וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה מול ביתו של איזנקוט: "הצו 8 נגמר, צא מהממשלה"

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 8:03

פעילות מקבוצת "בונות אלטרנטיבה" הפגינו מול ביתו של השר, ודרשו כי הוא והשר בני גנץ ייצאו מיד מהממשלה. לטענת הפעילות, מסמוס עסקת החטופים והסערה סביב חוק הגיוס הן ההוכחה שזמנה של הממשלה תם, ושלחברי המחנה הממלכתי אין את ההצדקה המוסרית להישאר בה

גדעון סער מודיע על פרישתו מהממשלה/ניב אהרונסון

על רקע יציאת גדעון סער מהממשלה, ולקראת ישיבה שצפויה להיערך היום (שלישי) ובה יובא חוק הגיוס לדיון בממשלה, הגיעו הבוקר פעילות "בונות אלטרנטיבה" לביתו של השר גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי ודרשו ממנו שיצא מהממשלה.

לטענת הפעילות, דשדוש במו"מ על עסקת החטופים על ידי הממשלה והסערה סביב חוק הגיוס הן ההוכחה שזמנה של הממשלה הזו תם, ושלחברי המחנה הממלכתי אין את ההצדקה המוסרית להישאר בה. מורן זר קצנשטיין, מייסדת בונות אלטרנטיבה: "לחטופות והחטופים שלנו אין זמן, לצבא שצריך עוד עשרות אלפי חיילים אין זמן, ולאזרחי ישראל מגיעה הזכות לבחור מחדש את נציגיהם. גדי ובני, הצו 8 שלכם נגמר. צאו".

מפגינות הגיעו לביתו של השר גדי איזנקוט ודרשו מהמחנה הממלכתי לצאת מהממשלה. 26.03.2024. דנור אהרון, אתר רשמי
מפגינות הגיעו לביתו של השר גדי איזנקוט ודרשו מהמחנה הממלכתי לצאת מהממשלה. 26.03.2024/אתר רשמי, דנור אהרון
מפגינות הגיעו לביתו של השר גדי איזנקוט ודרשו מהמחנה הממלכתי לצאת מהממשלה. 26.03.2024. דנור אהרון, אתר רשמי
מפגינות הגיעו לביתו של השר גדי איזנקוט ודרשו מהמחנה הממלכתי לצאת מהממשלה. 26.03.2024/אתר רשמי, דנור אהרון

בהמשך היום, כאמור, צפוי להעלות לדיון בממשלה הנוסח הסופי של מתווה הפטור מגיוס לחרדים. אתמול פורסם כי במסגרת ההתייעצויות על החוק - בקואליציה נוטים לוותר על העלאת גיל הפטור מ-26 לגיל 35. הממשלה תציג בהחלטתה לוח זמנים לחקיקה של חוק הגיוס, ולפיו, תזכיר החוק יפורסם לציבור לא יאוחר מ-21 באפריל, יובא לאישור הממשלה עד ה-19 במאי ובתוך חודש מאז, עד ה-29.6, יאושר בשלוש קריאות בכנסת. ההחלטה שהממשלה צפויה לאשר השבוע כוללת בתוכה עקרונות שיהוו מבוא לחקיקה אך לא את פרטי החוק עצמם.

גדי איזנקוט, 12.2.2022. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
הפגנה מחוץ לבית. גדי איזנקוט/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

ההפגנה מגיעה, כאמור, על רקע התפטרותו מהממשלה של יו"ר הימין הממלכתי, השר גדעון סער, זאת לאחר שהאולטימטום שהציב לחברי הממשלה לפני כשבועיים - לפיו או שימונה כחבר קבינט המלחמה או שיפרוש מהממשלה - לא התקבל.

"איני יכול לשאת באחריות כל עוד אין לי, לפי שיפוטי, אפשרות מעשית להשפיע על כיוון המדיניות. פשוט איני רואה בכך עוד תועלת. לא באנו לממשלה כדי לחמם כסאות. באנו לממשלה - לה התנגדנו - כדי לעזור לעם ישראל בשעה קשה. בנסיבות כאלה , כשיסורי העם כה כבדים ומקץ כמעט חצי שנה של לחימה, מוטב להשמיע קול ברור וצלול מחוץ לממשלה ואף לאתגר אותה בשיח הציבורי בנושא המלחמה".

סער הוסיף: "לפיכך, בלב כבד אך שלם, הודעתי לפני שעה קלה על כוונתי להתפטר מהממשלה וחתמתי על כתב התפטרות לראש הממשלה, כנדרש בסעיף 22 לחוק יסוד: הממשלה. כמוני עשתה השרה יפעת שאשא ביטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully