וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: המחבלים ניסו לברוח לאוקראינה; מניין ההרוגים עלה ל-133

עודכן לאחרונה: 23.3.2024 / 17:45

נשיא רוסיה הכריז על יום אבל במדינה בעקבות הפיגוע שאירע סמוך לבירה, והודיע שהאבטחה במדינה הוחמרה בעקבותיו. הוא איים להעניש את כל "האחראים לתקיפה". במדינה נעצרו 11 חשודים בתקיפה. בתוך כך דאעש פרסם תמונה של ארבעת המחבלים שפעלו בשירותיו

בווידאו: פיגוע ירי באולם קונצרטים ליד מוסקבה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז היום (שבת) על יום אבל לאומי בארצו בעקבות הפיגוע הקטלני באולם קונצרטים בעיר קורקוס, ליד מוסקבה, במהלכו נהרגו יותר מ-133 בני אדם. מוקדם יותר היום נעצרו 11 חשודים במעורבות בפיגוע, בהם ארבעה שנטלו חלק ישיר בביצועו. על אף שאת האחריות לאירוע הטרור ההמוני קיבל דאעש - הצהרה שאושרה על ידי ארצות הברית - שירותי הביטחון ברוסיה קשרו בין המחבלים לבין "גורמים באוקראינה".

בנאומו הביע פוטין תנחומים למשפחות הקורבנות בפיגוע, ואמר כי האבטחה במדינה הוחמרה בעקבות בעקבותיו. כמו כן הכריז על יום אבל לאומי שיתקיים מחר. הוא איים להעניש את כל "האחראים לתקיפה", וטען כי המחבלים ניסו להימלט לאוקראינה.

ברוסיה פורסם סרטון שמציג את חקירתם של שניים מהחשודים, אזרחי טורקיה שאינם דוברי רוסית. אחד מהם הודה כי ביצע את הפיגוע לאחר שעוזר של איש דת מוסלמי יצר עימו קשר: "הובטחו לי חצי מיליון רובל. ביקשו ממני לירות באנשים - לא משנה מי".

דאעש פרסם תמונה של ארבעת המחבלים שביצעו את הפיגוע ברוסיה. 23 במרץ 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התמונה שפרסם שדעאש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

באחד התיעודים, נראים חמושים לבושים מדי צבא פותחים באש באולם הסמוך לבירת רוסיה. בתיעודים אחרים נראו החמושים צועדים בתוך האולם, וצופים רבים נסים על נפשים כשברקע נשמעים צרורות של ירי. גופות של מבלים היו שרועות במתחם, אחרי שנורו מטווח אפס על ידי המחבלים.

לטענת שירותי הביטחון הרוסיים, למחבלים היה קשר עם גורמים באוקראינה. בקייב הכחישו אתמול בתוקף מעורבות בטבח. כמו כן, על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ארצות הברית הזהירה את רוסיה בתחילת מרץ כי גורמים עוינים מתכננים פיגוע המוני במדינה.

איש ביטחון רוסי הולך ליד זירת הפיגוע באולם הקונצרטים בעיריית קרוקוס ליד למוסקבה, רוסיה, 22 במרץ 2024. רויטרס
איש ביטחון רוסי הולך ליד זירת הפיגוע באולם הקונצרטים בעיריית קרוקוס ליד למוסקבה, רוסיה, 22 במרץ 2024/רויטרס
עשן מיתמר מאולם קונצרטים באזור מוסקבה, רוסיה, 22 במרץ 2024. רויטרס
עשן מיתמר מאולם קונצרטים באזור מוסקבה, רוסיה, 22 במרץ 2024/רויטרס

הקרמלין אמר כי הנשיא ולדימיר פוטין, שרק בתחילת השבוע הבטיח כהונה נוספת אחרי בחירות ידועות מראש, עודכן על המצב מראש שירותי הביטחון הפדרליים, אלכסנדר בורטניקוב. פוטין מסר כי הוא מאחל החלמה מהירה לאלו שנפצעו בפיגוע.

הפיגוע הקשה מתרחש בעיצומה של המלחמה של רוסיה באוקראינה, שמצדה הכחישה כל קשר לאירוע הזה. כמה גורמים אוקראיניים אף רמזו כי ייתכן שזהו מבצע "דגל כוזב" של מוסקבה שנועד להצדיק הסלמה במלחמה נגדה, כשהם הזכירו שורת פיגועים שטלטלו את רוסיה בתחילת המילניום ושלפי כמה מתנגדי משטר תוכננו על ידי הקרמלין כדי להחריף את המאבק במורדים הצ'צ'נים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully