיצאתי למבצע עלות השחר לא צלצלתי לבקש אישור"

בווידאו: יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בריאיון לסופ"ש שלו/צעילום סטילס: ראובן קסטרו

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף הערב (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע העימות עם ממשל ביידן, ואמר: "רבתי עם האמריקנים בחיי יותר מנתניהו, כי נתניהו היה ונשאר שפן בחדרים הסגורים כשמדובר בעימות אמיתי. זה לא עימות עם האמריקנים, אלה הצהרות לתקשורת ומעשים קצת מגוחכים פומבית, בשביל לשמח את הבייס ולהראות שאתה עדיין תקיף. אלה דברים שמזיקים".

בריאיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM התייחס לפיד גם להתנגדות האמריקנית לתמרון קרקעי של ישראל ברפיח. "אמרתי יותר מפעם אחת כראש ממשלה, אפילו גם כשר חוץ, אמרתי לאמריקנים, 'אנחנו מדינה עצמאית ואנחנו נעשה את מה שטוב לנו'. את הטקסט הזה אומרים בחדר סגור", אמר. "לכן הייתי מנהל איתם את המשבר הזה אחרת לגמרי. אם צריך ללכת בסוף לרפיח, הולכים לרפיח. לא צלצלתי לאמריקנים לפני שיצאתי למבצע 'עלות השחר', הם ראו את זה בטלוויזיה בזמן אמיתי וכך נודע להם על זה, מפני שישראל מדינה עצמאית. יש דרך לנהל סכסוכים. הרי מה נתניהו רצה? הוא רצה שהיום נפתח את הדיון בזה, במקום שנפתח את הדיון בחוק הגיוס. זה לא כל כך הצליח לו כי התחלנו את הדיון בחוק הגיוס, אבל אלה מין התגרויות שקופות שאין בהן שום תועלת. תשאלו את עצמכם את הדבר הבא - האם עלי חמינאי, יחיא סינוואר, ארדואן ואסד, שמחים מזה שיש עימות כזה בין ישראל לארה"ב או עצובים? התשובה היא שהם שמחים מפני שהם יודעים שזה פוגע בעוצמה של ישראל".

יאיר לפיד נואם בפני הכינוס השנתי של ״ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה", מוזיאון אנו, 21 בפברואר 2021. ללא, אתר רשמי
"נתניהו רצה שנפתח את הדיון בזה - במקום בחוק הגיוס". לפיד/אתר רשמי, ללא

לפיד התייחס להחלטת מועצת הביטחון אתמול, שקראה להפסקת אש ושחרור כל החטופים באופן מיידי: "ההתנהגות של הממשלה הייתה כל כך חסרת אחריות, הרי היה לנו ביד קלף, יכולנו להגיד 'כן אנחנו מסכימים להחלטת האו"ם ואנחנו נלך להפסקת אש' ותן לחמאס להגיד לא, ותן לכל האנשים שאתה לא אוהב להגיד לא. למה תמיד נתניהו מתנדב לקפוץ להגיד לא בשביל לעשות עוד מסיבת עיתונאים, גם מיותרת, גם חסרת אחריות, גם פוגעת בביטחון ישראל?".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישה עם קנצלר גרמניה. רוני כנפו
"למה הוא תמיד קופץ להגיד 'לא' רק בשביל עוד מסיבת עיתונאים מיותרת?". נתניהו/רוני כנפו

לפיד שוחח גם על המשבר סביב חוק הגיוס: "העובדה שזה הפך להיות מסחרה פוליטית מגעילה שוב, אחרי 7 באוקטובר, אתם לא מבינים איפה עם ישראל נמצא בדבר הזה? מדינת ישראל לא צריכה לשלם אגורה שחוקה לצעיר חרדי שלא מתגייס. נקודה". עם זאת, הוא הדגיש: "אני לא חושב שייכנסו עם טנקים לבני ברק ואני לא רוצה לראות לוכדי עריקים מתרוצצים ברחובות בית שמש".

בהמשך קרא ראש האופוזיציה לבכירי המחנה הממלכתי, השרים בני גנץ וגדי איזנקוט לפרוש מהממשלה: "אני מניח ששמתם לב שישראל כרגע לא באמת מנהלת מלחמה, אז למה הם נשארים בקבינט המלחמה? ושמתם לב למה שקורה עם ארה"ב ועם התקציב ועם החטופים. מניתי עכשיו סדרה של דברים שבהם אין להם שום השפעה, אז אני לא מבין למה הם נשארים שם. אני כן מבין למה זה הקש ששובר את גב הגמל, מפני שזה בלתי נסלח ברמה הערכית. לא יכול להיות ששני רמטכ"לים יישארו בממשלה. אם חוק הגיוס עובר, שיתכבדו ויעמדו באולטימטום של עצמם ויעזבו מיד את הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully