וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים אמריקנים: אין קשר בין החלטת מועצת הביטחון לבין המשבר במו"מ על עסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 20:26

הודעת נתניהו ממנה השתמע שהחלטת ארה"ב לא להטיל וטו באו"ם הביאה לפיצוץ בשיחות, עוררה כעס רב בבית הלבן. בכירים אמריקנים טענו כי ההודעה לא הוגנת כלפי החטופים ומשפחותיהם והדגישו: "לא נשחק בפוליטיקה עם הסוגיה הכי רגישה והכי קשה"

מועצת הביטחון אישרה: הפסקת אש מיידית בזמן הרמדאן - ושחרור ללא תנאי של כל החטופים/מערכת וואלה!

הודעת לשכת ראש הממשלה שקשרה בין החלטת ממשל ביידן לא להטיל וטו במועצת הביטחון אתמול, לבין המבוי הסתום במו"מ על העסקה לשחרור החטופים, עוררה כעס רב בבית הלבן.

מועצת הביטחון אישרה: הפסקת אש מיידית בזמן הרמדאן - ושחרור ללא תנאי של כל החטופים. ללא, מערכת וואלה!
הדיון במועצת הביטחון, אתמול/מערכת וואלה!, ללא

למה זה חשוב

  • ממשל ביידן דחף בימים האחרונים יחד עם המתווכים הקטארים והמצרים להתקדמות לעסקה לשחרור חטופים. הממשל ראה את העסקה כדרך היחידה להגעה להפסקת אש למשך שישה שבועות לפחות.
  • המבוי הסתום בשיחות מחריף לא רק את המתיחות ואת קרב ההאשמות בין ישראל לחמאס, אלא גם בין לשכת נתניהו לבין הבית הלבן. הדבר מביא להחרפה נוספת של המשבר בין הצדדים.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

במוקד החדשות

  • לשכת ראש הממשלה טענה כי החלטת מועצת הביטחון שעברה לא קשרה בין הפסקת האש לבין שחרור החטופים, וכי העובדה שארה"ב לא הטילה עליה וטו משמעותה היא שינוי לרעה בעמדה האמריקנית.
  • הבית הלבן דחה את הטענות הללו והדגיש כי החלטת מועצת הביטחון שעברה אינה בעלת מעמד משפטי מחייב ממילא, וכי עמדת ארה"ב נותרה על כנה - הפסקת אש תושג אך ורק כחלק מעסקה לשחרור חטופים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: נמרוד קליקמן, עיבוד תמונה
הבית הלבן דחה את הטענות שלו. נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: נמרוד קליקמן

מה הם אומרים

  • זמן קצר אחרי שראש המוסד דדי ברנע הורה לצוות המו"מ הישראלי לחזור מקטאר לישראל, בשל תגובת חמאס, פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה ממנה השתמע שארה"ב אחראית לפיצוץ בשיחות על עסקת החטופים.
  • "עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור שחמאס אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון... חמאס סירב לכל הצעת פשרה אמריקנית, וגם בירך על החלטת מועצת הביטחון", הודיעה לשכת ראש הממשלה.
  • גורם מדיני מסר: "חמאס בירך על ההחלטה במועצת הביטחון והמו"מ לשחרור החטופים נתקע - זה אומר הכל".

הצד השני

  • בכיר אמריקני דחה על הסף את הטענות הישראליות ואמר כי כמעט כל הסעיפים בהודעה שפרסמה לשכת נתניהו אינם מדוייקים, ומבוססים על הדיווחים בתקשורת על תגובת חמאס, ולא על הנוסח האמיתי שלה.
  • "זו התנהלות לא הוגנת כלפי החטופים ובני משפחותיהם", אמר הבכיר האמריקני.
  • הבכיר האמריקני ציין כי תגובת חמאס הוכנה לפני שבכלל התקיימה ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, ולכן אין לה כל קשר להחלטה האמריקנית לא להטיל וטו.
  • "אנחנו לא נשחק בפוליטיקה עם הסוגיה הכי רגישה והכי קשה. נישאר ממוקדים על השגת עסקה לשחרור החטופים שנותרו בשבי", אמר הבכיר האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully