וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "המתקפה הקטלנית בוצעה ע"י חמושים איסלאמיסטים - השאלה מי הרוויח מזה?"

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 22:36

"אנחנו אמנם יודעים בידיו של מי בוצע הפשע נגד רוסיה ואזרחיה, אבל מה שמעניין אותנו זה מי הורה עליו", אמר פוטין בפגישה שניהל בקרמלין וקשר שוב בין הטבח באולם הקונצרטים לבין אוקראינה: "הפיגוע משתלב במסע הפחדה רחב יותר שמנהלת קייב"

בווידאו: פיגוע ירי באולם קונצרטים ליד מוסקבה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס היום (שני) בפגישה שניהל בקרמלין, לטבח באולם קונצרטים בבירה מוסקבה, שבו נהרגו 139 בני אדם - ואמר לראשונה כי "המתקפה הקטלנית בוצעה על ידי חמושים איסלאמיסטים". אולם הדגיש שהפיגוע "משתלב במסע הפחדה רחב יותר שמנהלת אוקראינה".

פוטין הבהיר בפגישה כי כדי לקבוע מי עומד מאחורי המתקפה "החקירה שמתנהלת על הפיגוע ההמוני חייבת להיות מקצועית, אובייקטיבית וללא משוא פנים פוליטי". ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית ביותר שביצע באירופה - אך פוטין מתעקש: "אנחנו אמנם יודעים בידיו של מי בוצע הפשע נגד רוסיה ואזרחיה, אבל מה שמעניין אותנו זה מי הורה עליו".

"השאלה שעולה היא מי מרוויח מזה?", אמר פוטין וקשר שוב בין המתקפה לבין אוקראינה: "הזוועה הזו עשויה להיות רק חלק משורה שלמה של ניסיונות של מי שנמצאים עם ארצנו במלחמה מאז 2014 - בידי המשטר הניאו-נאצי של קייב".

נשיא רוסיה ודלימיר פוטין מדליק נרות לזכר קורבנות הפיגוע באולם הקונצרטים, 24 במרץ 2024. רויטרס
"השאלה שעולה היא מי מרוויח מזה?", נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס
אולם ההופעות שהועלה באש על ידי מחבלי דאעש באזור מוסקבה, רוסיה, 24 במרץ 2024. רויטרס
פוטין: "הפיגוע משתלב במסע הפחדה רחב יותר שמנהלת אוקראינה"/רויטרס

למרות קבלת האחריות של דאעש - לאחר המתקפה, רוסיה מיהרה לקשר בין המחבלים לבין אוקראינה וטענה שהם ניסו להימלט לשטחה משום שהיו להם אנשי קשר שם. קייב מצידה, התנערה מידית מהמתקפה. זו לא הפעם הראשונה שבקרמלין מנסים לכסות על מחדלים ביטחוניים באמצעות צביעתם בצבעים של קונספירציות.

המחדל, כך לפי גורמים אמריקניים, היה גדול במיוחד. לדבריהם, וושינגטון העבירה החודש התרעה חמה על פיגוע שמתכננת שלוחת דאעש באפגניסטן ברוסיה. מוסקבה אכן הודיעה לפני כשבועיים כי חשפה תא של דאעש שתכנן פיגוע בבית כנסת במוסקבה, אך נראה שהיא לא התייחסה ברצינות למידע שקיבלה מארצות הברית על אף הקרע ביחסים ביניהן.

איש ביטחון רוסי הולך ליד זירת הפיגוע באולם הקונצרטים בעיריית קרוקוס ליד למוסקבה, רוסיה, 22 במרץ 2024. רויטרס
"השירותים המיוחדים שלנו פעלו ללא לאות כדי להגן על רוסיה"/רויטרס
אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע באולם הקונצרטים במוסקבה, דאלרדז'ון מירזוייב, בדיון בבית המשפט, רוסיה, 24 במרץ 2024. רויטרס
פסקוב על הדיווחים אודות התעללות בחשודים: "אשאיר את השאלה הזו ללא תשובה"/רויטרס

הקרמלין התייחס מוקדם יותר היום לטענות על המחדל החמור שאפשר את המתקפה החריגה. "החקירה בעיצומה", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כשנשאל על המחדל, והוסיף: "למרבה הצער, העולם שלנו מוכיח שאף עיר או מדינה לא יכולות להיות חסינים לטרור".

לדבריו, "השירותים המיוחדים שלנו פעלו ללא לאות כדי להגן על רוסיה. המאבק בטרור הוא תהליך מתמשך שדורש שיתוף פעולה בינלאומי בקנה מידה מלא", קבע פסקוב והאשים: "אבל אתם יכולים לראות שכעת שיתוף פעולה כזה לא מתבצע במלואו בשום צורה".

כשנשאל פסקוב האם שירותי הביטחון הרוסיים זקוקים לסיוע מהמערב, השיב: "השירותים המיוחדים שלנו פועלים באופן עצמאי, כעת זה לא על הפרק". עם זאת, הוא אמר כי בשיחות שקיים עם מנהיגים אחרים מאז המתקפה - ראשי מדינות הציעו לשפר את המאמצים הבינלאומיים למלחמה בטרור. כשנשאל האם החשודים עוברים התעללות, השיב: "אשאיר את השאלה הזו ללא תשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully