וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התסכול גדול וההורים שבורים": חודש מאז שנעלמה בצפת - החיפושים אחר היימנוט נמשכים

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 8:01

כל אבן נהפכה מאז שהילדה בת ה-9 נעלמה ממרכז הקליטה בעיר - ודבר לא הביא למציאתה. גם לא הסיקור התקשורתי והפרס הכספי שהוצע. ובעוד שהזמן נוקף וטרם נמצא קצה חוט - פחות ופחות מתנדבים מגיעים לחיפוש. "קשה לומר שיש כיוון חקירה. הכל יכול להיות, זה פשוט לא הגיוני"

בווידאו: סריקות נרחבות אחר היימנוט קסאו בת ה-9 מהעיר צפת. 28.02.24/דוברות המשטרה

חודש ימים עבר מעז נעלמה היימנוט קסאו בת ה-9 ממרכז הקליטה שברחוב צה"ל בצפת ומאז אותו יום חקירת המקרה נמצאת בנקודת ההתחלה. כל הסברות, ההשערות והפניות שהגיעו לחפ"ק - הכל נבדק, שטח גדול נסרק ודבר לא עלה מכל זה, כדי שיוביל לגילויה של הילדה.

בניסיון נוסף לנער את השטח, בתקווה להופעת פריט מידע חדש שיסייע בפריצת דרך בחקירה, הסוכנות היהודית פנתה בסוף השבוע שוב לציבור הרחב בפירסום כי מי שיעביר מידע שיסייע במציאת היימנוט, יקבל פרס בסך 100 אלף שקל. הפירסום הופיע בשפות עברית ואמהרית במודעות בעיתונים היומיים ובו נכתב: "הסוכנות היהודית מציעה פרס למי שהמשטרה תקבע כי מידע שמסר הוביל למציאת היימנוט".

"היא נראתה לאחרונה במרכז הקליטה ב-25 בפברואר, לבשה טרנינג ורוד ומעליו חצאית שחורה ונעלה נעלי ספורט לבנות. כל היודע דבר על מקום הימצאה מתבקש להתקשר למוקד 100 במשטרה". בסוכנות היהודית אמרו כי פירסום המודעות הוא חלק נוסף במאמץ המרוכז במישורים רבים, לסייע למשטרה ולמשפחה בתקווה להחזיר את היימנוט הביתה.

עד כה הפירסום הנרחב וסכום הכסף הגבוה שהוצע לא סייעו בהתקדמות החקירה ומרבית הפניות היו של אנשים שהשיאו עצות והעלו רעיונות שונים לכיווני חקירה אפשריים, אולם לא נעשו פניות של אנשים שתרמו מידע כלשהו שיכול לסייע.

חיפושים אחר הילדה הנעדרת היימנוט קסאו, צפת, 27 בפברואר 2024. אלי אשכנזי
חיפושים אחר הילדה הנעדרת היימנוט קסאו, צפת, 27 בפברואר 2024/אלי אשכנזי
יו״ר הסוכנות היהודית, האלוף (במיל') דורון אלמוג עם הוריה של הילדה הנעדרת היימנוט קסאו. הסוכנות היהודית, אתר רשמי
יו״ר הסוכנות היהודית, האלוף (במיל') דורון אלמוג עם הוריה של הילדה הנעדרת היימנוט קסאו/אתר רשמי, הסוכנות היהודית

ככל שעובר הזמן מספר המחפשים יורד ופחות מתנדבים מגיעים לשטח החיפושים. אחד המתנדבים שסרק שעות רבות את באיזור מרכז הקליטה הוא אריק מנגיסטה, פעיל חברתי מצפת. הוא עצמו עלה כילד קטן עם משפחתו מאתיופיה והתגורר אז באותו מרכז קליטה. בצבא שרת כלוחם בדובדבן ובמלחמה הנוכחית שרת זמן ממושך בעזה. ביום שהשתחרר ושב הביתה, הצטרף מיד לחיפושים. "חייתי במרכז הקליטה תקופה ממושכת ואני מכיר את האיזור מעולה", אמר.

"ההגיון שלי אמר שאם היא נראתה נכנסת בכניסה העליונה לבניין ולא נראתה יוצאת, אז סביר להניח שהיא יצאה מאחד משלושת הפתחים שבחלק התחתון של הבניין. אני מכיר טוב את הבניין וכל כוך שבאיזור שלו. גם את הורשות שרחוקות קצת יותר. הסריקות שנעשו עד היום באיזור היו ממש יסודיות ואינטנסיביות. אני מרגיש תסכול גדול שהיא עדיין לא נמצאה. זה מצב שקשה לומר עליו שיש כיוון חקירה מסויים הגיוני, פשוט הכל יכול להיות, זה פשוט לא הגיוני". הוא סיפר כי במהלך הביקורים שלו במרכז הקליטה נפגש עם הורי הילדה ולדבריו "הם ממש שבורים. הילדה האהובה שלהם פתאום נעלמה ותחושות הדאגה ואי הודאות ממש קשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully