וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היא הילדה של כולם": אביה של היימנוט בת ה-9 מתפלל לחזרתה

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 19:50

טספאי קסאו גילה על היעלמות בתו היימנוט כשהיה באתיופיה כדי לטפל באמו. כשחזר לארץ, התרגש לראות כיצד כל עם ישראל מסייע בחיפושים. כעת, הוא מבקש שהחיפושים ייתרחבו לשאר אזורי הארץ ומתפלל לחזרתה. "מה שקרה להיימנוט יכול לקרות גם לילדים אחרים"

בווידאו: סריקות נרחבות אחר היימנוט קסאו בת ה-9 מהעיר צפת. 28.02.24/דוברות המשטרה

תשעה ימים כבר חלפו מאז היעלמותה של הילדה היימנוט קסאו בת ה-9 מצפת. היום (שני) התראיין אביה של היימנוט, טספאי קסאו לכאן 11. "היא הילדה של כולם. כל מי שיש לו ילדה אמור לדעת מה אני מרגיש. בבקשה תתפללו עליה".

טספאי, אביה של היימנוט, חזר לאחרונה לארץ לאחר שנסע לאתיופיה לטפל באימו. הוא התחיל וסיפר על הקושי להגיע לישראל. "הדרכים חסומות באתיופיה בגלל המלחמה שם. הדרך היחידה שהייתה פתוחה ליציאה היא דרך העיר קומבלסה", הוא שיתף, "משם טסתי לאדיס אבבה, אחרי שהמטוס התעכב. בבירה כבר חיכה לי כרטיס מוכן והגעתי דקה לפני שסגרו את דלתות המטוס".

האב סיפר שעם נחיתתו לארץ התרגש לראות את החיפושים הנרחבים אחר בתו, בהם השתתפו גם ילדים רבים מבית הספר בו למדה ואפילו אנשים רבים שלא הכיר קודם לכן. "אז ידעתי שהיא הילדה של כולם, של כל עם ישראל", הוא סיפר, "מה שנגע לי בלב הוא שראיתי שתי בנות שלומדות איתה קוראות בשמה ומחפשות אותה. אני קורא לכל עם ישראל - המשיכו לחפש אותה, היימנוט היא לא רק הילדה שלי, היא הילדה של עם ישראל, כשהיא תגדל היא תתרום למדינה".

היימנוט קסאו. באדיבות המשפחה
נעדרת כבר 9 ימים. היימנוט קסאו/באדיבות המשפחה

כעת, מבקש טספאי שהחיפושים אחר היימנוט יורחבו אל כל המדינה. "היא הילדה של כולם. מה שקרה להיימנוט יכול לקרות גם לילדים אחרים", הוא הזהיר, "היא נעלמה בתוך מרכז הקליטה. כל מי שיש לו ילדה אמור לדעת מה אני מרגיש. עיזרו לי בתפילות. בבקשה תפללו עליה, זו הבקשה שלי, עד שהיימנוט שלי תימצא".

משפחתה של היימנוט עלתה לישראל לפני שלוש שנים, והיא הילדה האמצעית בין חמישה אחים ואחיות. היימנוט נראתה לאחרונה לפני תשעה ימים, ב-25 לפברואר ב-19:30, כשהיא משחקת עם חברותיה במרכז הקליטה שברחוב צה"ל, בשכונות הדרומיות של צפת. בתיעודה האחרון נראתה קסאו כשהיא מדלגת וצוחקת לצד שתי ילדות ונער. זמן קצר לאחר מכן אבדו עבקותיה.

אמה של היימנוט ביקשה מהציבור לעזור לה לחפש את בתה. לדבריה, "היא חזרה מהלימודים למרכז קליטה, בכתובת צה"ל 9 צפת. נתנו לה לחלק מודעות של הבחירות לאנשים שגרים במרכז הקליטה, לעבור דלת דלת. זה נראה שההיעלמות שלה הייתה מתוכננת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חיפושים אחר הילדה הנעדרת היימנוט קסאו, צפת, 27 בפברואר 2024. אלי אשכנזי
"כל מי שיש לו ילדה אמור לדעת מה אני מרגיש". חיפושים אחר היימנוט/אלי אשכנזי

הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה מסרו כי הם מבצעים מגוון פעולות כדי לסייע למשפחת קסאו.
מרגע היעלמותה של היימנוט, הם מסרו, עוטפים צוותי מקצועיים את המשפחה ללא הפסקה ומעניקים לה תמיכה נפשית וכלכלית ככל שצריך. במקביל, אל המשפחה הוצמדו "סומכות", מדריכות שבעצמן עלו ארצה ובשגרה מסייעות" לעולות החדשות בהנחלת התרבות הישראלית. אולם, עם היעלמותה של היימנוט הן לקחו על עצמן תפקיד מיוחד, ומלוות כעת את חמשת האחים של היימנוט הקטנה.

במקביל, למשפחת קסאו מגיעים בשבוע האחרון קרובי משפחה רבים שמבקשים לתמוך במשפחה ולחזק אותה. הצוות במרכז הקליטה מסייע גם באופן זה, מארח אותם ודואג עבורם לחדרי אירוח בו יכולים בני המשפחה להתכנס. קרובי משפחה המגיעים מרחוק אף יכולים להישאר ללון במקום.

המשטרה בחיפושים אחרי הילדה הנעדרת היימנוט קסאו, צפת, 4 במרץ 2024. דוד כהן, פלאש 90
המשטרה בחיפושים אחרי היימנוט בת התשע/פלאש 90, דוד כהן

נוסף על כך, עלה צורך בתמיכה גם עבור הקהילה הרחבה יותר של מרכז הקליטה. לשם כך צוות מרכז הקליטה עורך אסיפות מיוחדות לעולים המתגוררים במתחם, כדי לתמוך בחברי הקהילה נוכח החששות וחוסר הוודאות שהם שרויים בהם, כמו גם להעניק להם תמיכה רגשית ולעדכן אותם במידע רלוונטי על החיפושים במרכז הקליטה ומחוצה לו.

במרכז הקליטה הדגישו כי העולים והעולות המתגוררים במקום שותפים למאמצי החיפושים, ומתנדבים בסריקות. "מודים לכוחות המשטרה ולמתנדבים הרבים שמגיעים לסייע בחיפושים, ומתפללים שהיימנוט תימצא במהרה", אמרו עובדי מרכז הקליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully