וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח ברוסיה: 80 הרוגים ומאה פצועים בפיגוע של דאעש באולם קונצרטים ליד מוסקבה

עודכן לאחרונה: 23.3.2024 / 17:41

המחבלים פתחו באש באולם שבו התאספו אלפי צופים להופעת רוק, והעלו את המקום באש. בארה"ב טוענים שהזהירו את רוסיה מבעוד מועד, אך מוסקבה לא הצליחה למנוע את הפיגוע הקשה ביותר זה 20 שנה. בקייב חושדים שמדובר במבצע "דגל כוזב" של פוטין להצדקת החרפת המלחמה

בווידאו: פיגוע ירי באולם קונצרטים ליד מוסקבה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

יותר מ-80 בני אדם נהרגו אמש (שישי) במתקפת טרור באולם קונצרטים באזור מוסקבה, ו-145 איש נוספים נפצעו בפיגוע הקשה ביותר ברוסיה זה 20 שנה.

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה, ואמר כי מבצעיה הצליחו להימלט. גורמים בוושינגטון אמרו כי הם הזהירו את מוסקבה מבעוד מועד על מתקפת טרור אפשרית. רוסיה טרם אמרה מי היא סבורה שעומדת מאחורי המתקפה, שאירעה כ-20 ק"מ בלבד מהקרמלין.

הירי החל זמן קצר לפני תחילת ההופעה המתוכננת של להקת הרוק "פיקניק" בפני אולם מלא, שבו יש 6,200 מושבים. בתיעודים שפורסמו מהטבח נראים חמושים לבושים מדי צבא פותחים באש באולם, וצופים רבים נסים על נפשים כשברקע נשמעים צרורות של ירי. גופות של מבלים היו שרועות במתחם, אחרי שנורו מטווח אפס על ידי המחבלים.

"לפתע החלו יריות מאחרוני, פרץ של ירי, אני לא יודע של מה", אמר עד ראיה לרויטרס. "החלה בהלה המונית, כולם רצו למעלית. כולם צרחו, כולם רצו", הוסיף, תוך שהוא שומר על עילום שם.

איש ביטחון רוסי הולך ליד זירת הפיגוע באולם הקונצרטים בעיריית קרוקוס ליד למוסקבה, רוסיה, 22 במרץ 2024. רויטרס
איש ביטחון רוסי הולך ליד זירת הפיגוע באולם הקונצרטים בעיריית קרוקוס ליד למוסקבה, רוסיה, 22 במרץ 2024/רויטרס

מסוקי כיבוי הוזנקו כדי לנסות ולהשתלט על הלהבות שאחזו באולם "קרוקוס" סיטי", והגג שלו קרס, וכוחות מיוחדים סרקו את המבנה במשך שעות.

ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, אמר כי "זאת טרגדיה איומה" והביע את תנחומיו בפני משפחות הקורבנות. דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכארובה, אמרה כי מדובר ב"מתקפת טרור עקובה מדם" שעל העולם כולו לגנות.

הקרמלין אמר כי הנשיא ולדימיר פוטין, שרק בתחילת השבוע הבטיח כהונה נוספת אחרי בחירות ידועות מראש, עודכן על המצב מראש שירותי הביטחון הפדרליים, אלכסנדר בורטניקוב. פוטין מסר כי הוא מאחל החלמה מהירה לאלו שנפצעו בפיגוע.

בעקבות הפיגוע, הקטלני ביותר ברוסיה מאז הטבח בבית הספר בבסלאן ב-2004 שבו נהרגו 334 איש, תוגברה האבטחה בנמלי התעופה, מרכזי תחבורה וברחבי מוסקבה, שבה מתגוררים יותר מ-21 מיליון בני אדם. בנוסף לכך, בוטלו כל האירועים ההמוניים שתוכננו להיערך ברחבי רוסיה.

עוד בוואלה!

רוסיה: סיכלנו פיגוע שדאעש תכנן בבית כנסת במוסקבה

לכתבה המלאה

דאעש, שממשיך להוציא לפועל פיגועי טרור קשים אף שהוא הוכה קשות בשנים האחרונות, קיבל אחריות דרך סוכנות הידיעות שלו "אעמאק". בהודעה שפורסמה בטלגרם נטען כי המחבלים תקפו כינוס "נוצרי" ו"הרגו ופצעו מאות אנשים וגרמו להרס נרחב במקום לפני שהם שבו בשלום לבסיסיהם". תמונה של מכונית לבנה שפורסמה בכלי התקשורת הרוסיים תוארה כזו ששימשה את המחבלים למנוסתם.

פיגוע ירי באולם קונצרטים ליד מוסקבה 22.03.24. לא, מערכת וואלה!
המחבלים במהלך הטבח באולם הקונצרטים/מערכת וואלה!, לא
עשן מיתמר מאולם קונצרטים באזור מוסקבה, רוסיה, 22 במרץ 2024. רויטרס
עשן מיתמר מאולם הקונצרטים/רויטרס

הפיגוע הקשה מתרחש בעיצומה של המלחמה של רוסיה באוקראינה, שמצדה הכחישה כל קשר לאירוע הזה. כמה גורמים אוקראיניים אף רמזו כי ייתכן שזהו מבצע "דגל כוזב" של מוסקבה שנועד להצדיק הסלמה במלחמה נגדה, כשהם הזכירו שורת פיגועים שטלטלו את רוסיה בתחילת המילניום ושלפי כמה מתנגדי משטר תוכננו על ידי הקרמלין כדי להחריף את המאבק במורדים הצ'צ'נים.

הגינויים למתקפת הטרור - מהקטלניות של דאעש באירופה בעת האחרונה - הגיעו מכל רחבי העולם, כולל מצד מדינות המערב המצויות בעימות עם מוסקבה בשל המלחמה בקייב והן מצד בעלות בריתה.

"התמנות הן מזעזעות וקשות לצפייה, והמחשבות שלנו באופן טבעי נתונות לקורבנות של מתקפת הירי האיומה הזו", אמר הדובר לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי.

גורמים אמריקניים אמרו לכלי תקשורת בארצות הברית כי המודיעין שבידיה מאמת שהפיגוע אכן בוצע על ידי דאעש. לדבריהם, הם העבירו התרעה בשבועות האחרונים למוסקבה.

לא ברור אם זו ההתרעה שהובילה את שגרירות ארצות הברית במוסקבה להזהיר לפני שבועיים מפני פיגועים בטווח הזמן המידי במוסקבה. שעות קודם לכן, הודיעו שירותי הביטחון של רוסיה כי סיכלו פיגוע של שלוחת דאעש באפגניסטן בבית כנסת בבירה.

שלוחת דאעש באפגניסטן, המכונה מחוז חורסאן, היא אחת הפעילות ביותר של ארגון הטרור הסוני הקיצוני. היא פעילה במדינות מרכז אסיה, ובינואר האחרון היא ביצעה פיגוע קטלני במהלך טקס הזיכרון לחיסולו של הגנרל קאסם סולימאני באיראן.

רוסיה הייתה בין המעצמות הזרות שנלחמו בדאעש בסוריה, שבשיאו שלט על כשליש משטחה ושל עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully